Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-06, 18:10
Medlem
Darude

Mer sorgsna nyheter

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hamas-attack-mot-israel?inlagg=f7d9e08580ce905393582e7c0012caa5

Senaste nytt om Hamas och Israel

Idag15:19

Israelisk militär: 250 fiender tillfångatagna

Den israeliska militären (IDF) påstår att de tillfångatagit upp till 250 medlemmar i Hamas och Islamska Jihad under en pågående militär insats i Khan Yunis, skriver IDF på Telegram. Enligt dem ska flera befälhavare finnas bland de tillfångatagna.

Räderna ska pågå i området Hamad, beläget i västra Khan Yunis. Militären uppger att de har sökt genom flera höghus och att de, bland andra, tillfångatagit en befälhavare över en krypskyttsdivision och två gruppbefäl.

Dessutom ska flera vapen och granater hittats, hävdar militären.

Militären har laddat upp bilder på vapen som SVT inte har kunnat verifiera. Det finns inga bilder på de påstådda fångarna.

250 Hamas grisar i händerna av Shin Bet.... Darude du förstår vad det innebär?
Citera
2024-03-06, 20:33
Medlem
Jag vet det .... kallas sarkasm
Jag tror inte ett ögonblick de känner för gisslan eller ånger. Men jag lovar att pallarna börjar reflektera att ingen kommer rädda de denna ggn och 7/10 stunten kanske inte var sån jätte ljus ide.

Palestiniers mentalitet är som Ted Bundy/John Wayne Gacey två iskalla seriemördare, noll ånger....de var inte ledsna för sina dåd utan ledsna att de åkte fast.

Pallarna lovsjöng 7/10 terror dådet både kvinnor och barn... ingen kontaktade berörd myndighet som Shin Bet/IDF.

Pallar är bara ledsna att de får lida nu.

Men efter detta krig så kommer våra pallar tänka om var så säker.

Det är första ggn pallar får svälta för en ggn skull och känna ett långvarigt krig.

Pallarna trodde att detta skulle sluta med några 1000 döda, utbyte av gisslan för 1000 tals terrorister med blod i sina händer samt max krig i en månad, då de förväntade att omvärlden skulle trycka på. Tyvärr för pallarna så är det inte fallet. Pallarna kommer lära sig att livet innan 7/10 är rena lyxen vad som väntar de efter kriget.

Citat:
Ursprungligen postat av mus-lim
Jag tror att du överskattar pallarnas förmåga till självrannsakan. Glöm inte att du har med en befolkning med genomsnittlig IQ=82 att göra. Till det kan du lägga till kulturella aspekter som inte enbart gäller pallar utan alla blattar oavsett var. En blatte är alltid oskyldig. Det ser man t ex i svenska domstolar. Jag har följt otaliga rättegångar med blattar i huvudrollen och jag har inte sett/hört en enda blatte som erkänt skuld, i alla fall inte i de delar som åtalen huvudsakligen handlat om, oavsett bevisningen. Följaktligen har jag inte sett/hört en enda blatte som bett sina offer om förlåtelse.

Det är inte enbart så att pallarna inte känner någon skuld för 7/10 eller sin nuvarande situation. Pallarna är stolta. I en enkät i Gaza och på Västbanken, genomfört av pallar själva i november, kan man läsa: ”98% av de tillfrågade rapporterade att de känner sig stoltare över sin identitet som palestinier nu.” Så det är nog bäst att inte ha några förhoppningar om att pallar fattar någonting av det som sker omkring dem. Att reflektera och lära för framtiden är inte deras starka sida och av allt att döma vet judarna om det.
Citera
2024-03-07, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
"Silkesvantar".
Med tanke på din osunda dyrkan av israelerna, framstår du mer som typen som skulle förråda ditt eget folk för några shekel. Lite som den vanskapta och vacklande puckelryggen i 300 som knäfaller inför Xerxes. Du anser ju uppenbarligen inte att palestinierna ska göra något som helst motstånd när Israel fördriver och förtrycker dem i decennier, så min gissning är att du hade förrått oss svenskar också om dina idoler i IDF fick för sig att ge sig på Sverige.

Tack DaRude för att du ägnat lilla mig ett helt stycke. Det är jätte spännande. Snälla, berätta mer!

Ja, jag dyrkar israeler och beundrar dem främst för att de i en massa decennier stått pall för horder av mordlystna orcher. Detta särskilt efter att ha fått betrakta och erfara våra egna raketforskare. Jag får dock ödmjukt erkänna att jag är kritisk mot Israels tillvägagångssätt i Gaza. Enligt underrättelserapporter befinner sig alla gisslan i tunnlar sedan i december. Varför håller man på och i månader riskerar egna soldaters liv istället för att smälla några atombomber på så där några hundra meters höjd? Det är bara att invänta lämpliga väderförhållanden för att undvika radioaktivt nedfall i Israel och sedan panga på med några 1-2 megatonare. Snabbt och billigt jämfört med de $260 mln som det nu kostar per dag.

Men det är möjligt att judarna är slugare än så. De planerar att annektera Gaza och befolka den med en massa fräscha judiska bosättningar. Om det är sant, ser jag fram emot Gaza som ett turistmål. Tänk dig havsutsikter, solnedgångar, pride-discon, butiker med partydroger, och paraplydrinkar med färskpressad juice på exotiska frukter från kringliggande kibbutzer. Och bäst av allt – inte en enda muhammedan så långt ögat når. Hoppas verkligen att jag får uppleva det snart.
Senast redigerad av mus-lim 2024-03-07 kl. 03:30.
Citera
2024-03-07, 13:02
Medlem
Det börjar brännas för Netanyahu.

https://www.youtube.com/watch?v=_7f-J_GAnO8

Frågan faller Nethanyahu innan Hamas ledning? 24 dagar kvar!
Citera
2024-03-07, 13:32
Medlem
Ett problem i taget

1. Utplåna Hamas

2. Ta hem gisslan

3. Militära lagar i Gaza full kontroll, utegångsförbud etc

4. Utreda vem fan sov på jobbet och därefter handla

Men nu är punkt 1 och 2 prio 1

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det börjar brännas för Netanyahu.

https://www.youtube.com/watch?v=_7f-J_GAnO8

Frågan faller Nethanyahu innan Hamas ledning? 24 dagar kvar!
Senast redigerad av David1982 2024-03-07 kl. 13:39.
Citera
2024-03-08, 15:29
Medlem
Palestinier skyller på Hamas och inte Israel

https://youtu.be/E9okhYTLQMM?si=oRGTKMSYTH6yhIbY

Folk börjar se ljuset när de vart skjutna av Hamas
Citera
2024-03-08, 18:07
Medlem
Jag visste inte att USA utförde flyganfall i Gaza

"Minst fem personer i Gaza har dödats sedan en luftburen nödleverans störtat mot marken, uppger ögonvittnen, läkare och de Hamasstyrda hälsomyndigheterna."
Citera
2024-03-09, 09:06
Medlem
diseuses avatar
Sveriges Radio Ekot (Svenska biståndet till hjälporganisationen Unrwa återupptas):
Citat:
Regeringen har beslutat att återuppta utbetalningar av bistånd till FN:s hjälporganisation för Palestinaflyktingar UNRWA.

Stödet pausades efter anklagelser om att flera anställda på FN-organet skulle ha varit inblandade i terrorattackerna i Israel den 7 oktober.

Beskedet från regeringen kommer efter en bilateral överenskommelse med UNRWA som ska ge Sverige mer insyn.
Citera
2024-03-09, 14:40
Medlem
Drozds avatar
Framstående israelisk rabbin uppmanar till mord på alla Gazas barn med hänvisning till Torah:

https://nyadagbladet.se/utrikes/rabbin-uppmanar-till-folkmord-inte-en-enda-sjal-ska-leva/

Kanske inte så konstigt att palestinierna (som ju inte finns) blir "terrorister"...
Citera
2024-03-09, 17:56
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Framstående israelisk rabbin uppmanar till mord på alla Gazas barn med hänvisning till Torah:

https://nyadagbladet.se/utrikes/rabbin-uppmanar-till-folkmord-inte-en-enda-sjal-ska-leva/

Kanske inte så konstigt att palestinierna (som ju inte finns) blir "terrorister"...

Inget konstigare än diverse ryska politiker som uppmanar till massmord och förstörelse av Ukraina. Händer överallt. Så inga konstigheter att Israel försvarar sig mot terrorism.
Citera
2024-03-09, 20:25
Medlem
Jofs avatar
Fortfarande ett mysterium varför Hamas anföll Israel.

Söp dom och tyckte var en bra idé?
Ser ingen mening i det.
Ingen uppföljning, ingen plan.

Rena självmordsplanen.

Det enda positiva dom uppnått är att fler och fler tycker att Israel går för långt i sitt ”försvar”.
Citera
2024-03-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Fortfarande ett mysterium varför Hamas anföll Israel.

Söp dom och tyckte var en bra idé?
Ser ingen mening i det.
Ingen uppföljning, ingen plan.

Rena självmordsplanen.

Det enda positiva dom uppnått är att fler och fler tycker att Israel går för långt i sitt ”försvar”.

Inaveln är mycket utbredd i Palestina. Hamas ledare sitter i Quatar med närmare 10 miljarder dollar de stulit från folket. Såg hur de släppte ner mat i fallskärmar i Gaza. Vuxna män bara mejade ner kvinnor och barn och äldre och snodde allt. Låg intelligens till följderna av inavel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in