2024-03-11, 20:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Exakt hur sannolikt tror att det är att en mördare lämnar offrets legitimation bland stumpar?
Ganska mycket sannolikt om BO:s kläder finns bland det som hittats.
Jag tror för övrigt inte att slaktandet har syftat till att dölja vem BO är - utan vilka som gjort det och för att kunna frakta kroppen.
Citera
2024-03-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Exakt hur sannolikt tror att det är att en mördare lämnar offrets legitimation bland stumpar?

Exakt så har många mördare torskat haha
Citera
2024-03-11, 20:38
Medlem
[quote=mitutoyo|87634124]Klicka här för senaste uppdateringen.

En man i 35-årsåldern anmäldes försvunnen för några dagar sedan och polisen misstänkte att han var kidnappad.
I går hittades offrets kropp styckad i en väska vid en bilväg på Värmdö, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.
Polisen har nu misstänkta som jagas för mordet.

En man dras in i en bil, han stretar emot- skriker o väsnas..
vittnen uppmärksammar att en man mot sin vilja dragits in i en bil.
Vittnena ringer polisen o berättar att de sett manmnen kidnappas, vittnena kanske kände den bortförde,
vittnena kanske var hans kompisar-
vittnena som såg kidnappningen vet kanske vem den bortförde är.

Polisen verkar ta tipset på allvar, de går ut i media och behöver information från allmänheten

polisen verkar i ett tidigt skede vetat vem mannen var.
Kanske vittnena som såg kidnappningen lämnat information om den bortförde.
Polisen har så klart tagit kontakt med mannens närstående/familj och fått bekräftat att mannen var försvunnen.
Det behöver inte ha varit legitimation i nån väska el strumpa el byxficka
- polisen visste så klart redan i tidigt skede
mannens identitet. Redan vid bortförande i Karlstad-
men vad som ligger bakom, vet ingen-förutom poliserna, de söker redan efter mördarna.

( påminner om den afghanen som kidnappades och mördades för att han vänslats/hånglat med fel kvinna
hans mördade kropp hittades utanför Sundsvall -flera år sedan nu..)
Citera
2024-03-11, 20:41
Medlem
[quote=moshes|87635164]
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Klicka här för senaste uppdateringen.

En man i 35-årsåldern anmäldes försvunnen för några dagar sedan och polisen misstänkte att han var kidnappad.
I går hittades offrets kropp styckad i en väska vid en bilväg på Värmdö, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.
Polisen har nu misstänkta som jagas för mordet.

En man dras in i en bil, han stretar emot- skriker o väsnas..
vittnen uppmärksammar att en man mot sin vilja dragits in i en bil.
Vittnena ringer polisen o berättar att de sett manmnen kidnappas, vittnena kanske kände den bortförde,
vittnena kanske var hans kompisar-
vittnena som såg kidnappningen vet kanske vem den bortförde är.

Polisen verkar ta tipset på allvar, de går ut i media och behöver information från allmänheten

polisen verkar i ett tidigt skede vetat vem mannen var.
Kanske vittnena som såg kidnappningen lämnat information om den bortförde.
Polisen har så klart tagit kontakt med mannens närstående/familj och fått bekräftat att mannen var försvunnen.
Det behöver inte ha varit legitimation i nån väska- polisen visste så klart redan i tidigt skede
mannens identitet.

( påminner om den afghanen som kidnappades och mördades för att han hånglat med fel kvinna
hans mördade kropp hittades utanflr Sundsvall)

Det stämmer inte. Polisen visste inte vem som kidnappats men man tyckte att vittnet som kontaktade polisen var trovärdigt.
Citera
2024-03-11, 20:54
Medlem
[quote=Kriminallen|87635228]
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Det stämmer inte. Polisen visste inte vem som kidnappats men man tyckte att vittnet som kontaktade polisen var trovärdigt.
men hur kan tv4 gå ut med denna information?
om det inte stämmer
låt oss hoppas att VITTNENA som såg kidnappningen snart kommer in i tråden, då kan dimmorna skingras..
Senast redigerad av moshes 2024-03-11 kl. 20:58.
Citera
2024-03-11, 21:02
Medlem
Om den mördade personen är samma person, som skrikande tvingades in i en bil i Karlstad, kan det då tänkas handla om ett politiskt mord? Han var ju tydligen inte någon som var känd av polisen.
Citera
2024-03-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
men hur kan tv4 gå ut med denna information?
om det inte stämmer
låt oss hoppas att VITTNENA som såg kidnappningen snart kommer in i tråden, då kan dimmorna skingras..

Polisen gjorde kopplingen senare när offret anmäldes försvunnet. Så tolkar jag det.
Citera
2024-03-11, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melancholyman
Från Karls stad till Värmdö, intressant...

Är det långt till nåt färjeläge till Finland/Baltstaterna från Värmdö? Isåfall låter ju dumpningsstället ganska logiskt?
Citera
2024-03-11, 21:16
Medlem
Melancholymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Är det långt till nåt färjeläge till Finland/Baltstaterna från Värmdö? Isåfall låter ju dumpningsstället ganska logiskt?

Varför det? Är det inte mer logiskt att dumpa kroppen på Vänerns botten?
Citera
2024-03-11, 21:17
Medlem
PKSubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan

Ok så en baltisk torped har kidnappat en man av utländsk härkomst (på andra sidan Sverige) som på väg hem passerar Värmdö och bestämmer att här dumpar han kroppen och utvald delar…

Tillåt mig vara skeptisk…
Citera
2024-03-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Polisen gjorde kopplingen senare när offret anmäldes försvunnet. Så tolkar jag det.
vi tolkar olika, det nämndes också att tekniska spår ledde t Värmdö området.

Jag minns inte var jag läste detta, men jag tror det är samma person som kidnappades och som hittats lemlästad. Och inte gängrelaterat ska det vara. Offret okänd av polis.
Snart får vi veta, det är otäckt och galet fall.
Citera
2024-03-11, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melancholyman
Varför det? Är det inte mer logiskt att dumpa kroppen på Vänerns botten?

Jo, rent rimligtvist. Jag spekulerar lite vilt här.

Citat:
Ursprungligen postat av PKSubban
Ok så en baltisk torped har kidnappat en man av utländsk härkomst (på andra sidan Sverige) som på väg hem passerar Värmdö och bestämmer att här dumpar han kroppen och utvald delar…

Tillåt mig vara skeptisk…

Ja jag tror inte heller helt på det, men om det ligger ett färjeläge lämpligt till efter den vägsträckan så är det en förklaring lika god som någon annan i nuläget?

Dessutom är det väl inte bekräftat att BO är av utländsk härkomst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in