2024-03-10, 09:33
Avslutad
Detta är en inrikes och utrikes poltisk fråga. Får ursäkta admin om det hamnar i fel kategori.

Jag fick en tankeställare idag.
Låt oss anta att Nato bombat sönder Ryssland och vunnit. Vilka fördelar hade det gett Sverige, USA och Eu?
Vad gör man med Ryssland efteråt?
Vad tror ni?

Jag tror på.
1. Förstärkta demokratiska värderingar.
2. Mindre proxykrig från Ryssland och deras allierade.
3. Mer resurser till oss.
4. Förstärkt valuta.
Citera
2024-03-10, 09:57
Medlem
Naturresurserna i Ryssland är hela orsaken till varför vi tjafsat med dem i hundratals år och det är naturligtvis dessa som är målsättningen när man nu säljer skräck- och krigspropaganda till oss.

Med Ryssland borta har man tagit ännu ett steg på den fullt logiska utveckling om en totalitär hegemonisk värld där ingen kan stoppa oss från att förslavas (eller dödas) eftersom att vi sprungit slavdrivarnas ärenden och nedmonterat alla balansmekanismer.

Vad "vi" har att vinna på det är ett stabilt och totalitärt samhälle där det varken finns krig eller frihet. Permanent och oåterkallerligt.
Citera
2024-03-10, 10:02
Avslutad
Så du tror inte på förstärkta demokratiska värderingar?

Mindre krig och ingen frihet kommer det sluta med enligt dig?
Eller har jag uppfattat det fel?
Citera
2024-03-10, 10:12
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Detta är en inrikes och utrikes poltisk fråga. Får ursäkta admin om det hamnar i fel kategori.

Jag fick en tankeställare idag.
Låt oss anta att Nato bombat sönder Ryssland och vunnit. Vilka fördelar hade det gett Sverige, USA och Eu?
Vad gör man med Ryssland efteråt?
Vad tror ni?

Jag tror på.
1. Förstärkta demokratiska värderingar.
2. Mindre proxykrig från Ryssland och deras allierade.
3. Mer resurser till oss.
4. Förstärkt valuta.
Fördelarna du beskriver kan jag hålla med om även om resurserna inte kommar att tilfalla oss utan de ryssar som är kvar
Men det där är ju lika sannolikt som att Jesus skulle komma ner till Jorden och avskeda Putin.
Å då föredrar jag hellre att Jesus kommer, gör inte du det?
Citera
2024-03-10, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Fördelarna du beskriver kan jag hålla med om även om resurserna inte kommar att tilfalla oss utan de ryssar som är kvar
Men det där är ju lika sannolikt som att Jesus skulle komma ner till Jorden och avskeda Putin.
Å då föredrar jag hellre att Jesus kommer, gör inte du det?

Ryssland kommer ockuperas av västerländska industrier för att tömma Ryssland på resurser.

En viss sannolikhet finns det vid att detta händer med Nato.
Vet inte vad Jesus har med frågan att göra men absolut om avskedet ledde till något bättre absolut.
Citera
2024-03-10, 15:00
Medlem
Det finns inga "vi". Menar du vi, som vi folket, vinner vi absolut ingenting. Vi förlorar. De enda som skor sig på krig är vapenindustrin och skumma typer från finanssektorn och deras ukrainska polare oligarkerna.
Citera
2024-03-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Ryssland kommer ockuperas av västerländska industrier för att tömma Ryssland på resurser.

En viss sannolikhet finns det vid att detta händer med Nato.
Vet inte vad Jesus har med frågan att göra men absolut om avskedet ledde till något bättre absolut.
Varför skulle väst tömma Ryssland på resurser? Vi för ju nu en sakntionspolitik i väst mot just Rysk export och har ju dessutom själva mer resurser än Ryssland. Så kommer kriget så är det ju krigshetsarna i Kreml som trycker på knappen. För oss är dessutom Ryssland ganska ointressant, en krigsgalen f,d stormakt vi skall hålla på avstånd. Vi i Sverige ingår ju försvarsalliansen Nato och agerar och organiserar vårt försvar därefter. Ingen vill ju beträda sunkig rysk mark det kan jag lova.
Citera
2024-03-10, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Varför skulle väst tömma Ryssland på resurser? Vi för ju nu en sakntionspolitik i väst mot just Rysk export och har ju dessutom själva mer resurser än Ryssland. Så kommer kriget så är det ju krigshetsarna i Kreml som trycker på knappen. För oss är dessutom Ryssland ganska ointressant, en krigsgalen f,d stormakt vi skall hålla på avstånd. Vi i Sverige ingår ju försvarsalliansen Nato och agerar och organiserar vårt försvar därefter. Ingen vill ju beträda sunkig rysk mark det kan jag lova.

Jag antog bara ett scenario om Ryssland förlorar. Vad görs med resurser. Byggs det västerländska företag där som exporterar och importerarvaror.
Citera
2024-03-10, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HybridOlof
Fler slavar åt globohomoimperiet är väl nog anledning för korrupta (se alla) makthavare att vilja fälla Ryssland? Vi (folken) vinner absolut ingenting på kalaset utan snarare förlorar avsevärt på att mer av världen förbögas

Så du tror helt enkelt på att Västs värderingar växer om scenariot går in.
Citera
2024-03-10, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Det finns inga "vi". Menar du vi, som vi folket, vinner vi absolut ingenting. Vi förlorar. De enda som skor sig på krig är vapenindustrin och skumma typer från finanssektorn och deras ukrainska polare oligarkerna.

Vapenindustrin hinner inte längre med att producera. Kanske blir det en kollaps där?
Men absolut civil befolkning förlorar.
Citera
2024-03-10, 17:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Absolut ingenting. Död, förintelse, lidande och ekonomisk tillbakagång.
Citera
2024-03-10, 21:18
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Naturresurserna i Ryssland är hela orsaken till varför vi tjafsat med dem i hundratals år och det är naturligtvis dessa som är målsättningen när man nu säljer skräck- och krigspropaganda till oss.
Du menar att de ryska naturresurserna är orsaken till att vi förlorade Finland 1809?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in