2024-03-09, 12:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du har nå fått det dokumentert at du har feil - direkte fra politiet!

Selvfølgelig kommer du med personangrep, selvfølgelig!

Jeg har gått inn på hvorfor de omtaler det som "to konkurrerende hypoteser", og akter ikke bruke t-skje på en voksen mann.
Citera
2024-03-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg har gått inn på hvorfor de omtaler det som "to konkurrerende hypoteser", og akter ikke bruke t-skje på en voksen mann.
Jeg synes det var mest interessant at du mener TH har bygget inn en heiseanordning i kjelleren som hever gulvet så han kan gjemme et lik under
Citera
2024-03-09, 12:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg synes det var mest interessant at du mener TH har bygget inn en heiseanordning i kjelleren som hever gulvet så han kan gjemme et lik under

Stråmannsargumentasjon fra din side. Jeg skreiv det som et eksempel på hvordan man kan skjule et rom, og så har jeg jo sagt at jeg egentlig ikke tror at hun ligger noen sted i huset, men at det kan være greit å utelukke, og at det kan være andre ting de finner i huset. Våpen, papirer eller andre gjenstander.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-03-09 kl. 13:43.
Citera
2024-03-09, 13:58
Medlem
Citat:
Georadar scanner ned til 12 meter alt etter jordsmonn og type modell.
De fungerer dårlig til å lage et presist bilde av hva som detekteres. Den ser vel ikke forskjell på et lik og en gammel trestokk. Blir nærmest som bilde på et gammelt ekkolodd ombord i en båt. Men det gir uansett en pekepinn på hvor de kan grave, så sånn sett er den til hjelp. Hvis et lik har blitt gravd ned et sted, så vil den kunne se at det er forandringer i tettheten på jorden.
Tror ikke politiet har slikt i sin verktøykasse. Prisen er mange millioner for et slikt. I Vålnes-saken måtte de leie inn et firma som hadde en slik. Tror leieprisen var en million eller to. I en annen drapssak bisto millitæret med slikt utstyr.

Opplyst i Krimpodden nov 2023 er at de har lav terskel for å søke etter levningene hennes. Det snakkes også om at de er i behov av et gjennombrudd i etterforskningskritt de har foretatt eller et mer konkret tips i forbindelse med dette. Jeg tror ikke de vil la seg stoppe av noen mill dersom de får dette gjennombruddet og med det kan ta i bruk slikt utstyr for å finne henne.

Det formidles ikke hva slags etterforskningskritt det er snakk om i forholdet til et gjennombrudd. Hva dette konkrete tipset i denne forbindelse eventuelt skulle være eller komme fra er vanskelig å tolke dem på. De sitter vel ikke 6 år inn i etterforskningen og håper på et gjennombrudd i form av at noen snubler over levningene hennes og ringer dem eller at noen som vet noe konkret om dette plutselig skulle ta kontakt. Eller kanskje de gjør det. Men da er det noe rart med denne optimismen man synes å kunne lese av.
Senast redigerad av Kokadu 2024-03-09 kl. 14:05. Anledning: Rette
Citera
2024-03-09, 15:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Opplyst i Krimpodden nov 2023 er at de har lav terskel for å søke etter levningene hennes. Det snakkes også om at de er i behov av et gjennombrudd i etterforskningskritt de har foretatt eller et mer konkret tips i forbindelse med dette. Jeg tror ikke de vil la seg stoppe av noen mill dersom de får dette gjennombruddet og med det kan ta i bruk slikt utstyr for å finne henne.

Det formidles ikke hva slags etterforskningskritt det er snakk om i forholdet til et gjennombrudd. Hva dette konkrete tipset i denne forbindelse eventuelt skulle være eller komme fra er vanskelig å tolke dem på. De sitter vel ikke 6 år inn i etterforskningen og håper på et gjennombrudd i form av at noen snubler over levningene hennes og ringer dem eller at noen som vet noe konkret om dette plutselig skulle ta kontakt. Eller kanskje de gjør det. Men da er det noe rart med denne optimismen man synes å kunne lese av.

For alt vi vet har de brukt bakkerader, og kanskje har de funnet noe. Kanskje har de revet gulvet tilogmed og sjekket under, og lagt gulvet på plass uten THs eller andres viten. Vanskelig å si når de er så stille som de er. Det vi vet er at de har gravd et relativt stort hull ved hytta på Biri. Det må være noe som har fått dem til å lete så spesifikt. De har også sjekket avløpssystem, og også tatt med seg deler av dette inn til Kripos laboratorum.
Det er lett å tro at vi vet så mye om hva politiet har foretatt seg. Og grunnen til det er at det var en massiv informasjonsflyt i media en stund tilbake siden. Så massiv at vi tror at vi har fått vite alt de har gjort. Men det er nok mye vi ikke vet. Men vi vet at politiet har hatt huset i beslag i lange tider, så tidsmessig kan de ha gjort mye. Vi vet at huset har vært fullrigget med mikrofoner osv, så da har de også snapset opp når TH sitter å hvisker og banner for seg selv. Kondensatormikrofon kan fange opp hvisking på 20 meters avstand.
Her er det rart at ikke Holden, som jo er tidligere politiadvokat, har klart å avdekke dette og fått stoppet dette. Det finnes måleutstyr som kan detektere sendere, og det bør jo en advokat og tidligere politimann klare å finne ut av. Men vi vet jo ikke hva slags utsyr som har blitt brukt. Kan være mikrofoner som er koblet til litt større batterier og at opptaket blir lagret på stedet, og så når de kom på besøk sist og TH stilte huset til disposisjon, så har de hentet ut dette lydmaterialet. De var jo innom en snartur en stund etter at TH hadde fått huset tilbake.
TH må jo ha blitt helt forskrudd av all overvåkningen. Men det er jo ikke bare politiet som overvåker han, men også media. De ligger jo i busker, eller sitter i biler med sotede vinduer og tar bilde gjennom telelinse. Men en dag så kommer alt på bordet, og da skal det skal bli utrolig spennende å se hva de har. Kanskje får vi vite mer om denne T*%e B#h%f*d ( tidligere ly &ve%sen ), og mystikken rundt det. Personen har ikke nødvendigvis en rolle i forsvinningen, men kanskje har han jobbet som undercover. Kanskje har han fått et byttetilbud.
==========================================
Namn maskade.

* = o
# = a
% = r
& = i

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2024-04-08 kl. 19:04. Anledning: Maskering namn
Citera
2024-03-09, 17:06
Medlem
Citat:
Det er lett å tro at vi vet så mye om hva politiet har foretatt seg. Og grunnen til det er at det var en massiv informasjonsflyt i media en stund tilbake siden. Så massiv at vi tror at vi har fått vite alt de har gjort. Men det er nok mye vi ikke vet. Men vi vet at politiet har hatt huset i beslag i lange tider, så tidsmessig kan de ha gjort mye.

De har formidlet følgende ut i senere tid.

De har ikke funnet kjøper av Sprox sko
Ikke kjøper av brevark/konvolutt
Ikke vet de hvem forfatter av trusselbrevet er. De vet derfor heller ikke hvem eier av PC eller printer som er benyttet i denne forbindelse er
De vet ikke hvem som gikk til anskaffelse av kontantkortet
De vet ikke hvor strips er anskaffet
De har ikke fullstendig oversikt over et hendelsesforløp
De vet ikke hvem Futurummannen er. De skulle gjerne ha visst, men de etterlyser ikke vedkommende igjen.
De kjenner ikke til hvilke biler de observerte på gangstien opp mot boligen
De har ikke funnet rød BMW og med det heller ikke personene som kjørte den
De har ikke klart å finne noen ende eller annet i sine forsøk på å knekke kryptorigget
Osv

Det blir nærliggende å stille spørsmålet hva er det de sitter på som tilser at de vet mye mer enn det de opplyser i denne saken?
Hva er det som gjør at de med alle disse uløste oppgavene får lov til å fortsette en aktiv etterforskning og opprettholde siktelsene mot tre personer i denne saken?

Nå har de nye temaer som opptar dem. Men det har ingen hensikt å formidle noe om dette til allmennheten. De virker til og med å frykte at å gjøre det kan spenne ben på dem selv, ødelegge for etterforskningen. De er også optimistiske med tanke på å finne henne nå. Og håper på et gjennombrudd i forhold til etterforskningskritt de har tatt i den forbindelse eller et gjennombrudd i form av et tips som gir de et mer konkret sted å lete etter henne.

Det er vanskelig å se at de nærmer seg noe i dette om man legger til grunn det de faktisk velger å dele med seg av. Men de gjør det, nærmer seg. Noen sette sammenhenger til nå som de har blitt så gode på å se ifølge seg selv og voilà.
Senast redigerad av Kokadu 2024-03-09 kl. 17:12. Anledning: Tillegg
Citera
2024-03-09, 17:36
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
De har formidlet følgende ut i senere tid.

De har ikke funnet kjøper av Sprox sko
Ikke kjøper av brevark/konvolutt
Ikke vet de hvem forfatter av trusselbrevet er. De vet derfor heller ikke hvem eier av PC eller printer som er benyttet i denne forbindelse er
De vet ikke hvem som gikk til anskaffelse av kontantkortet
De vet ikke hvor strips er anskaffet
De har ikke fullstendig oversikt over et hendelsesforløp
De vet ikke hvem Futurummannen er. De skulle gjerne ha visst, men de etterlyser ikke vedkommende igjen.
De kjenner ikke til hvilke biler de observerte på gangstien opp mot boligen
De har ikke funnet rød BMW og med det heller ikke personene som kjørte den
De har ikke klart å finne noen ende eller annet i sine forsøk på å knekke kryptorigget
Osv

Gammelt nytt dette alt som du ramser opp som de ikke vet.
At politiet ikke har gått ut i media, betyr ikke at de ikke vet.
Igjen, vi lar oss lure til å tro at vi får vite alt som skjer p.g.a. den stor informasjonsstrømmen som var i begynnelsen. Vi fikk tilogmed vite at TH brukte psykiatri-medisiner, noe som er helt unikt sammenliknet med andre straffesaker.
Kan godt hende at de har funnet hvem som sitter i andre enden, det vet vi ingenting om.
Hvis de finner den som sitter i andre enden, så er det ikke sikkert at det smarteste å gjøre er å arrestere han og gå ut i media og få ros. Kanskje det er bedre å følge med han. Finne ut hvem han er, hvem han vanker med, hvilke vaner han har osv. og på den måten kan man få vite mer, og evt finne andre involverte. Anne er jo død, og liket er borte, så man har ikke noe å tape. Bevisene som politiet har sikret forsvinner uansett ikke.
Det gjelder å bygge en knallsterk og uangripelig sak, men også å finne liket av Anne.
Mest sannsynlig blir hun aldri funnet, så saken må bygges opp på en sånn måte at den er uangripelig fra alle kanter. Holden vil prøve på alle måter å plukke saken ifra hverandre når det en dag blir rettsak. Dermed er det viktig å også utelukke at det kan være en kidnapping.
Citera
2024-03-09, 17:46
Medlem
Citat:
Det blir nærliggende å stille spørsmålet hva er det de sitter på som tilser at de vet mye mer enn det de opplyser i denne saken?
Hva er det som gjør at de med alle disse uløste oppgavene får lov til å fortsette en aktiv etterforskning og opprettholde siktelsene mot tre personer i denne saken?

Slik RU har forklart tyder mye på at han enten innblandet sammen med andre(PSS+flere), eller så er han innblandet sammen med TH. Jeg tror ikke TH hadde stolt på RU, men det er nå bare min mening.

TH er umulig å sjekke ut av saken, fordi han kan være ren oppdragsgiver. Siktelsen kan opprettholdes på grunnlag av ekteskapsproblemene, og møtene med RU.

PSS har vel beviser mot seg som knytter ham til planleggingsfasen.
Senast redigerad av Lorentsen 2024-03-09 kl. 17:51. Anledning: Omformulering
Citera
2024-03-09, 17:50
Medlem
Citat:
Gammelt nytt dette alt som du ramser opp som de ikke vet.
At politiet ikke har gått ut i media, betyr ikke at de ikke vet.
Igjen, vi lar oss lure til å tro at vi får vite alt som skjer p.g.a. den stor informasjonsstrømmen som var i begynnelsen. Vi fikk tilogmed vite at TH brukte psykiatri-medisiner, noe som er helt unikt sammenliknet med andre straffesaker.
Kan godt hende at de har funnet hvem som sitter i andre enden, det vet vi ingenting om.
Hvis de finner den som sitter i andre enden, så er det ikke sikkert at det smarteste å gjøre er å arrestere han og gå ut i media og få ros. Kanskje det er bedre å følge med han. Finne ut hvem han er, hvem han vanker med, hvilke vaner han har osv. og på den måten kan man få vite mer, og evt finne andre involverte. Anne er jo død, og liket er borte, så man har ikke noe å tape. Bevisene som politiet har sikret forsvinner uansett ikke.
Det gjelder å bygge en knallsterk og uangripelig sak, men også å finne liket av Anne.
Mest sannsynlig blir hun aldri funnet, så saken må bygges opp på en sånn måte at den er uangripelig fra alle kanter. Holden vil prøve på alle måter å plukke saken ifra hverandre når det en dag blir rettsak. Dermed er det viktig å også utelukke at det kan være en kidnapping.

Gammelt nytt, nylig gjentatt i Krimpodden på spørsmål om fra ØM.

Jeg tror, som tidligere nevnt, ikke på noe gjennombrudd i kryptodelen av dette med mindre noen har gjort en stor tabbe. Som man selvfølgelig ikke kan se helt bort fra at noen kan ha gjort.

I motsetning til deg tror jeg hun blir funnet. Dagros fikset den biffen.
Citera
2024-03-09, 18:05
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Gammelt nytt, nylig gjentatt i Krimpodden på spørsmål om fra ØM.

Jeg tror, som tidligere nevnt, ikke på noe gjennombrudd i kryptodelen av dette med mindre noen har gjort en stor tabbe. Som man selvfølgelig ikke kan se helt bort fra at noen kan ha gjort.

I motsetning til deg tror jeg hun blir funnet. Dagros fikset den biffen.

Du skriver bl.a. at man ikke vet hvor stripsen er kjøpt, men det stemmer jo ikke. Den ble kjøpt på Biltema.

Hvis du tenker på det tørkepapiret, så kan det også være villedning. Saken er full av villedninger, og det har han gjort bevist for at han vet at det i alle slike drapssaker begås feil. Ved å strø rundt seg med masse "feil" så blir det en vanskelig oppgave.
Å lete i møkkakjelleren til et så stort antall gårdsbruk tror jeg ikke lar seg gjøre.
Først må det pumpes ut si 150.000 liter med brun suppe, og det skal jo gjøres av en plass. Og så er det å sende ned folk fra brannvesenet med røykdykkeutstyr for å se om de finner beinrester. Møkkakjelleren vil jo være full av forskjellige gasser, alt fra butan, ammoniakk/samiakk og hydrogensulfid / kloakkgass, så det er ikke bare bare.
Ammoniakk som er i urin er tildels etsende, så det spørs hvor mye som er igjen etter disse årene.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-03-09 kl. 18:19.
Citera
2024-03-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Slik RU har forklart tyder mye på at han enten innblandet sammen med andre(PSS+flere), eller så er han innblandet sammen med TH. Jeg tror ikke TH hadde stolt på RU, men det er nå bare min mening.

TH er umulig å sjekke ut av saken, fordi han kan være ren oppdragsgiver. Siktelsen kan opprettholdes på grunnlag av ekteskapsproblemene, og møtene med RU.

PSS har vel beviser mot seg som knytter ham til planleggingsfasen.

For meg er det mest nærliggende å tenke at RU lot seg involvere i noe som ledet til siktelsen han sitter med som lyder på medvirkning til grov bortføring. En bortføring som aldri fant sted. Men ble erstattet med noens plan om å benytte hans bidrag til å istedet drepe THs kone.

PSS sin involvering og hva som eventuelt knytter han til en planleggingsfase er vanskelig å ha noen formening om. Man vet at han var i besittelse av en kopi av O.H. Golf sitt pass funnet på hans PC. Om man har funnet noen kobling mellom han og RU er det vel ikke formidlet noe om.

TH er umulig å sjekke ut av saken, enig i den. Jeg tror han blir tiltalt for drap på sin kone. Men det er nå bare min mening.
Citera
2024-03-09, 18:26
Medlem
Citat:
Du skriver bl.a. at man ikke vet hvor stripsen er kjøpt, men det stemmer jo ikke. Den ble kjøpt på Biltema.

Hvis du tenker på det tørkepapiret, så kan det også være villedning. Saken er full av villedninger, og det har han gjort bevist for at han vet at det i alle slike drapssaker begås feil. Ved å strø rundt seg med masse "feil" så blir det en vanskelig oppgave.
Å lete i møkkakjelleren til et så stort antall gårdsbruk tror jeg ikke lar seg gjøre.
Først må det pumpes ut si 150.000 liter med brun suppe, og det skal jo gjøres av en plass. Og så er det å sende ned folk fra brannvesenet med røykdykkeutstyr for å se om de finner beinrester. Møkkakjelleren vil jo være full av forskjellige gasser, alt fra butan, ammoniakk/samiakk og kloakkgass, så det er ikke bare bare.
Ammoniakk som er i urin er tildels etsende, så det spørs hvor mye som er igjen etter disse årene.

Stemmer det, stripsen ble kjøpt på Biltema. Men de vet ikke hvem som gikk til anskaffelse av den.

Jeg tror ikke levningene hennes befinner seg i en møkkakjeller. Jeg tror ikke på hverken bønder eller avløsere som potensielle drapsmenn/medvirkere i denne saken. Litt avstryk av kumøkk på et par tørkepapir peker mer i retning av at noen har kommet i kontakt med gjødsel og dratt dette med seg på sko til SV4.
Senast redigerad av Kokadu 2024-03-09 kl. 18:32. Anledning: Rette
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in