2024-03-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Jo, rent rimligtvist. Jag spekulerar lite vilt här.

Ja jag tror inte heller helt på det, men om det ligger ett färjeläge lämpligt till efter den vägsträckan så är det en förklaring lika god som någon annan i nuläget?

Dessutom är det väl inte bekräftat att BO är av utländsk härkomst?

Jag tycker tanken är logisk. Det finns dock vad jag vet ingen intressant färjeterminal åt det hållet.
Citera
2024-03-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ja, det kan ju vara en snubbe som misstagits för en annan?

Ja. Det finns en Majeed som är 35 år och bor i området. Kanske Team Jordgubben fått för sig att han är släkt med Räven.
Citera
2024-03-11, 22:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det är samma person enligt TV4. Det jag hade invändning mot var din tidslinje. Det polisen dessutom sa var att det inte finns någon känd gängkoppling. Av det som framkommit tycker jag att det låter mer och mer som att det ändå har med gängkriminalitet att göra. Offret kan ändå vara oskyldigt.

Styckmord är ju rätt så…slafsigt. Rätt säker på om man tittar bakåt så har de flesta styckmord begåtts av kriminella missbrukare. Även ofta att BO var kriminell.

Tror inte på att offer eller GM finns i den typ av miljö där man spränger porten i huset tillhörande fiendens sysslings chef. Möjligen MC-relaterat dock.

Att kroppen dumpats i direkt närhet till en vältrafikerad väg tyder kanske på att GM:s koppling till orten inte är så stark. Kanske har han tidigare passerat platsen på väg till något annat.
Citera
2024-03-11, 22:19
Medlem
AllenbySt45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Varför har så många problem med den snabba identifieringen […]
För mig var det inte hastigheten man identifierade offret som kändes konstig utan snarare hur snabbt man gick ut med uppgiften att det skett en identifiering. Min känsla är att det brukar dröja innan så sker vilket jag tolkat som en utredningsteknisk taktik eftersom det även vid ganska självklara fall tycks kunna dröja dagar. Men det är min upplevelse och inget jag undersökt empiriskt.
Senast redigerad av AllenbySt45 2024-03-11 kl. 22:21.
Citera
2024-03-11, 22:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
vi tolkar olika, det nämndes också att tekniska spår ledde t Värmdö området.

Jag minns inte var jag läste detta, men jag tror det är samma person som kidnappades och som hittats lemlästad. Och inte gängrelaterat ska det vara. Offret okänd av polis.
Snart får vi veta, det är otäckt och galet fall.
Tekniska spår förutsätter att man vet vem som kidnappades.
Citera
2024-03-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Att som mördare lämna ID-handling eller andra personliga tillhörigheter med liket vore i det här fallet grovt tjänstefel. Knappast omöjligt eller något att förvånas över förvisso – stämmer storyn med människorov i Karlstad, styckning och dumpning i Värmdö så har det nog uppenbart redan begåtts några tjänstefel... Särskilt som polisen nu tycks vara dem i hasorna.

Men som sagt, de behöver absolut inte varit sådana klåpare att ett ID-kort låg i väskan. Pågående utredning, signalement, beslag av pass/nationellt ID i hemmet om man inte redan har fingeravtryck... Möjligheterna till snabb ID är många.

Vi visste inte att offret redan anmälts försvunnen och att man misstänkte kidnappning. Det var nog en ganska lätt matchning att göra för polisen.
Citera
2024-03-11, 22:20
Medlem
Melancholymans avatar
Jonna Henningsson sitter väl fortfarande på Sagsjön?
Citera
2024-03-11, 22:23
Medlem
Är lite konfunderad över att man passerat en bro över vatten, för att sedan dumpa kroppen nästan synligt från 222an?

Kan man kört över bron, svängt in på den lilla vägen och sedan tänkt sig att gå tillbaka och dumpa kroppsdelarna i vattnet, men terrängen varit för svår?
Citera
2024-03-11, 22:31
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll
Är lite konfunderad över att man passerat en bro över vatten, för att sedan dumpa kroppen nästan synligt från 222an?

Kan man kört över bron, svängt in på den lilla vägen och sedan tänkt sig att gå tillbaka och dumpa kroppsdelarna i vattnet, men terrängen varit för svår?

Eventuellt om man tagit syra.. annars högst osannolikt. Det finns mycket vatten runt Värmdö varför specifikt välja en hög bro precis vid ett trångt inlopp? Djuröbron hade varit mer rimlig om styckmördaren nu hade en fäbless för höga broar.
Citera
2024-03-11, 22:35
Medlem
Mice.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll

Antagligen var det inte planerat att dumpa just kroppen där? Kanske det blev av ren impuls? Sen vet vi inte vilka kroppsdelar det handlar om? Eftersom väskan inte varit så stor så är antagligen kroppen uppdelad & resten dumpad eller gömd någon annanstans...
Jag menar, det behöver väl inte vara mer invecklat än så? Det finns säkert en förklaring - men för spänningens skull så fortsätt dramatisera & spekulera.. Vi kommer nog få veta i sinom tid, hur/när/varför.
Senast redigerad av Mice.eagle 2024-03-11 kl. 22:39.
Citera
2024-03-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Styckmord är ju rätt så…slafsigt. Rätt säker på om man tittar bakåt så har de flesta styckmord begåtts av kriminella missbrukare. Även ofta att BO var kriminell.

Tror inte på att offer eller GM finns i den typ av miljö där man spränger porten i huset tillhörande fiendens sysslings chef. Möjligen MC-relaterat dock.

Att kroppen dumpats i direkt närhet till en vältrafikerad väg tyder kanske på att GM:s koppling till orten inte är så stark. Kanske har han tidigare passerat platsen på väg till något annat.

Det som stämmer bra på gängkriminella är att de kidnappar och dödar folk. De rör sig även över större ytor i Sverige. Det är lite för långt avstånd för vanliga missbrukare.

Det kan även vara att offret stört något brottsupplägg där de kriminella rör sig över stora ytor i landet. I fredags anmäldes det till exempel ett miljöbrott kring batterihantering i Karlstad. https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/mars/8/08-mars-13.41-miljobrott-karlstad/
Citera
2024-03-11, 22:41
Medlem
MinKilleHarTjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det här är nog utfört av människor som mördat förut, det är ingen urspårad fylla, nej. Väldigt läskigt

Behöver det inte alls vara. Sannolikheten är nog större att det är första gången och att det ev är hedersrelaterat, då polisen uttryckt sig som de gjort ang gäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in