2024-03-09, 14:59
Medlem
VespulaGermanicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexen
MM vinner. varför?

Min teori är att en viss kategori människor bemödar sig med att rösta. Samma kategori människor blir ovetande påverkade av oddsen att tro att en viss låt är bra. En typ av flockbeteende kanske.
Citera
2024-03-09, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av plexen
MM vinner. varför?

Den sticker ut i ett väldigt dåligt startfält.
Citera
2024-03-09, 15:42
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
1. M&M
2. Jacqline
3. Jay

Edit glömde internationella juryn. Jay kommer inte få så mycket från det hållet. Det står mellan M&M och Jacqline

Jacqline har den bättre låten, men tvillingarna är mer välkända, omskrivna och har ett snyggt nummer.

Men vill vi vinna Eurovision så skickar vi Jacqline
Citera
2024-03-09, 15:50
Medlem
Citat:
Edit glömde internationella juryn. Jay kommer inte få så mycket från det hållet. Det står mellan M&M och Jacqline

Jacqline har den bättre låten, men tvillingarna är mer välkända, omskrivna och har ett snyggt nummer.

Vi vinner absolut inte Eurovision varken med M&M eller Jacqline, men tror vi har chans till högre placering med M&M.
Citera
2024-03-09, 15:56
Medlem
Storstark68s avatar
Har inget emot om norskgossarna vinner men röstar gör jag bara på Israel i huvudfinalen i kalifatet Malmö. Resten är totalt ointressant.
Citera
2024-03-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Jag förstår inte alls att det skulle vara några problem att M&M är från Norge. Vinner de melodifestivalen 2024 är det Sverige de representerar. Självklart ska Sverige skicka det bidrag som har bäst chans och allt tyder på att det är tvillingarna från Norge som har det. Antagligen kan vi inte räkna med en vinst i år men vi vill ha en så bra placering som möjligt.

Det blir för dyrt med en vinst i Euron och jag tror faktiskt att juryn fått order om att passa sig för att låta riktigt vassa bidrag delta i Mellon.
Citera
2024-03-09, 16:49
Medlem
Medina är ju en sjukt galen mix mellan vad då 5 språk. Man undviker det egna hemspråken dock. Borde gå hem i Malmö annars.
Citera
2024-03-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Cazzi Opeia är verkligen kriminellt ful, och har gjort sig ännu fulare med halstatueringar och näsring.
Ja för Conchita Bratwürst var oerhört sexig när han vann
Citera
2024-03-09, 17:10
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Gillar hennes låt men har en pole-dancer-aktig lady nånsin vunnit Eurovision, eller ser vissa länder rent av ner på den typen av nummer?
Citera
2024-03-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Gillar hennes låt men har en pole-dancer-aktig lady nånsin vunnit Eurovision, eller ser vissa länder rent av ner på den typen av nummer?

Jacqline har en bra låt verkligen tycker jag. En vinnare. Men är lite trött på att vi 4 av 5 år de senaste 10 åren skickat en modern poplåt till Eurovision, och att det är så många bidrag i kvällens startfält som är den typen av låt.

Själv gillar jag Cornelia Jakobs klart bäst av de som vunnit de tio senaste åren. Kanske hade vunnit Eurovision med om inte idioter hade stödröstat på Ukrainas skitlåt.
Citera
2024-03-09, 17:44
Medlem
Missisoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Folk kollar oddsen och röstar därefter.

Exakt. Dagens artister är som hästar i en "Harry Boy" systematik. Fölket saknar i regel både musiköra & gehör, så det blir en röst i linje med oddsen istället. Utseendet vinner över själva hantverket i musikskapandet.
Citera
2024-03-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missisoppan
Exakt. Dagens artister är som hästar i en "Harry Boy" systematik. Fölket saknar i regel både musiköra & gehör, så det blir en röst i linje med oddsen istället. Utseendet vinner över själva hantverket i musikskapandet.

Det gäller att förpacka skiten snyggt. Jag kommer ihåg 2002. Lina och Hanna Hedlund gick till final med låten "Big Time Party". Låten var usel. Men man hade lite maskeraddräkter på scenen. Skulle se löjeväckande ut idag, men på den tiden var det mer visuellt än de andra numrena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in