2024-03-09, 23:18
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Inget ont om baggarna men denna låten måste väl vara det absolut sämsta vi någonsin skickat?

Ooh nej, finns många exempel på riktigt dåliga låtar som Sverige skickat senaste 20 åren. Senast var väl The Mamas låt.
Citera
2024-03-09, 23:19
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Någon skrev tidigare i tråden att hon är Hamas-anhängare. Det kan bli oroligheter om Sverige skickar en terroristsympatisör till Eurovision.

Det skulle ha blivit eld och lågor i och med att EBU och Israel har kommit överens om landets bidrag.
Citera
2024-03-09, 23:20
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Nightwish försökte år 2000 i finska versionen av melodifestivalen (Euroviisut 2000). De slutade på 4:e plats i finalen med låten "Sleepwalker".
Detta ur mitt minne, reservation för fel.

3a Jag har låten på Cd. Fast de fick mest röster av tittarna
Citera
2024-03-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
100% plagiat. Otroligt att inte tidningarna har snappat upp detta redan.

Mer än hälften av alla låtar i eurovision anklagas för plagiat varje år. Ingen bryr sig
Citera
2024-03-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Dryga danskhögar, nej inga positiva erfarenheter. Men om det blir problem under Eurovision i Malmö räknar jag kallt med att dessa slappa danskhögar kommar att sättas i arbete. Det måste dem!! Man kan också tänka sig att man dumpar av alla från Möllevången på Istedgade eller Kongens Nytorv, så kanske danskarna sätt i arbete.

I det kritiska läget i Stockholm vore det halt galet att Stockholmspoliser skulle åka till Malmö, det kommer inte på tal. Alla resurser måste prioriteras till Stockholm, självklart, däremot kan de slappa danskhögarna hamna i arbete, absolut.

Ha ha hii. Dansker tar en pilsner på jobbet eller inte. Oavsett urdålig mello aldrig glömd, som den sämsta någonsin.
Citera
2024-03-09, 23:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Tack & lov att norrmännen räddade oss. Grattis Marcus & Martinus! Alternativet hade varit så mycket värre.

De ser oxå lagom osvenska ut, vilket går hem i stugorna. Lite kittlande. Grejen är att de ser ut som norrmänn på mils avstånd. Som de ser ut ser ingen svensk ut. Vissa norrmän ser perfekt ut som svenskar, men absolut inte alla. Kan dock inte sätta fingret på vad det är.
är
Citera
2024-03-09, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
100% plagiat. Otroligt att inte tidningarna har snappat upp detta redan.

”Låtskrivarna” är inga riktiga, musikaliska, konstnärer, utan det enda dom gör är att klippa och klistra ihop 7 kända hits till ett svindålig hopkok och folk är så vana vid att en ”låtskrivare” skrivit alla låtar, samt att dom suger, så att man blir förvånad om en låt går att lyssna klart på utan att stänga av för att det är tortyr.
Citera
2024-03-09, 23:26
Medlem
Abelssuns avatar
Tack och lov för att de norska tvillingarna är totalt odryga och utan divalater, vad jag sett i alla fall.
Citera
2024-03-09, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Stjärnorna(1994) med Roger Pontare och Marie Bergman va jävligt dålig.

Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
The ark. Robin bengtsson. Ingrosso.

3 bara där

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Ooh nej, finns många exempel på riktigt dåliga låtar som Sverige skickat senaste 20 åren. Senast var väl The Mamas låt.

De låtarna ni nämner hade ju ändå en viss catchighet, baggarnas låt är ju bara något dovt sorl man skakar röven lite lätt på dansgolvet vid 04.00 innan stängning typ.
Citera
2024-03-09, 23:28
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Nej det stämmer. Jag har låten på Cd

Fan. Vem minns den finska finalisten Anna Eriksson med låten "Oot voimani mun" (du är min kraft) jämfört med Nightwish?

Lite kuriosa: "Oot voimani mun" är hur man kan säga det i talform. Korrekt skriftform är "Olet voimani minun".
Citera
2024-03-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetRektMate
https://youtu.be/9fTFqymxmM4?si=Inh8cp2gm9f15UEN

Spola till 45 sekunder. Låter exakt som unforgettable omegalul

Jag har bara denna låten i huvudet när jag lyssnat på deras framträdande
https://m.youtube.com/watch?v=g8cJt3vmAuA&pp=ygUjZGV0cm9pdCBiZWNvbWUgaHV tYW4gaG9zdGFnZSBjb25ub3I%3D
Citera
2024-03-09, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
De ser oxå lagom osvenska ut, vilket går hem i stugorna. Lite kittlande. Grejen är att de ser ut som norrmänn på mils avstånd. Som de ser ut ser ingen svensk ut. Vissa norrmän ser perfekt ut som svenskar, men absolut inte alla. Kan dock inte sätta fingret på vad det är.
är
Att dom är söta? Norrmän är alltid vackra och söta, tex Sissel Kjyrkebo, hon är ganska lik Marcus och Martinus faktiskt. Therese Johaug är också otroligt snygg.

Förresten på tal om allt gnäll om nationalstater; jag går gärna samman med både Norge, Danmark, Finland och Island till ett gemensamt stor-Norden. Ni kan bara inkorporera oss i era länder, det är lugnt med mig. Välkommet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in