2024-03-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellyeah
Vi leker med tanken att mannen vi söker är mannen som kidnappades i Karlstad, om vi då går in på Mrkoll och tittar topp, Karlstad kommun, nr 2 på listan, en Mohamed, inte värst eftersökt men endå ganska, det kanske gått rykten om att han har kidnappats? Ålder 37. Men nu till det intressantare, han är borttagen från alla dessa söksidor.

Kan det vara BO?

Nej, han är registrerad som avliden 2024-03-06.
Citera
2024-03-11, 19:01
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellyeah
Vi leker med tanken att mannen vi söker är mannen som kidnappades i Karlstad, om vi då går in på Mrkoll och tittar topp, Karlstad kommun, nr 2 på listan, en Mohamed, inte värst eftersökt men endå ganska, det kanske gått rykten om att han har kidnappats? Ålder 37. Men nu till det intressantare, han är borttagen från alla dessa söksidor.

Kan det vara BO?

Ratsit:

Mohamed registrerades som avliden 2024-03-06
Citera
2024-03-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Jo men sambandet kan vara tillexempel en legitimation i väskan osv.
Exakt hur sannolikt tror att det är att en mördare lämnar offrets legitimation bland stumpar?
Citera
2024-03-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Ratsit:

Mohamed registrerades som avliden 2024-03-06

Äntligen något annat än gissningar! Nu håller jag med om att en koppling antagligen finns.

Konrad, är skyldig dig en ursäkt. Du hade rätt
Förlåt för mitt fientliga svar.
Citera
2024-03-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Exakt hur sannolikt tror att det är att en mördare lämnar offrets legitimation bland stumpar?

Detta kunde vara troligt när det inte var bekräftat att offret var styckat!
Citera
2024-03-11, 19:07
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Äntligen något annat än gissningar! Nu håller jag med om att en koppling antagligen finns.

Konrad, är skyldig dig en ursäkt. Du hade rätt
Förlåt för mitt fientliga svar.

VA? Jag dementerade att Mohammed som nämndes kan vara BO. Han gick bort före kidnappningen, i så fall kidnappade de en redan död.
Citera
2024-03-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
VA? Jag dementerade att Mohammed som nämndes kan vara BO. Han gick bort före kidnappningen, i så fall kidnappade de en redan död.

Insåg det försent. Ställer mig genast i skamvrån. Men då finns det alltså ingen koppling?
Brottsoffret anmäldes försvunnen "för några dagar sedan", det kan väl fortfarande vara samma person?

Sorry Konrad. Ursäkten ogiltigförklaras tillsvidare.
Senast redigerad av Global.nedkylning 2024-03-11 kl. 19:11.
Citera
2024-03-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om uppgiften 100 m från bron stämmer, och 100 m från v. 222 så blir det väl helt nära vägen Sjörundan som går där. Så väskan kan ha dumpats från den vägen snarare än från v. 222.

Med tanke på hur snabbt identifieringen gick så är det väl mindre troligt att väskan legat där hela vintern under snön. Utan den har nog kommit dit helt nyligen. Och därav också att den uppmärksammades...

Vilket borde betyda att offret påträffats innan han hann saknas. Eller samtidigt som. Och sen har anhörigas oro och polisens eftersökning mötts på halva vägen.

Det kan va mannens egen väska. Som anhöriga just lämnat uppgift om i signalement. Och de kan ha vetat om att han skulle träffa någon och hade väskan med sig exv.

Motivet kan va hämnd eller skuld. Eller kanske döljande av annat brott. Förslagsvis.
Var står det att han hittades 100m ifrån 222? Polisen stod i flertal på motorvägen, varför gjorde de det? Jag fick uppfattningen att fyndet gjordes inom synhåll från motorvägen.
Citera
2024-03-11, 19:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Var står det att han hittades 100m ifrån 222? Polisen stod i flertal på motorvägen, varför gjorde de det? Jag fick uppfattningen att fyndet gjordes inom synhåll från motorvägen.

Jag tog den uppgiften från tråden. För övrigt, följ tråden framåt…
Citera
2024-03-11, 19:38
Medlem
Mice.eagles avatar
Tänk om man skulle finna något här 🤔

http://www.webbkameror.se/trafikkameror/trafikkameror_sth_nacka.php
Citera
2024-03-11, 19:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzeke
Nej, han är registrerad som avliden 2024-03-06.
Mördad av BO här?
Citera
2024-03-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tog den uppgiften från tråden. För övrigt, följ tråden framåt…
Jag har följt, och även sett polisen på plats. Om jag missat något, vänligen hänvisa. Jag försöker specificera och du är spydig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in