2024-03-09, 17:50
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Jamen da var vi visst der igjen. At noen hundre ungdommer drar til kollen hvert år for å oppleve dagfylla og oppfører seg som galne ungdommer bruker, vet vi jo. ( har jo vært der selv en gang i tiden, på gratishaugen hvor interaksjonen med jenta ved siden av meg og dårlig sprit ble adskillig mer interessant enn rennet etterhvert )

Alt dere har sett på TV, og opplevd selv i dag av et spennende renn, og sett og hørt av den aller største delen av publikum som heiet alle nasjoner fram, var ikke på riktig. Var feil, et Fata Morgana. Virkeligheten er den som kveldspressen serverer dere nå, og forventer at dere skal danse som "puppets on a string" etter.
Citera
2024-03-09, 17:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Det är flera här på FB som har Sofia Henriksson som idol. De menar att hon är Sveriges bästa skidåkare eller nåt sånt. Själv tycker jag att man bör ge yngre talanger chansen istället för att plocka in äldre C-åkare.

Hon är väl typ åtta i Sverige. Man kan väl uppskatta om en åkare lite längre ned gör det bra. Själv tycker jag att man alltid bör ställa upp med det bästa laget i varje lopp.
Citera
2024-03-09, 17:53
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Jamen da var vi visst der igjen. At noen hundre ungdommer drar til kollen hvert år for å oppleve dagfylla og oppfører seg som galne ungdommer bruker, vet vi jo. ( har jo vært der selv en gang i tiden, på gratishaugen hvor interaksjonen med jenta ved siden av meg og dårlig sprit ble adskillig mer interessant enn rennet etterhvert )

Alt dere har sett på TV, og opplevd selv i dag av et spennende renn, og sett og hørt av den aller største delen av publikum som heiet alle nasjoner fram, var ikke på riktig. Var feil, et Fata Morgana. Virkeligheten er den som kveldspressen serverer dere nå, og forventer at dere skal danse som "puppets on a string" etter.

Går väl att ha två tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2024-03-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kostar det inte pengar på Gratishaugen numera? Eller var det bara under VM?
Etter ombyggingen i 2010 så har det vært definert som en del av arena området, og det har derfor ikke vært gratis på "Gratishaugen" siden den gangen.
Citera
2024-03-09, 18:03
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Går väl att ha två tankar i huvudet samtidigt.
Ja, det er klart, men ut i fra kveldspressen, skulle man radere alt det positive vi opplevde, og ha enefokus på minoriteten, (ungdommene med sin langvarige "sidetradisjon" ) og ikke de andre 20 000.
Citera
2024-03-09, 18:43
Medlem
BestCoast.s avatar
hur hade Frida och Ebba klarat Vasaloppet, har dom kapacitet för topplacering i långlopp?
Citera
2024-03-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
hur hade Frida och Ebba klarat Vasaloppet, har dom kapacitet för topplacering i långlopp?
Ebba har vunnit två långlopp mot eliten i Ski Classics. Ena gången med ren stakning. Frida slog ju Slind när bägge hade blanka skidor på Tour de Ski. Tror kanske Vasaloppet är lite för lättåkt för dem men svårt att veta.

Kanske någon av dem ställer upp i Janteloppet som är sista Ski Classics loppet i år. Övriga helger krockar tyvärr med VC, SM och hemmatävling i Sollefteå.
Citera
2024-03-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald99
I år är det klassiskt, så jag tror att en viss finne vill spränga sig in bland norrmännen.
Han har lika stor chans som Burman😂
Citera
2024-03-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Hon är väl typ åtta i Sverige. Man kan väl uppskatta om en åkare lite längre ned gör det bra. Själv tycker jag att man alltid bör ställa upp med det bästa laget i varje lopp.
För mig är det givet att ge en yngre åkare chansen istället för en som man vet inte kommer prestera bra.
Citera
2024-03-09, 19:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
För mig är det givet att ge en yngre åkare chansen istället för en som man vet inte kommer prestera bra.

Hon var 14:e i Lahtis (vilket var ett bra resultat för att vara av henne) så för mig var hon given att få åka dagens lopp. Och till skillnad mot dig tycker jag att man alltid skall ställa upp med det bästa laget.
Citera
2024-03-09, 20:18
Medlem
Skönt att några svenska brudar spöade norskorna med doping i läppstiftet.
Citera
2024-03-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.

Det hade inte gått. De hade stakat sig.

PS. Eller stavat fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in