Jag vet det .... kallas sarkasm
Jag tror inte ett ögonblick de känner för gisslan eller ånger. Men jag lovar att pallarna börjar reflektera att ingen kommer rädda de denna ggn och 7/10 stunten kanske inte var sån jätte ljus ide.
Palestiniers mentalitet är som Ted Bundy/John Wayne Gacey två iskalla seriemördare, noll ånger....de var inte ledsna för sina dåd utan ledsna att de åkte fast.
Pallarna lovsjöng 7/10 terror dådet både kvinnor och barn... ingen kontaktade berörd myndighet som Shin Bet/IDF.
Pallar är bara ledsna att de får lida nu.
Men efter detta krig så kommer våra pallar tänka om var så säker.
Det är första ggn pallar får svälta för en ggn skull och känna ett långvarigt krig.
Pallarna trodde att detta skulle sluta med några 1000 döda, utbyte av gisslan för 1000 tals terrorister med blod i sina händer samt max krig i en månad, då de förväntade att omvärlden skulle trycka på. Tyvärr för pallarna så är det inte fallet. Pallarna kommer lära sig att livet innan 7/10 är rena lyxen vad som väntar de efter kriget.
Citat:
Ursprungligen postat av
mus-lim
Jag tror att du överskattar pallarnas förmåga till självrannsakan. Glöm inte att du har med en befolkning med genomsnittlig IQ=82 att göra. Till det kan du lägga till kulturella aspekter som inte enbart gäller pallar utan alla blattar oavsett var. En blatte är alltid oskyldig. Det ser man t ex i svenska domstolar. Jag har följt otaliga rättegångar med blattar i huvudrollen och jag har inte sett/hört en enda blatte som erkänt skuld, i alla fall inte i de delar som åtalen huvudsakligen handlat om, oavsett bevisningen. Följaktligen har jag inte sett/hört en enda blatte som bett sina offer om förlåtelse.
Det är inte enbart så att pallarna inte känner någon skuld för 7/10 eller sin nuvarande situation. Pallarna är stolta. I en enkät i Gaza och på Västbanken, genomfört av pallar själva i november, kan man läsa: ”98% av de tillfrågade rapporterade att de känner sig stoltare över sin identitet som palestinier nu.” Så det är nog bäst att inte ha några förhoppningar om att pallar fattar någonting av det som sker omkring dem. Att reflektera och lära för framtiden är inte deras starka sida och av allt att döma vet judarna om det.