2024-03-11, 09:49
Medlem
Liten väska, kroppsdelar från människa - penis och testiklar?
Citera
2024-03-11, 09:52
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
fast varför då gå ut med att kroppsdelar hittades i väskan?

Polisen har inte bekräftat att väskan innehåller kroppsdelar. Aftonhoran som spekulerade.
Citera
2024-03-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Liten väska, kroppsdelar från människa - penis och testiklar?

Ja de är ju lättidentifierade..
Citera
2024-03-11, 09:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Nu är jag väldigt rak på sak här, men: en mindre kvinnokropp skulle väl kunna delas och tryckas in i typ, en träningsbag?

Nu var det ju en man och en liten väska, mindre än en resväska.

En träningsbag rymmer ju som en resväska ungefär.
Citera
2024-03-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Nu är det högst oklart hur stor väskan är. Innehåller den en hand, ett huvud, armar, ben? Väskan är liten och antalet delar har benämnts i plural, det är allt vi vet. Om det skett från 222 ser jag bara två alternativ. Endera är den så liten att någon svingat den från en bil, men att det skulle vara en så liten kroppsdel att det är en väska man kan kasta som "kast med liten boll" faller sig orimligt då identifieringen gick så snabbt. Det andra alternativet är att precis där polisbilarna stannat, avviker viltstängslet från övriga sträckan. Som ni ser går bilvägen uppe bland trädtopparna under ca 100 meter. Just på den här platsen är det lättare att hiva en väska på utsidan av viltstängslet. För någon utan lokalkännedom är det rimligt att anta att ingen rör sig i skogen på den till synes "öde" vägsträckan. Nattetid är dessutom vägsträckan mer eller mindre tom på bilar.

Väskan är placerad på utsidan av viltstängslet, då skogsvägar sällan går på insidan av ett viltstängsel av förklarliga skäl.

Edit: Vill passa på att förtydliga att satellitbilder från sträckan är gamla. Man behöver gå ner på street view-nivå för att se hur det ser ut idag då vägen är breddad.

Det går en "skogsväg" på insidan av viltstängslet och spåret som crossåkarna kör går vissa sträckor utmed viltstängslet så det är möjligt att flera personer har sett väskan i diket bredvid vägen från skogssidan av viltstängslet.
Citera
2024-03-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Kan ju bara vara en vanlig fylla som spårat ur också. Panik uppstår måste få bort kroppen snarast möjligt, styckning enda alternativet, sen dumpa väskan på första bästa plats. Känns verkligen inte planerat alls och tror det här kommer klaras upp rätt snabbt.
Rätt eller helt fel ute, den som lever får antagligen svaret ganska snart hoppas jag.

Jag tror inte detta är en oplanerad händelse. Ingen vettig människa skulle stycka någon, oavsett påverkan - Normalt folk har en fundamental gräns som de inte går över; Att döda en människa är redan över gränsen, att sen dessutom stycka någon förstör man sin psykiska hälsa till den grad att man inte längre ser sig själv som människa.
Kriminologen David Wilson har pratat om detta tidigare, finns flera intressanta klipp med honom på youtube! Enligt honom finns det två typer av mördare - den ena som är ’normal’ och utför ett brott inom mycket kort tidsram som de sen ångrar resten av livet just pga denna gräns, och den andra som inte är ’normal’ och har en underliggande personlighetsstörning, oftast psykopati, som gör att deras gräns inte finns på samma sätt eftersom deras avsaknad av empati och moral gör att de klarar av att utföra ett brott som detta utan att de påverkar dom.

Jag tror att detta utfördes av en person som klassar in på det sistnämnda iochmed att det skedde en styckning, och GM har lyckats hålla sig undan fram tills nu.
Sen får vi se hur utredningen går, detta är bara min teori.
Citera
2024-03-11, 10:04
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Det går en "skogsväg" på insidan av viltstängslet och spåret som crossåkarna kör går vissa sträckor utmed viltstängslet så det är möjligt att flera personer har sett väskan i diket bredvid vägen från skogssidan av viltstängslet.

Det är förvisso en möjlighet. Samtidigt behöver man sällan söka med drönare om något ligger i ett dike. Låg den på insidan (vid motorvägen) av viltstängslet vore det märkligt att misstänka att det finns mer på utsidan. Som om man skulle kommit från skogen och valt att hiva över väskan över stängslet ut på motorvägen.
Citera
2024-03-11, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Tycker nog alla som mördar och våldtar (pedofiler) har lösa skruvar där uppe. Stycka är ju värre, så det måste göra de hjärndöda kannibaler.

Självklart, det är ju underförstått! Jag är ändå säker på att det är en stor skillnad på att döda och att begå andra brott, även de vidrigaste som t ex våldtäkt i samband med pedofili - Den ena drivs av en riktigt fucked up lust och den andra drivs av något som jag inte kan sätta fingret på. En människas främsta instinkt är att leva, om man sen väljer att döda går man emot den instinkten på alla tänkbara plan, en person med ett hälsosamt psyke gör inte något sånt utan att bli psykiskt skadad av det resten av sitt liv, därav min tanke att vissa brott kräver flertal skruvar lösa än andra.
Citera
2024-03-11, 10:09
Medlem
cateatdogs avatar
Om det hittats kroppsdelar i en väska så är det förmodligen ett mord vi har att göra med.
Citera
2024-03-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Hur kunde polisen identifiera kroppen så snabbt? Lär väl varit färsk kropp då och inte skelett?

Vem kan det vara om det inte är en kriminell, någon saknad på missing people?

Tandkort, DNA, ID-handlingar, tatueringar, möjligen någon som känner igen offret. Ju grövre brott desto snabbare vill polisen ha svar, för ju grövre brott som begåtts desto mer viktigt är det att få den skyldige fälld så de inte är ute i allmänheten och sätter andras liv i fara. Om de kunnat begå en sån här grym handling är det inte helt otänkbart att de skulle göra något liknande igen.
Citera
2024-03-11, 10:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Polisen har inte bekräftat att väskan innehåller kroppsdelar. Aftonhoran som spekulerade.

"Vid 21-tiden på kvällen meddelade polisen att en man i 35-årsåldern har hittats död.

Hans anhöriga är underrättade.

– Vi har anträffat en avliden person. De exakta detaljerna, och relationen till väskan, det kan jag inte svara på, säger polisens presstalesperson Mats Eriksson.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQXox0/polisen-undersoker-vaska-skogsomrade-avsparrat

DN:

"Senare på kvällen berättade polisen att en man i 35-årsåldern hittats död.

– Vi har anträffat en avliden person på platsen, säger polisens presstalesperson Mats Eriksson.
"

https://www.dn.se/sverige/polisinsats-pa-varmdo-efter-vaskfynd/
Senast redigerad av notknapparen 2024-03-11 kl. 10:16.
Citera
2024-03-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00

Nej, det var TV4nyheterna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in