2024-03-12, 11:25
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tittar på lantmäteriets karta och valt och terrängskuggning ser en svacka mellan "bergsknallar" liknade på andra sidan vägen också, funderar om det ligger en vägtrumma där?

Om det är ett dike/bäck som rinner under stängslet kan den blivit dumpad på vägsidan och flytit under in på skogsidan?

En hel kropp kastar du inte över ett viltstängsel bara sådär alternativet är att det finns en paserdörr i stängslet, ändå vågat att stanna med bil på den sträckan men visst låtsas att det är fel på (skåp?)bilen och det är 2-4 personer några forslar bort personen, bilen står endera kvar eller åker vidare och plockar upp dem efter Hålluddsvägen?

Tror också på viss lokalkännedom i det här fallet.

Högst troligt handlar det inte om en hel kropp, om det inte 35-åringen är en dvärg. Lokalkännedom betvivlar jag starkt på då man troligtvis dumpat väskan på en plats i tron om att ingen hittar den i skogen. Vid betongfundamenten går stängslet närmare vägen än längst med övrig vägsträcka. Med lokalkännedom vet du att många vistas i området och att det går en stig precis på andra sidan viltstängslet. Något som inte alls är uppenbart om du inte känner till området, inte ens om du kollar på satellitbilder.
Citera
2024-03-12, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mice.eagle
Alltså va!? Den snabba identifieringen gjordes pågrund av att BO var anmäld försvunnen. 1+1 👍🏼

Ja, utesluter det att han kan ha varit UC? Iomed att polisen var snabba med att säga att han inte hade nåt med gängen att göra också?
Citera
2024-03-12, 11:27
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mice.eagle
Alltså va!? Den snabba identifieringen gjordes pågrund av att BO var anmäld försvunnen. 1+1 👍🏼

Den snabba identifieringen kan ju bero på stillbilder tagna på motorvägen i Nacka också..
Citera
2024-03-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jo men det finns flera misstänkta i det här fallet. Jag kan inte direkt påminna mig om ett enda fall med flera svenska gubbar som har styckat en person.

Marcus i Halmstad, Christian i Bollnäs...
Citera
2024-03-12, 11:29
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ja, utesluter det att han kan ha varit UC? Iomed att polisen var snabba med att säga att han inte hade nåt med gängen att göra också?

Polisen har även gått ut med att rubriceringen om BOs gängkoppling kan komma att ändras. Dvs att den just nu inte finns (officiellt), men att det kan ändras med tiden. Så vad vi vet nu är att det är inte ett absolut påstående om att gängkoppling saknas.
Citera
2024-03-12, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Polisen har även gått ut med att rubriceringen om BOs gängkoppling kan komma att ändras. Dvs att den just nu inte finns, men att det kan ändras med tiden. Så vad vi vet nu är att det är inte ett absolut påstående om att gängkoppling saknas.

Ja det var min tanke också, att dom inledningsvist inte såg nån koppling. Men samtidigt känns inte det här mordet riktigt gängstil heller. Dom skjuter ju folk och låter dom ligga där dom skjuts.
Citera
2024-03-12, 11:35
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/3HCWw6kx4C2iKxtZz4Axwq/uppgifter-nattliga-raeder-i-jakten-pa-misstaenkta-styckmoerdare

Natten till tisdagen slog polisens insatsstyrka till mot flera adresser som kopplas till de misstänkta styckmördarna, bland annat mot en lägenhet i Lund. Husrannsakan genomfördes sedan på platsen.
Citera
2024-03-12, 11:35
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ja det var min tanke också, att dom inledningsvist inte såg nån koppling. Men samtidigt känns inte det här mordet riktigt gängstil heller. Dom skjuter ju folk och låter dom ligga där dom skjuts.

För den som undrar källan på mitt senaste inlägg så är det NVP.se

På måndagsförmiddagen uppger Carina Skagerlind, presstalesperson hos polisen, för NVP att förundersökningen är åklagarledd och överlämnad till Åklagarmyndigheten.

Polisen sa till Aftonbladet igår att en motocrossförare sett väskan i terrängen. Kan du berätta mer om det?

– Nej, det kan jag inte gå in på. Väskan hittades av en privatperson, säger Carina Skagerlind.

Vad var det personen som hittade väskan reagerade på?

– Att ta reda på det blir en del av förundersökningen.

Tror polisen att det finns någon koppling till organiserad brottslighet?

– Inte i nuläget. Men det kan förändras.

Varför var området avspärrat så länge under gårdagen?

– Tekniska undersökningar tar tid, och särskilt utomhus är det viktigt att vara noggrann för att hitta de spår som behövs. Sedan hade polisens tekniker en hel del andra brott igår också att jobba med. Då kan det ta längre tid, säger Carina Skagerlind.

Går det i dag att säga något om huruvida det låg kroppsdelar i väskan?

– Jag kan inte gå in på det.

Senare under måndagsförmiddagen gick Åklagarmyndigheten ut med ett pressmeddelande där det anges att brottsmisstankarna är mord och grovt gravfridsbrott.
Citera
2024-03-12, 11:38
Medlem
AllthatLOOTs avatar
Ingen åker från Karlstad till Gurran för att dumpa en kropp, kom igen nu.

Troligen en pundare med skuld som blev mördad inomhus, för att komma undan styckade och forsla bort kroppen relativt nära. Kroppen blev identifierad pga av tatueringar, antar att han inte var helt okänd för polisen där ute.
Citera
2024-03-12, 11:39
Medlem
notknapparens avatar
"En man och en kvinna jagas misstänkta för styckmordet på Värmdö, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.
I natt slog insatsstyrkan till mot flera adresser.
Samtidigt utreder polisen vissa specifika spår i jakten.
"
//
"Natten till tisdagen slog polisens insatsstyrka till mot flera adresser som kopplas till de misstänkta styckmördarna, bland annat mot en lägenhet i Lund. Husrannsakan genomfördes sedan på platsen. Det finns inga uppgifter om att man ännu hittat de efterlysta personerna."

https://www.tv4.se/artikel/3HCWw6kx4C2iKxtZz4Axwq/uppgifter-nattliga-raeder-i-jakten-pa-misstaenkta-styckmoerdare

Husrannsakan. Redan.
Då finns det fog för misstankarna.

Bra att man är tidigt ute.

Att man redan i tidigt skede misstäker brott, spårar personen elektroniskt...tidigt identifierar mannen och så redan har misstänkta.

Det tyder på att man har kännedom om eller misstänker konfliktytor av något slag.
Någon har haft för bråttom att göra sig av med kroppen, så kanske inte planerat, men ändå möjlighet att hålla sig undan.

Kvinna och man som jagas.

Hedersmord, kriminalitet, missbrukskretsar, pengar, otrohet?

Tror inte så mycket på de två sista, om det inte är skuld (krimnaitet). De här personerna agerar tillsammans och kan hålla sig undan.

Vem är mannen?
Senast redigerad av notknapparen 2024-03-12 kl. 11:52.
Citera
2024-03-12, 11:41
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllthatLOOT
Ingen åker från Karlstad till Gurran för att dumpa en kropp, kom igen nu.

Ingen åker från Karlstad till Stockholm.. ca 3 timmar. Men uppenbarligen åker de eventuellt från Lund till Stockholm. Folk har gjort värre resor med lik än en 3 timmar bilfärd. Jag säger inte att det finns en koppling till Karlstad, men om det gör det är det inte säkert att BO dog i Karlstad.

Edit: BO kan ha blivit mördad i Stockholm, oavsett om kidnappningen skett i Lund, Karlstad eller Haparanda.
Senast redigerad av mitutoyo 2024-03-12 kl. 11:43.
Citera
2024-03-12, 11:45
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
'89 person som är mördad/grav skändad.

Hade det varit en yngre talang så hade personen legat kvar tror jag med.
De skjuter sedan springer hem och ..bearbetar till nästa skjutning ?

Hårdnackad person som gjort detta, krävs lite av en person som styckar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in