2024-03-09, 18:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Stemmer det Skaanseth, stripsen ble kjøpt på Biltema. Men de vet ikke hvem som gikk til anskaffelse av den.

Jeg tror ikke levningene hennes befinner seg i en møkkakjeller. Jeg tror ikke på hverken bønder eller avløsere som potensielle drapsmenn/medvirkere i denne saken. Litt avstryk av kumøkk på et par tørkepapir tyder mer på at noen har vært i kontakt med gjødsel og dratt dette med seg inn i SV4.

Man trenger ikke å ha medhjelpere som jobber på gård. De fleste gårder er vel ulåste, så det er vel bare å gå rett inn og dumpe henne i et av hullene som går ned til møkkakjelleren. Men som vi har vært inne på her tidligere, så kan jo den som evt ha båret liket ha gått over et jorde før og etter at han har gravlagt henne et sted.
Citera
2024-03-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Man trenger ikke å ha medhjelpere som jobber på gård. De fleste gårder er vel ulåste, så det er vel bare å gå rett inn og dumpe henne i et av hullene som går ned til møkkakjelleren. Men som vi har vært inne på her tidligere, så kan jo den som evt ha båret liket ha gått over et jorde før og etter at han har gravlagt henne et sted.

Jeg har ingen som helst tro på at liket av henne er dumpet i en møkkakjeller på en gård med aktiv drift. Men jeg har tro på at møkka funnet i SV4 kan lede til funn av levningene hennes.
Citera
2024-03-09, 21:15
Medlem
Citat:
Jeg lurer på hvilken låt pipa får når TH blir tiltalt. Enten blir du borte fra forumet, eller så blir det masse hyl og skrik om justismord.

Nei, fordi jeg ikke uttaler meg skråsikkert
Citera
2024-03-09, 21:17
Medlem
Citat:
Det er ikke kommet opplysninger om at de har tatt feil i sine tidligere antakelser, tvert imot, mistankegrunnlaget mot TH har styrke seg over tid. Så det er bare ønsketenkning fra dere i TT at politiet har skiftet kurs. Men det er mye artikler i denne saken, så jeg skjønner at du ikke henger helt med i svingene.

Her uttaler du deg skråsikkert igjen. Gjør du det bevist eller har du ikke fått med deg siste podkast. Der kommer det tydelig frem at saken mot TH ikke har styrket seg over tid.
Citera
2024-03-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
For meg er det mest nærliggende å tenke at RU lot seg involvere i noe som ledet til siktelsen han sitter med som lyder på medvirkning til grov bortføring. En bortføring som aldri fant sted. Men ble erstattet med noens plan om å benytte hans bidrag til å istedet drepe THs kone.

Tror du TH ville gamblet på at RU ikke brøt sammen i første avhør?

Hadde RU kommet med forklaringen om THs store interesse for monero, allerede i desember 2018, ville TH blitt hemmelig siktet og overvåket fra starten av. Det at TH spurte og gravde om monero mitt under en drapsplanlegging med fingert løsepengekrav i monero, rimer dårlig med en som tenker gjennom alle detaljer for å unngå å bli avslørt. Hvis dette stemmer, må RU ha visst at TH var innblandet, og delvis beskyttet ham i 1,5 år. Hadde han noen grunn til det for sin egen del? Nei, forklaringen til RU må være løgn.
Citera
2024-03-09, 22:39
Avslutad
Hvor har dere informasjonen fra om TH og JRU store interesse for XMR?
Ingenting her i alle fall : https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nA89vB/kryptomannen

Virker som RU ville blande TH inn i dette og tone ned sin egen rolle her , ikke rart at begge er siktet da de forteller om ulike antall møter de har hatt , TH 6-7 ganger, RU 15 ganger
Senast redigerad av Extremadura 2024-03-09 kl. 22:48.
Citera
2024-03-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Hvor har dere informasjonen fra om TH og JRU store interesse for XMR?
Ingenting her i alle fall : https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nA89vB/kryptomannen

Virker som RU ville blande TH inn i dette og tone ned sin egen rolle her , ikke rart at begge er siktet da de forteller om ulike antall møter de har hatt , TH 6-7 ganger, RU 15 ganger
.
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH skal ha vist stor interesse for Monero i samtalene med RU.

Faktisk skal Monero ha vært tema allerede i et av de første møtene de hadde i 2017.

TH har nektet for dette. I lengre tid så det ut til at han var samkjørt med RU som også nektet for dette. Men tilslutt innrømmet RU våren 2020 at TH tvertimot hadde vist stor interesse for kryptovaluten, som RU betegnet som en "kjeltringvaluta". RU var mest opptatt av Bitcoin, men på grunn av TH store interesse for Monero, innhentet RU mer informasjon om "kjeltringvalutaen". På det tidspunktet var ikke Monero så kjent.

Fra boka:

Fordi TH har vist så stor interesse, har «kryptomannen» sjekket litt og senere fortalt TH at monero er «en kjeltringvaluta» som er brukt i forbindelse med kidnappinger i utlandet. Mens han forteller politiet om disse tingene, skjelver «kryptomannen». Politiet mener han fremstår som redd, og det sier han også selv at han er.
Citat:
TH har nektet for dette. I lengre tid så det ut til at han var samkjørt med RU som også nektet for dette.
Kanskje fordi det eventuelt var sannheten?
Citat:
Fordi TH har vist så stor interesse, har «kryptomannen» sjekket litt og senere fortalt TH at monero er «en kjeltringvaluta» som er brukt i forbindelse med kidnappinger i utlandet.
Kan GM eventuelt ha presset RU til å lyve for å kaste mistanke mot TH?
Senast redigerad av z-z-z 2024-03-09 kl. 23:38.
Citera
2024-03-09, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
.

Tror ikke en GM ville presse RU, da avslører hen seg. Hva tror du?
Siden en av dem lyger litt , vil jeg nok konkludere med at herr Hagen holder seg til sannheten. Hvorfor skal han være så ivrig og oute sin interesse for XMR til en ukjent dersom han er skyldig i noe som helst.
Bare et barn ville gjort ei slik tabbe . Derved ikke sagt at han ikke har noe med dette og gjøre
Senast redigerad av Extremadura 2024-03-09 kl. 23:59.
Citera
2024-03-10, 00:01
Medlem
Citat:
Siden en av dem lyger litt , vil jeg nok konkludere med at herr Hagen holder seg til sannheten. Hvorfor skal han være så ivrig og oute sin interesse for XMR til en ukjent dersom han er skyldig i noe som helst.
Bare et barn ville gått i ei slik felle. Derved ikke sagt at han ikke har noe med dette og gjøre
Citat:
Hvis GM er en person som var i kontakt med RU: Jeg tenker på hvis GM eventuelt greide å skremme RU ved bruk av alvorlige trusler mot RU, og at GM dermed føler seg trygg på at RU ikke kommer til å fortelle politiet om GM.
Citat:
Derved ikke sagt at han ikke har noe med dette og gjøre
Er "han" TH?
Citera
2024-03-10, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis GM er en person som var i kontakt med RU: Jeg tenker på hvis GM eventuelt greide å skremme RU ved bruk av alvorlige trusler mot RU, og at GM dermed føler seg trygg på at RU ikke kommer til å fortelle politiet om GM.
Er "han" TH?

Helgardering
Citera
2024-03-10, 00:06
Medlem
Citat:
Helgardering
Kan du forklare hva du mente?
Kan eventuelt "han" være enten TH eller RU?
Citera
2024-03-10, 00:17
Medlem
"RU var mest opptatt av Bitcoin, men på grunn av TH store interesse for Monero, innhentet RU mer informasjon om "kjeltringvalutaen"."
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Så, hva om det var en GM (som ikke er TH) som satt og trakk i tråder og som fikk RU til å innhente informasjon om "kjeltringvalutaen", for senere å true RU til å si til politiet at det var TH som hadde fått han til å innhente slik informasjon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in