2024-03-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Fattar inte varför allt ska vara så dekadent och äckligt numera, minns inte att förra säsongen var så här.
Vem vill se gulliga farmor snacka sex och snusk, eller morfar i en mankini?! Man vill ju inte ens kännas vid att mamma och pappa har legat med varandra.

Det här kunde vara en fin serie om kärlek på gamla dar, men det börjar uselt. Majoriteten verkar vara övervintrade nymfomaner.
Vadå dekadent och äcklig? Deltagarna skiljer sig inte direkt från andra personer som deltar i dokusåpor. Dessutom liknar de mer deltagarna i "Bonde söker fru " än i "Paradise hotell " om man ser till hur "städade " de är. Äldre personer är inte annorlunda än andra. Det känns lite som ålderism om man diskuterar kring "man vill inte se sin gulliga farmor snacka sex..." Hade hon inte ens kunnat prata om sex det så hade hon inte blivit mamma och sedan farmor. De här personerna har inte varit unga på 1800-talet, utan på det det frigjorda 60- och 70-talet. Det var de decennierna man pratade om fri sex etc.
Citera
2024-03-11, 01:44
Medlem
picapicans avatar
Atle pratar om att "kuken ska fungera".
Citera
2024-03-11, 07:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Vadå dekadent och äcklig? Deltagarna skiljer sig inte direkt från andra personer som deltar i dokusåpor. Dessutom liknar de mer deltagarna i "Bonde söker fru " än i "Paradise hotell " om man ser till hur "städade " de är. Äldre personer är inte annorlunda än andra. Det känns lite som ålderism om man diskuterar kring "man vill inte se sin gulliga farmor snacka sex..." Hade hon inte ens kunnat prata om sex det så hade hon inte blivit mamma och sedan farmor. De här personerna har inte varit unga på 1800-talet, utan på det det frigjorda 60- och 70-talet. Det var de decennierna man pratade om fri sex etc.
Samhället i stort har blivit dekadent, likaså första avsnittet av Hotell Romantik, även om det "stillat" sig lite med sexsnacket i senare avsnitt.

Självklart kan man bli mamma, farmor/mormor, även om man inte snackar sex. Märkligt påstående.
Det handlar inte om "ålderism", vad nu det är för ord. Jag vill inte veta några detaljer om mina barns sexliv heller.

Det handlar om personlig integritet, klass och stil. Om inte sexlivet är privat, vad är privat då?
Citera
2024-03-11, 08:26
Medlem
Citat:
Samhället i stort har blivit dekadent, likaså första avsnittet av Hotell Romantik, även om det "stillat" sig lite med sexsnacket i senare avsnitt.

Självklart kan man bli mamma, farmor/mormor, även om man inte snackar sex. Märkligt påstående.
Det handlar inte om "ålderism", vad nu det är för ord. Jag vill inte veta några detaljer om mina barns sexliv heller.

Det handlar om personlig integritet, klass och stil. Om inte sexlivet är privat, vad är privat då?
Pengar och politik är mer brännbara ämnen idag, i de åldrarna.
F ö är det väl inte så att de ”frigjorda” 60- och 70-talskullarna föddes i ett sexlimbo utan påverkan av tidigare generationer…alla ställs inför olika val. Att vara född de åren innebär inte automatiskt att det är bekvämt med hångel i tv-rutan 50 år senare. Roligt för dem som gillar det.
Som skrivits: folk ändrar inte sin grundläggande personlighet för att de blir äldre.
Håller med dig i stort.
Citera
2024-03-11, 10:11
Medlem
Kanastras avatar
Haha, Rickard försökte köra ordvits med Lotta när dom skulle fiska, att dom blev bakom flötet och fick ett sarkastiskt 'höhö' tillbaka. Ska man vitsa med ord med Povel Ramels dotter får man nog ta i från tårna..
Dessutom förvandlades han på momangen till Dynamitharry när hon kom med ölen, blev Hadderaj-ig. Lotta ville sitta och dricka öl och njuta, inte stå och fiska vid en skitig kajkant och jag förstår henne.

Mjölnaren, som förlorade sin fru på sin födelsedag, tycker jag verkar vara väldigt bra och sympatiskt. Hävdar sig inte utan är grundtrygg.
Citera
2024-03-11, 12:46
Medlem
dialektikers avatar
Jo, Atle, är ju väldigt patetisk när han ska hävda sig och alla andra gubbmagar, hur mycket kvinnor bortser från feta ölkaggar och är ute efter det inre.
Atle har ju definitivt inget sympatiskt och ödmjukt inre att kompensera med.

Det har däremot några av de andra gubbarna. Dock är deras bukfetma livsfarlig ju.
Citera
2024-03-11, 16:32
Medlem
Citat:

Ja, man kan tycka olika. Jag tycker inte att samhället har blivit dekadent, men alla har ju rätt till sina åsikter. Det är tur att vi inte tycker lika om allt. Ålderism är förresten ett ord för åldersdiskriminering. 😊
Citera
2024-03-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Atle är 'utruli' osympatisk så fort damerna inte är med, hoppas de genomskådar detta o inte faller för hans obefintliga charm.
Citera
2024-03-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra

Mjölnaren, som förlorade sin fru på sin födelsedag, tycker jag verkar vara väldigt bra och sympatiskt. Hävdar sig inte utan är grundtrygg.
Exakt! Han hade varit en riktig ⭐utan gubbmagen! Väldigt charmig.
Citera
2024-03-11, 19:05
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Atle är 'utruli' osympatisk så fort damerna inte är med, hoppas de genomskådar detta o inte faller för hans obefintliga charm.

Han kommer inte hitta någon.
Jag upplever honom som passivt aggressiv.
Om han får tag på någon kvinna ute, så kommer han vara en otrevlig, extremt egocentrisk partner.

Fy!

De flesta andra gubbarna är mjukare (förutom Sven-Erik då).
Synd att många av dem, har uppblåsta ölkaggar, bara.
Citera
2024-03-11, 20:03
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican

Det var tom så träffande att jag skrattade till. "Undersökningar visar att i vår ålder handler det inte om att vara vältränad", säger Atle. "Det handlar om en sak: Fungerar kuken?" Och det är väl gissningsvis så att inga damer i det här programmet söker karlar utan potens? Jo, någon dam söker skärmtid men inte flertalet.

Dekadens används idag på fler sätt än vad som var begreppets ursprungliga betydelse. Vi ska inte urvattna detta begrepp här.

Programmet tror jag och hoppas motverkar ålderism.

Jag stör mig mest på att det är skevt belyst, jag ser nya ansikten i avsnitt 3. Vilka är dem?, är dem statister eller medverkande? En del får all skärmtid och andra känner jag inte ens igen. Och därför faller min kritik i år igen på produktionen. Och nu ids jag inte ens kommentera programledarna.
Citera
2024-03-11, 20:26
Medlem
FedupFlorences avatar
Fetman är svårvärderad. Vad betyder det för en person? Männen har bukfetma eller här magrutor i mankini. Mankini har gissningsvis samma attraktionsnivå som en T-shirt med text på en yngre man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in