2024-03-12, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcukm
Fick du brev från polisen gällande beslaget först?

Ja precis, slängde det bara dock så la ingen vikt vid äkta eller inte. Hade helt ärligt inte koll på nya lagen.
Citera
2024-03-12, 02:02
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Jo och ändå hävdar folk att dom inte har resurser att följa upp något och att de har specifika tillvägagångssätt när de delger och skickar annan info. Någon här på Flashback blev kallad på förhör där dom försökte lura honom att visa hur man gör en beställning på DNM... vissa poliser tror man har fått brickan i flingpaketet.

Man vet aldrig när nästa beslag blir och man kan inte heller veta vad följderna blir. Ännu mindre när vi har en ny och så viktig lag

Japp. Men märkligt är det ändå. Om dom ville skulle dom kunna jävlas så mycket mera med mig. Dom vet mitt användarnamn här och typ överallt. Dom vet att jag röker och trippar. Ändå är det bara när jag har otur som det händer nåt.

Blev dömd med Reinfeldts farsa som nämndeman. Veckan efter kör han rattfull och blir av med det uppdraget. Känns sådär att nån som kör rattfull kan anse sig ha rätten att döma mig för att jag röker cannabis i mitt eget hem. Sjuk värld.
Citera
2024-03-12, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Japp. Men märkligt är det ändå. Om dom ville skulle dom kunna jävlas så mycket mera med mig. Dom vet mitt användarnamn här och typ överallt. Dom vet att jag röker och trippar. Ändå är det bara när jag har otur som det händer nåt.

Blev dömd med Reinfeldts farsa som nämndeman. Veckan efter kör han rattfull och blir av med det uppdraget. Känns sådär att nån som kör rattfull kan anse sig ha rätten att döma mig för att jag röker cannabis i mitt eget hem. Sjuk värld.

Kanske har du tur och du har ett hyggligt poliskontor som insett att ingen vinner på att jaga dig något mer efter några domar. Färskingar är dom nog hetare på när det finns hopp om att avskräcka. Finns säkert poliser som får någon vrickad njutning av att bötfälla i övrigt laglydiga pundare tills kronofogdsskulderna går upp till halsen.
Senast redigerad av bongx 2024-03-12 kl. 02:27.
Citera
2024-03-12, 03:01
Medlem
davetheslaves avatar
Citat:
Funderar genuint på att ta mitt pick och pack och bosätta mig i Stockholm eller Göteborg av denna anledning samt möjligheten för deaddrops. Har inte mycket utom jobbet här och då drogerna är en så stor del av mitt liv känns det värt på något sätt istället för att jaga skeva kranar hela tiden eller nojja att polisen ska storma för ett par gram pulver. Låter nog ganska tragiskt men hade nog en flytt i bakhuvudet ändå.

Jag förstår dig! Jag bor själv i skamfläckad förort och det är rätt skönt att så många röker gräs här, man försvinner i mängden och polisen kan stå precis nedanför min balkong när jag röker utan att veta vem det är.
Citera
2024-03-12, 05:23
Medlem
Undrar hur bra dessa trådar är egentligen?Finns en hel uppsjö av trådar nu fullt med knarkare som nojjigt pratar om försvunna leveranser, brev från snuten osv. Kan tänka mig att det blir ett samtalsämne i lunchrummet på Postnord och detta blir ett litet spel på arbetsplatsen. Kanske långsökt men att få agera brevdektektiv finns det nog gott om brevbärare som tycker är spännande i ett övrigt väldigt monotomt arbete. Har själv fått brev som postpersonal väldigt uppenbart sprättit upp litegrann för att kika på innehållet så att det där att brevbärare och sorterare skiter fullständigt i den nya lagen köper jag inte. Varenda gubb och kärringjävel som vart på posten i decennier kommer dregla över möjligheten att få ha inverkan på något annat sätt än att ett brev tar sig från punkt A till punkt B.

Om någon skön brevbärare läser detta ber jag om ursäkt, sno hellre brevet än att larma som en liten gestapo-konstapel ❤
Senast redigerad av PlusSub 2024-03-12 kl. 05:57.
Citera
2024-03-12, 07:44
Medlem
Citat:
Kan inte vara så att dom lagt alla beslagtagna försändelser under insatsen under samma ärende för att dom ändå inte tänker följa upp något av dessa beslag och inte ens upprättat förundersökning i något enskilt ärende utan låter det lokala poliskontoret sköta den biten?

Dum fråga kanske men förstår inte hur en vendor kan göra massutskick med förbetalt porto? Hade någon vendor haft den kapaciteten hade dom väl använt det på sina vanliga försändelser sen länge. Printa någon stor organisations logga på kuvert är inte så svårt och sedan skicka med porto är ju helt otroligt diskret och trovärdigt jämfört med dagens stealth.

Gick inte polisen ut med att det var fejkad porto som gjorde att de tog 1300 brev ? I de senaste större posttillslaget . Jag kaske minns fel..
Citera
2024-03-12, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Gick inte polisen ut med att det var fejkad porto som gjorde att de tog 1300 brev ? I de senaste större posttillslaget . Jag kaske minns fel..

Det var åtminstone anledningen till att vissa brev blev beslagtagna. I stort sett alla vendors fick ju många beslag under denna period så var nog långt ifrån alla.
Citera
2024-03-12, 09:58
Medlem
Citat:
Man kan få besök av polisen långt efter beslag dessutom. Fick själv erfara detta, ingen husis men dom kom in och pratade och tog med mig på provtagning långt efter beslaget och utredningen som lades ner.
Det är ju oroande. Jag antar att du bor i en mindre stad?

Jag har själv hört skräckhistorier om terrorn överfinansierade och understimulerade poliser utövar på mindre hålar.
Citera
2024-03-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Det är ju oroande. Jag antar att du bor i en mindre stad?

Jag har själv hört skräckhistorier om terrorn överfinansierade och understimulerade poliser utövar på mindre hålar.

Stad med mellan 50-100k invånare
Citera
2024-03-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten

Fejkade frimärken. Gällde dock inte alla eller ens en majoritet av alla brev
Citera
2024-03-12, 11:23
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godeman
Nu stämde ju ärende numret som han uppgav när han ringde med deras system.... Visst bo under en sten om det känns bättre.

Det är ju fortfarande bara ett påståenden från din sida.

Breven är fake, det kan jag bekräfta.

(Ser du, hur något en random på FB säger, inte betyder eller bevisar ett skit.)
Citera
2024-03-12, 11:28
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Eller liksom - "det är lika bra att erkänna, annars tar vi dina datorer, din telefon (all elektronik) i beslag och du vet... sådant kan ju dra rejält ut på tiden...".

Fråga mig inte hur jag vet...

Tog hellre ett ringa än att bli av med jobbet (behövde datorn).

Ja, det där förfarandet känner jag igen, tyvärr.

Folk som inte har personliga erfarenheter skulle bara veta hur rättsvidrigt polis kan bete sig. Själv har jag blivit hotad med anhållan (3 dagar i arresten) om jag inte erkände ringa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in