2024-03-12, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Jag är fortfarande sarkastisk. Förstår du verkligen inte att svenskar som gjort värnplikt sedan 00 är i tusental? Allt handlar inte om ditt ego.

Visst du är sarkastisk, men vart vill du komma med det ? Är jag egoistisk för att jag tycker att NATO är bra ?
Citera
2024-03-12, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0fess0rn
Det är inte Ryssland vi ska vara rädda för utan det är faktiskt Usa. Landet som älskar krig, landet som är det enda i världen att använt kärnvapen mot ett annat land, 2 gånger dessutom. Skrämmande att vi allierar oss med något sådant.

Folk får säga och tycka vad dom vill om Ryssland, dom flesta åsikter bottnar i okunskap, för något hot har dom dock aldrig varit. Det är bara skrämselpropaganda!

Nato=huvudvärk

1+

Men många svenskar (särskilt på vänsterkanten vilket är underligt då vänstern tidigare varit emot krig) verkar vilja ha krig, samma med vänster folk i USA då det är dom som hetsar för krig som många på "högern" gjorde förr men nu har det blivit tvärtom förutom dårar som Nikki Haley som fortfarande håller på som Bush/Chaney/Bolton.
Senast redigerad av CubanLinks 2024-03-12 kl. 02:59.
Citera
2024-03-12, 04:43
Medlem
Svärjes avatar
Äckligt att se folkmordsTurkarnas flagga bredvid. Fy f-!
Citera
2024-03-12, 04:55
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Kunde vi inte bara hållit vår neutralitet? Ryssland och Kina är starka och vi kommer få sota för detta. Svag stadsminister som inte ser igenom lögnerna och ondskan i Natos topp - USA och bidenstyret.
Citera
2024-03-12, 05:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Grattis. Den slutsatsen kan man bara komma till om fattar absolut noll om världen.

Fast du är en obildad idiot. USA kan kanske räddas men håller de fast vid inslaget spår sedan 1947 (när CIA skapades) är de rökta. De har finansiellt inte råd med sitt globala militära imperium, inte utan att det ser ut som det gör hemma i deras sketna land på dekis. Vi är också något enormt på dekis. USA har inte råd med omfattande krig med ombud (Ukraina) eller 20 nya år i Afghanistan och i Irak.

Se förresten hur Israel far fram på Gaza med amerikanska vapen. Efter armen kommer Israels bosättare. Inga acceptabla ideal alls, ingenting av att i förväg ha uppmuntrat arabstaternas inblandning med respekt till dem och att Israel kunde "be contained", förbli militärt inneslutet, därför att de ambitionerna har man alltid med andra länder.

USA skyddar sig inte självt men är utspritt världen över, så att deras vapenindustri alltid ska kunna räkna med sina fina beställningar. USA har stärkts dock litegrand tack vare kriget i Europa. Nu kan man exportera gas dit - ibland iallafall. Följden har blivit att en del europeisk industri flyttar till USA. Lagom fint det för länder som Tyskland och när Tyskland drabbas drabbar det oss.
Citera
2024-03-12, 05:42
Bannlyst
Jag väntar på när den svenska halleluja-stämningen när man får se amerikanska bombplan i svenskt luftrum inklusive över huvudstaden härom dagen övergår till att känna sig nationellt förnedrad och förbannad. Torde kunna kännas så när amerikanska militärfordon och soldater i uniform rör sig fritt i de svenska samhällena och i det svenska landskapet. Jag gillar inte ens synen av svenska militärer längre eftersom de får mig att påminnas om den uppviglade tiden 2022 och framåt och ett NATO-arsleslickande istället för ett verkligt försvar av Sverige. Svenska militärer får mig att tänka på hjärntvätt och att de gärna i kraft av övermakt ger sig på delar av sitt eget folk som inte vill veta av den här NATO-politiken.
Senast redigerad av Tjoenlai 2024-03-12 kl. 05:51.
Citera
2024-03-12, 06:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Brevet handlade om att Ryssland ansåg att de hade rätten att bestämma över hur Finland och Sverige förde sin utrikespolitik detta skedde bår innan vi fick med och 4 månader innan vi lämnade in vår ansökan.
Hade inte detta brev kommit hade Sverige förmodligen inte varit med i Nato idag.
Jag skummade bara brevet igår så du får gärna länka det igen, samt källa på var du hittade det.

Om det kom fyra månader innan vi skickade in vår ansökan, kan det vara bra att veta när Finland skickade in sin. Vet du?

Att Ryssland skulle vara intresserad av vår utrikespolitik som inte direkt berör dom, ser jag som otroligt.
Citera
2024-03-12, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag skummade bara brevet igår så du får gärna länka det igen, samt källa på var du hittade det.

Om det kom fyra månader innan vi skickade in vår ansökan, kan det vara bra att veta när Finland skickade in sin. Vet du?

Att Ryssland skulle vara intresserad av vår utrikespolitik som inte direkt berör dom, ser jag som otroligt.

Varsågod

Citat:
På tisdagen blev det offentligt att Kreml skickat ett brev till samtliga OSSE-länder angående säkerhetsgarantier- däribland Sverige och Finland.

– Det här är ett bra tecken, säger Arkady Moshes, chef för Rysslandsprogrammet vid Finlands utrikespolitiska institut (FIIA), till SVT Nyheter.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ryssland-skickar-brev-om-sakerhetsgarantier-till-finland
Citera
2024-03-12, 06:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Varsågod

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ryssland-skickar-brev-om-sakerhetsgarantier-till-finland
Tack!
Ja, det där var väl inga konstigheter eller något att yvas över.
Citera
2024-03-12, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tack!
Ja, det där var väl inga konstigheter eller något att yvas över.

Eller?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-hotar-med-militara-atgarder-om-inte-nato-ger-sakerhetsgarantier

Citat:
Ryssland kräver skriftliga garantier av USA att de ska stoppa ytterligare utvidgning österut av militäralliansen Nato. USA måste förhindra att stater som tillhörde forna Sovjetunionen ansluter sig till Nato, enligt dokumentet som Kreml publicerade på sin webb i fredags.

Ryssland kräver även att USA inte upprättar militärbaser i länder som tillhört forna Sovjet och som i dag inte är medlemmar i Nato.
Citera
2024-03-12, 06:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Eller?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-hotar-med-militara-atgarder-om-inte-nato-ger-sakerhetsgarantier
Fortfarande begripligt utifrån Rysslands perspektiv, oavsett om man gillar det eller ej.
Citera
2024-03-12, 07:14
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0fess0rn
Det är inte Ryssland vi ska vara rädda för utan det är faktiskt Usa. Landet som älskar krig, landet som är det enda i världen att använt kärnvapen mot ett annat land, 2 gånger dessutom. Skrämmande att vi allierar oss med något sådant.

Folk får säga och tycka vad dom vill om Ryssland, dom flesta åsikter bottnar i okunskap, för något hot har dom dock aldrig varit. Det är bara skrämselpropaganda!

Nato=huvudvärk

Har du hängt med på vad Ryssland gjort i Ukraina senaste åren? Ryssland är inget hot säger du och det går nästan tolka det som att ryssarna är helt okej i din text. Kanske ett land för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in