2024-03-09, 22:33
Avstängd
Värdelös låt som vann, ändå lite kul att Danny Saucedo, "fluortanten", åkte ut. När ska han inse att han inte kan leva upp till 0,3 procent av Erik Saades karisma. Han har noll karisma, han är ful, tråkig och värdelös. Erik Saade har allt som Saucedo saknar, tyvärr kan Saucedo inte förvandla sig till Erik Saade hur mycket han än kämpar - det är liksom inget man kan träna sig till. Vore däremot skönt om Erik ställer upp igen, vinner och blir typ två i Eurovision, för att sätta spiken i kistan på den patetiska Danny Saucedos karriär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Markus och martinus bidrag e ok, men utan scenframförandet så är låten rätt medioker. Jacqlines låt däremot håller en helt annan nivå och påminner en del om Beyonce. Jag tippar att vi kommer se mer av henne redan nästa år.

Spela roll vad vi skickar när finland skickar ett superbidrag. Jag menar; hur skall vi ha en chans emot detta? 😂

https://www.youtube.com/watch?v=Tf1NS1vEhSg

Ja, ingen större skillnad mot Danny eller vad han heter. Kanske är han för kaxig och guterna är söta?
Citera
Avslutad
Har Marcus och Martinus asiatiskt påbrå? Misstänksamma ögon.
Citera
2024-03-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetRektMate
https://youtu.be/9fTFqymxmM4?si=Inh8cp2gm9f15UEN

Spola till 45 sekunder. Låter exakt som unforgettable omegalul

Det vettefan om det var så likt. Är det den här låten alla har pratat om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Har Marcus och Martinus asiatiskt påbrå? Misstänksamma ögon.

haha
Nä det är norskt. Bara att kolla A-ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
En dryg tredjedel av svenskarna tittar på Melodifestivalen. De som inte tittar är i stor grad utrikes födda som inte talar det svenska språket. Är din poäng att det huvudsakligen är flyktingar och nyanlända som är kulturellt bildade?

Låter ju helt otroligt.

Bland mina vänner och bekanta så är det nog 80% som inte tittar.
Iofs kanske deras fruar eller barnen tittar, då blir det väl var och vartannat hushåll?

Men klart är iaf att några 3-4 miljoner människor tittar då inte.
300.000 är för unga
1,5 miljoner kan inte språket
100.000 är för gamla
En hel del är bortresta/bortbjudna idag
Och en väldans massa människor är som mig totalt ointresserade

Så de där siffrorna kan bara inte stämma.
Citera
2024-03-09, 22:36
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Medina sa visst något kryptiskt under direktsändning som härleder till Hamas/Palestina Israel. De kunde inte hålla sig ifrån det. Känslan blir ju att de här Hamaskramare. Annars gör man inget sådant uttalande i direktsändning.

”Sami från Medina skrek ut sitt budskap från scenen. Foto: SVT
Direkt efter att Medina uppträdde under Mellofinalen skreks ett kryptiskt budskap från scenen.
– Ingen är fri förrän alla är fria, sa Sami, som är ena halvan av duon.
Aftonbladet har varit i kontakt med duons presskontakt för att få svar kring vad han menade.
”Exakt så som han formulerade sig – ingen är fri förrän alla är fria. I världen, i Mello, på stan, i hemmet”, skriver presstalespersonen.
Aftonbladet har sökt SVT som säger att de utreder saken.”

Kriget mellan Israel och Hamas är off topic i den här tråden. Men för all del, alla som på något sätt tar avstånd från Netanyahus mördarregim har mina sympatier.

Skål på dig och heja Medina. Medina hade säkert haft goda chanser att kamma hem vinsten i ESC.
Citera
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Markus och martinus bidrag e ok, men utan scenframförandet så är låten rätt medioker. Jacqlines låt däremot håller en helt annan nivå och påminner en del om Beyonce. Jag tippar att vi kommer se mer av henne redan nästa år.

Spela roll vad vi skickar när finland skickar ett superbidrag. Jag menar; hur skall vi ha en chans emot detta? 😂

https://www.youtube.com/watch?v=Tf1NS1vEhSg

Håller med, Jacqlines låt hade gått bättre i eurovision
Citera
Medlem
Varför delade man inte upp rösterna i åldersgrupper nu i finalen?
Citera
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Sverige är en stor musiknation med fler internationella stjärnor per capita än något annat land. Musik/Kulturskolan är stark i Sverige där 11% av ungdomarna deltar i frivillig musik- eller kulturutbildning.
Dessutom använder hela världen den svenska musikspelaren Spotify.

Du får exemplifiera med något annat land som har högre kulturell bildning, och hänvisa till empiriska data som stödjer din tes.

Med tanke på det är det ju dock väldigt tråkigt med bara ett bidrag som är rock (mellanmjölk som fan dock) om man ser till vad Sverige producerat inom rock/metal
Citera
2024-03-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Det vettefan om det var så likt. Är det den här låten alla har pratat om?

Låter exakt likadant
Citera
2024-03-09, 22:37
Medlem
Gv1875s avatar
Vilken tråkig vinnarlåt. Medina hoppades jag på. Kul med låt på svenska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in