Citat:
Ursprungligen postat av
WitchcultToday
Är det så? Något OT, men :
Har uppriktigt inte koll. Att det vanligen är av transportskäl vet man om. Men har man faktiskt haft död på någon och inte vill ta straffet så har väl folk som har massor att förlora all anledning i världen till att vilja komma undan?
Så styckning har oftast skett av t.ex missbrukare som dödat någon här i Sverige, t.ex. Genuint nyfiken. Misstror ej, nyfiken.
Att missbrukare HAR styckat vet man dock om. Nåväl. Kommer även på folk som styckat men de har drivits av andra motiv än drogande hit och dit. Men en diskussion för PM egentligen.
OnT : Jag tror inte vi i tråden kommer komma så mycket längre utan något namn. Även då kanske det kommer te sig oklart.
Svårt att ens spekulera öht nu för det finns i princip inget vi vet.
Återstår att se. Vi får väl höra mer sedan.
Såklart intressant att han blev identifierad snabbt och bra, och där finns det väl lite mer rimliga vis att gissa på varför, och mer orimliga vis. Så lämnar gissanden om snabb identifiering till någon annan.
Är nog enklare än vi tror, även om det verkar gått otroligt snabbt. Har nog sina skäl
Jag har ingen statistik att peka på, men jag
tror att det oftast rör sig om kriminella missbrukare. Och/eller en ensam gärningsman.
Den organiserade kriminaliteten, det vill säga den delen drivs av främst andra generationens invandrare, är strikt hierarkisk. Har du ihjäl någon kan du få hjälp att göra dig av med kroppen. Behovet av transportstyckning bör då minska.
35 år är förresten en smula gammalt för att bli mördad i en konflikt mellan organiserade kriminella (av typen angiven ovan). Inte unikt på något sätt, men äldre än vad som är vanligt.