2024-03-12, 06:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Kärleksdrama? Flicka ber pojke döda motståndare om han vill visa att det är henne han älskar? Har hänt innan och kommer hända igen.

Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Antagligen så har väl båda de 13-åriga tjejerna bott på hemmet och sedan slaktade den 17-årige blatten den ena av dem.

Så verkar det hittills i alla fall.
Det ligger i farans riktning att det förhåller sig så som ni båda skriver. Unga som dödar unga brukar göra det av banala skäl, men vi får se...
Citera
2024-03-12, 07:17
Medlem
De inblandade är så unga...

En 13-årig flicka och en 17-årig pojke som haft ihjäl en annan 13-årig flicka.

Tragedi.

Tankarna går till det s.k. "Stureby-mordet", med skillnaden att båda gärningspersonerna i det nu aktuella fallet verkar ha lagt hand på den nu döda flickan, annars skulle nog inte båda misstänkas så fort? Tror dock inte att de kan hålla tyst. De är för unga och kommer berätta vad som hänt under förhör.

Länk, "Stureby-mordet": (FB) Sturebymordet: Mordet på Therese Johansson Rojo (2009-06-07)

Hur ser påföljden/straffet ut för 13-åringar i Danmark?
Citera
2024-03-12, 07:42
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven

Tragedi.

Tankarna går till det s.k. "Stureby-mordet", med skillnaden att båda gärningspersonerna i det nu aktuella fallet verkar ha lagt hand på den nu döda flickan, annars skulle nog inte båda misstänkas så fort? Tror dock inte att de kan hålla tyst. De är för unga och kommer berätta vad som hänt under förhör.

Länk, "Stureby-mordet": (FB) Sturebymordet: Mordet på Therese Johansson Rojo (2009-06-07)

13-åringen vill bli behandlad som barn, 17-åringen skall räkna med att han blir stå med vuxens ansvar.
Citera
2024-03-12, 07:42
Medlem
Citat:

Tragedi.

Ja man undrar hur sjutton det har kunnat bli så. Jättemärkligt.

(FB) Österrike: 17 migranter våldtog 12-åring under 1 års tid
(FB) SCB avslöjar: Svenska födelsetalen sjunker till historiskt låga nivåer
(FB) Varför har svenskar så få barn?

Citat:

Jo och det är en annan lite märklig aspekt av statsfeminismen, dvs att samma feminister som anser att det automatiskt är våldtäkt när en äldre vit kille (eller vem som helst utan gäng/klankopplingar) har sex med en 13-årig flicka även anser att en 13-årig flicka ska kunna dömas för mord ifall hennes pojkvän har ihjäl en rivaliserande flicka, precis som skedde i Sturebyfallet där mördarens exflickvän fick samma straff som mördaren själv.
Citera
2024-03-12, 08:38
Medlem
Hoppas pojken får livstid.
mina tankar var direkt svartsjukedrama från levande tjej
Citera
2024-03-12, 08:39
Medlem
Lite pedofiligt att en 17åring är ihop med 13åringar dock. vartfan är föräldrarna
Citera
2024-03-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Framgår det något om hur och varför hon dött? Har Preben har kört rattfull, eller har Preben varit extremt full och aggressiv så här på en vanlig måndagskväll?
Preben? Försök med Ahmed, Mohammed eller Hassan istället.
Citera
2024-03-12, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Lite pedofiligt att en 17åring är ihop med 13åringar dock. vartfan är föräldrarna

Exakt. I den åldern så är det jättemycket skillnad. Jag hade också chans på småflickor när jag var i den åldern men jag satte min gräns på 2år och många gånger så dissa jag då också för att dom var för små.
Som föräldrar hade jag inte accepterat det men det verkar som dessa föräldrar har varit frånvarande.
Citera
2024-03-12, 09:33
Medlem
Gubb-jan.stigsons avatar
Enl TV4 är skall den 17årige mannen ha häktningsförhandlingen nu idag och den 13årige tjejen är släppt och skall inte ha ngt att göra med mordet
Citera
2024-03-12, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hoppas pojken får livstid.
mina tankar var direkt svartsjukedrama från levande tjej

Men nu är ju den teorin helt borta och du hade alltså helt fel
Citera
2024-03-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubb-jan.stigson
Enl TV4 är skall den 17årige mannen ha häktningsförhandlingen nu idag och den 13årige tjejen är släppt och skall inte ha ngt att göra med mordet
Skönt han skall fan inte släppas vart kan man hitta mer info vilken tid
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men nu är ju den teorin helt borta och du hade alltså helt fel
Vet du inte ett skit om. han kanske tar på sig alltihop
Citera
2024-03-12, 09:38
Medlem
Vad gör en 13 årig flicka ute klockan 22 en måndag med en 17 åring? Föräldrarna ligger och jagar drakar medans liltjejen är ute och jagar bekräftelse eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in