2024-03-10, 03:23
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Vilken var kvällens skräll tycker ni?

Att det stod mellan Medina och Marcus och Martinus till slut. Medina!!!!???
Att jag blev kär i Dotter.
Att jag tyckte att mellanakten meb Björnzone var roligt
Citera
2024-03-10, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Dotter kom på sista plats: ”Bryr mig inte ett skit faktiskt.

Bara med för Pengarna?

Hur mycket får artisterna för sin medverkan ?

Allt detta att medverka stort PR för henne, enda bra låt som hon har ställt upp med är Bulletproof som hon kom tvåa med i finalen.

Tycker Dotter är bra artist både i Mello men framför allt om man lyssna på hennes låtar utanför mello.
Citera
2024-03-10, 05:08
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Allt detta att medverka stort PR för henne, enda bra låt som hon har ställt upp med är Bulletproof som hon kom tvåa med i finalen.

Tycker Dotter är bra artist både i Mello men framför allt om man lyssna på hennes låtar utanför mello.
Jag stör sönder mig på artistnamnet ”Dotter” och har givit henne låga röster på grund av det. Varför valde hon just ”dotter” när det finns så många fina släktrelationer att använda sig av? Vad är det för fel på ”tremänning” eller ”svägerska”?
Eller så kunde hon slå ett slag för personer som har svårt att representera sig själva i samhället genom att välja en konstruerad relation, såsom ”förmyndare”, ”förvaltare” eller ”god man”.

”Plats på scen för förmyndare.”
Citera
2024-03-10, 05:21
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Vi lever i en tid där det är trendigt att ha det svårt eftersom det påstås göra en stark och ger en story att sälja. Att få andas medlidande är en genväg till bekräftelse och respekt.
Det gäller inte generellt, utan vissa gruppers lidande är viktigare än andra. Dessutom ska lidandet vara psykologiskt snarare än fysiskt.

Jag har exempelvis svårt att se Leif, 46, få med låt om svarvar där han i den lilla filmen innan låten berättar hur det ilar i vänster smalben när han ska gå upp på morgonen efter att en kollega tappat en skiftnyckel på en metallstång som studsade på hans ben. Detta trots att arbetsplatsolyckor är ett bekymmer som många kan identifiera sig i.

En gängmedlem som har det tufft efter att ha brutit med gänget däremot, eller en båtflykting som haft en tuff båtfärd skulle få en snyftfilm och befolkningens sympatier.
Citera
2024-03-10, 05:22
Medlem
mensverkets avatar
Hur fan hamnade Dotter så lågt?!
Citera
2024-03-10, 06:41
Medlem
Huvudsaken är att inte egotrippen Danny kom i topp.
Citera
2024-03-10, 06:57
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Hur fan hamnade Dotter så lågt?!
Det var nog någon annan som snodde de rösterna, förmodligen Cazzi, Maria Sur och Jacqline.
Citera
2024-03-10, 06:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag stör sönder mig på artistnamnet ”Dotter” och har givit henne låga röster på grund av det. Varför valde hon just ”dotter” när det finns så många fina släktrelationer att använda sig av? Vad är det för fel på ”tremänning” eller ”svägerska”?
Eller så kunde hon slå ett slag för personer som har svårt att representera sig själva i samhället genom att välja en konstruerad relation, såsom ”förmyndare”, ”förvaltare” eller ”god man”.

”Plats på scen för förmyndare.”

Hatar också det namnet fruktansvärt.
Citera
2024-03-10, 07:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Aldrig sett eller hört talas om killarna men blir nog bra. Trodde dock man behövde iaf vaea svensk medborgare för att tävla för sverige?

Minst en låtskrivare behöver vara svensk.

...aftonbladet...
Eurovision song contest har inga regler som begränsar från vilket land en artist eller låtskrivare kommer ifrån. Även om man brukar prata om tävlande länder i Eurovision så är det egentligen de olika tv-bolagen (SVT i Sverige, NRK i Norge, Yle i Finland och så vidare) som tävlar och de får fritt välja artist och låt till tävlingen.

Tidigare år har exempelvis svenska Anna Sahlene och Victor Crone tävlat för Estland och 1988 tävlade Celine Dion tävlade för Schweiz 1988 trots att hon är från Kanada.

Enligt Melodifestivalens regelverk så får låtarna vara max 3 minuter långa och får inte ha släppts offentligt före Melodifestivalen sänds.

Minst en av upphovspersonerna till varje låt som tävlar i Mello vara svensk medborgare. Melodifestivalen har inga regler kring artisternas medborgarskap.

Flera gånger tidigare har utländska artister tävlat i den svenska Melodifestivalen. Elisabeth Andreassen var norsk medborgare när hon 1982 vann tävlingen med gruppen Chips och tävlade för Sverige i Eurovision song contest. Arja Saijonmaa är finsk medborgare, Maria Sur är från Ukraina och polska Margaret har också tävlat i svenska Mello två gånger under 2010-talet....
Citera
2024-03-10, 07:04
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
De låtarna ni nämner hade ju ändå en viss catchighet, baggarnas låt är ju bara något dovt sorl man skakar röven lite lätt på dansgolvet vid 04.00 innan stängning typ.

Ja, men glöm inte Martin Stenmarcks Las Vegas också. Den klart sämsta senaste 20 åren.
Citera
2024-03-10, 07:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Hennes slanka kropp är perfekt.

Hellre Annika Wikihalder eller Fröken Snusk än en kropp motsvarande en 12 årig pojke
Citera
2024-03-10, 07:06
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Hatar också det namnet fruktansvärt.
Mycket pretentiöst namn, sen var ju själva föreställningen pinsam också. Sjunger en låt som egentligen är ganska gnällig samtidigt som hon - som medelålders tant - ligger på ett piano och åmar sig i behå när låten inte är det minsta sexig.
Senast redigerad av boll-svante 2024-03-10 kl. 07:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in