2024-03-11, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Där har du verkligen en poäng! Det vore fullt naturligt om han vore fullständigt paranoid - jag menar, vem skulle inte vara det om presidenten, den politiska eliten, rättsväsendet, deep state, massvis av myndigheter, rika privetpersoner, kändisar osv. är emot en och gör nästintill allt de kan för att stoppa honom.

Det är verkligen imponerande hur han orkar med både valkampanjen och denna häxjakt i form av bl.a. extrem lawfare. Han verkar inte ens vara paranoid, tvärtom rätt balanserad.
Nästan ingen annan människa skulle ha klarat att förbli så lugn under denna storm. Detta säger mängder om vilket virke Trump är gjord av. Det är därför han måste bli president igen.
Citera
2024-03-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Nästan ingen annan människa skulle ha klarat att förbli så lugn under denna storm. Detta säger mängder om vilket virke Trump är gjord av. Det är därför han måste bli president igen.
Är det något man kan säga om Trump så inte är det att han kan hålla sig lugn. Rådgivare och advokater sliter sitt hår dagligen över hur odisciplinerad han är. Trump är ett barn.
Citera
2024-03-11, 10:30
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Han fick ju flipp igår natt när Oscar galan drev med honom.

Hans truth social flöde gav en inblick i en mans djupa nedgång i psykosis.

Speciellt när kimmel skämtade om honom.
Citera
2024-03-11, 11:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Han fick ju flipp igår natt när Oscar galan drev med honom.

Hans truth social flöde gav en inblick i en mans djupa nedgång i psykosis.

Speciellt när kimmel skämtade om honom.
hahaha trump svarar:

@realDonaldTrump

Has there EVER been a WORSE HOST than Jimmy Kimmel at The Oscars. His opening was that of a less than average person trying too hard to be something which he is not, and never can be. Get rid of Kimmel and perhaps replace him with another washed up, but cheap, ABC “talent,” George Slopanopoulos. He would make everybody on stage look bigger, stronger, and more glamorous. Also a really bad politically correct show tonight, and for years - Disjointed, boring, and very unfair. Why don’t they just give the Oscars to those that deserve them. Maybe that way their audience and TV ratings will come back from the depths. MAKE AMERICA GREAT AGAIN!
Citera
2024-03-11, 14:25
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
hahaha trump svarar:

@realDonaldTrump

Has there EVER been a WORSE HOST than Jimmy Kimmel at The Oscars. His opening was that of a less than average person trying too hard to be something which he is not, and never can be. Get rid of Kimmel and perhaps replace him with another washed up, but cheap, ABC “talent,” George Slopanopoulos. He would make everybody on stage look bigger, stronger, and more glamorous. Also a really bad politically correct show tonight, and for years - Disjointed, boring, and very unfair. Why don’t they just give the Oscars to those that deserve them. Maybe that way their audience and TV ratings will come back from the depths. MAKE AMERICA GREAT AGAIN!

Bra svar av Trump! Detta är en av styrkorna hos Trump. Han säger vad vanligt folk tänker.

Kimmel är verkligen en vedervärdig person. Dels är han varken rolig eller smart - något man rimligen borde vara om man driver en talkshow och står värd för Oscarsgalan. Allvarligare är att han numera endast är en propagandist för vänstern och bara sprider en massa lögner om Trump och andra personer till höger. Dessutom kommer han för jämnan med korkade och anstötliga utspel både i sitt program och på X, exempelvis att folk som inte har vaccinerat sig mot kinaviruset förtjänar att dö.

Förr följde jag alltid Oscarsgalan, men efter att det gått från lite lätt politiskt till direkt propaganda är det inte längre intressant. Speciellt inte när vinsterna delas ut beroende på woke-idéer, som exempelvis vilken ras/hudfärg skådespelarna har. Det hela har blivit en rasistisk woke freak show.
Senast redigerad av SalazarSlytherin 2024-03-11 kl. 14:27.
Citera
2024-03-11, 17:23
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Bra svar av Trump! Detta är en av styrkorna hos Trump. Han säger vad vanligt folk tänker.

.
Finns det något som Trump sagt eller gjort där du tänkt : wtf?

-om inte så finns det ett ord för de som följer någon helt blint och aldrig vågar kritisera honom
Citera
2024-03-16, 02:07
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Finns det något som Trump sagt eller gjort där du tänkt : wtf?

-om inte så finns det ett ord för de som följer någon helt blint och aldrig vågar kritisera honom

Det finns många saker jag inte håller med Trump om. Jag är högerlibertarian/anarkokapitalist, alltså långt ifrån var Trump själv står ideologiskt. Men han är ändå den i särklass bästa presidenten i modern tid (kanske någonsin). Framförallt för att han försöker få bort det korrupta etablissemanget och vill hålla USA utanför en massa onödiga krig.

Jag kan ge några exempel på saker jag inte håller med honom om...

* Han är för liberal när det kommer till abort.
* Han vill inte legalisera droger utan istället fortsätta "the war on drugs".
* Han vill inte avskaffa Federal Reserve.
* Han var positivt inställd till vaccinet för kinaviruset och ett tag även för lockdowns.
* Han är för dödsstraff.
* Han har inte och verkar inte vilja benåda Assange och Snowden.
* Han vill att CIA, NSA, FBI osv. ska ha mer makt än vad jag föredrar, även om han är kritisk till hur de fungerar idag.

Jag skulle kunna fortsätta. Men jag är realist, även om mitt utopiska samhälle är långt ifrån Trumps USA, så måste man se till realpolitiken och vad som faktiskt går att genomföra och vilka alternativ som finns. Idag är Trump det solklart bästa valet.
Citera
2024-03-16, 11:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det finns många saker jag inte håller med Trump om. Jag är högerlibertarian/anarkokapitalist, alltså långt ifrån var Trump själv står ideologiskt. Men han är ändå den i särklass bästa presidenten i modern tid (kanske någonsin). Framförallt för att han försöker få bort det korrupta etablissemanget och vill hålla USA utanför en massa onödiga krig.

Jag kan ge några exempel på saker jag inte håller med honom om...

* Han är för liberal när det kommer till abort.
* Han vill inte legalisera droger utan istället fortsätta "the war on drugs".
* Han vill inte avskaffa Federal Reserve.
* Han var positivt inställd till vaccinet för kinaviruset och ett tag även för lockdowns.
* Han är för dödsstraff.
* Han har inte och verkar inte vilja benåda Assange och Snowden.
* Han vill att CIA, NSA, FBI osv. ska ha mer makt än vad jag föredrar, även om han är kritisk till hur de fungerar idag.

Jag skulle kunna fortsätta. Men jag är realist, även om mitt utopiska samhälle är långt ifrån Trumps USA, så måste man se till realpolitiken och vad som faktiskt går att genomföra och vilka alternativ som finns. Idag är Trump det solklart bästa valet.
Du vet om att tråden handlar om donalds psykiska tillkortakommanden väl?
Som tex hens sjukliga narcissism osv...
Citera
2024-03-16, 12:05
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du vet om att tråden handlar om donalds psykiska tillkortakommanden väl?
Som tex hens sjukliga narcissism osv...

Jag svarade på en direkt fråga, vilket var kopplat till Trumps agerande och hur en av hans sympatisörer, jag i detta fallet, ställer sig rent mentalt och praktiskt till honom.

Tråden har en väldigt missvisande rubrik då Trump varken är psyksjuk eller lider av paranoia. Men ja, jag vet vad tråden handlar om. Hur hans sympatisörer ställer sig mentalt till honom, hans åsikter och hans agerande anser jag vara OnT.

Förövrigt lider inte Trump av sjuklig narcissism. Han har ett gott självförtroende och en god självbild, vilket är fullt rimligt och helt i sin ordning.

---

OT: Nu svarade jag bara på din direkta fråga. Jag kommer inte argumentera mer med dig. Jag har försökt tidigare, men då du inte förstår vad folk skriver till dig, hur tydligt och simpelt det en läggs fram, så är det ingen mening och inget jag vill slösa min tid på.
Senast redigerad av SalazarSlytherin 2024-03-16 kl. 12:08.
Citera
2024-03-16, 12:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag svarade på en direkt fråga, vilket var kopplat till Trumps agerande och hur en av hans sympatisörer, jag i detta fallet, ställer sig rent mentalt och praktiskt till honom.

Tråden har en väldigt missvisande rubrik då Trump varken är psyksjuk eller lider av paranoia. Men ja, jag vet vad tråden handlar om. Hur hans sympatisörer ställer sig mentalt till honom, hans åsikter och hans agerande anser jag vara OnT.

Förövrigt lider inte Trump av sjuklig narcissism. Han har ett gott självförtroende och en god självbild, vilket är fullt rimligt och helt i sin ordning.

---

OT: Nu svarade jag bara på din direkta fråga. Jag kommer inte argumentera mer med dig. Jag har försökt tidigare, men då du inte förstår vad folk skriver till dig, hur tydligt och simpelt det en läggs fram, så är det ingen mening och inget jag vill slösa min tid på.
Jo, klinisk psykolog med mycket nära umgänge berättar donalds är en sjuklig narcissist.
Så det vet vi redan om att det är så, som det gick missa oavsett

Sen är det svårare att greppa vad donalds lider av, men en sak är dock säker till 100%, det finns mer.
Citera
2024-04-15, 13:16
Medlem
klybans avatar
Detta är ett axplock ur den senaste tiden.
Där donalds inte kan nått om Gettysburg, tror obama är president, och att världskriget nummer två ska startas och så vidare.
https://www.youtube.com/watch?v=dPy5S77Aqjo

Nått har hänt med donalds inser man, för detta sluddrandet också är något nytt.
Kanske därför alla event och rallies är borta nu och att donalds nått en nivå av nått som inte längre går dölja.

För om donalds sluddrar så här i en debatt med Joe(Som donalds säger hen vill så gärna(Har vi hört den förut? ) debattera med Joe.) så står vi här med donalds inte gett ett datum för detta.
Kan det vara så enkelt att donalds har en så tydlig sjukdomsbild att det är mot hopplöst svårt att dölja den längre?(Vad nu den sjukdomen är för något.)

För det vi hör där i länken är en skugga av vad donalds varit, för förr kunde man kanske höra nån random felsägning.
Nu haglar dom in, och detta sluddrande är väldigt intressant också.
Citera
2024-04-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Detta är ett axplock ur den senaste tiden.
Där donalds inte kan nått om Gettysburg, tror obama är president, och att världskriget nummer två ska startas och så vidare.
https://www.youtube.com/watch?v=dPy5S77Aqjo

Nått har hänt med donalds inser man, för detta sluddrandet också är något nytt.
Kanske därför alla event och rallies är borta nu och att donalds nått en nivå av nått som inte längre går dölja.

För om donalds sluddrar så här i en debatt med Joe(Som donalds säger hen vill så gärna(Har vi hört den förut? ) debattera med Joe.) så står vi här med donalds inte gett ett datum för detta.
Kan det vara så enkelt att donalds har en så tydlig sjukdomsbild att det är mot hopplöst svårt att dölja den längre?(Vad nu den sjukdomen är för något.)

För det vi hör där i länken är en skugga av vad donalds varit, för förr kunde man kanske höra nån random felsägning.
Nu haglar dom in, och detta sluddrande är väldigt intressant också.

Lägg till att Sleepy Don mitt på dagen under hans kanske viktigaste dag hittills i livet inte kan hålla sig vaken, utan nickar till flertalet gånger, så blir resultatet, en person som är högst olämplig att inneha USAs viktigaste ämbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in