Citat:
Ursprungligen postat av
DaKittler
Bor du så att det är billigt i bra områden och lätt att få HR så bor du i en håla. Där är det snorbilligt i såväl HR som BR. Detta för att folk i gemen tycker att det är låg livskvalitet att bo i en håla. Men kul för dig om du gillar det. Vissa gillar att köra en begagnad Dacia också och även det är fördelaktigt ekonomiskt
Så kan det vara men det behöver inte vara så tack vare privata hyresvärdar som vill ha trygga säkra kort som hyresgäster. Det är ingen slump att den andra varianten främst bor i allmännyttans bostäder. Denna möjlighet finns över hela Sverige, i alla hålor och alla storstäder.
Sedan, vad menar du med håla? Min personliga bostadsreferens är att min bostad inte får befinna sig längre än 2 mil till närmsta storstads centrumkärna. Läs även mitt svar till MannenP här nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
MannenP
Ja typ så. Det känns som en förutsägbar och väldigt begränsad tillvaro jämfört med att bo i ett fint stort hus med tomt, uteplats och stort garage.
Ni är helt klart ett spännande gäng här. Är det något som är begränsat så är det din insyn och erfarenhet. Det är fullt möjligt att bo fräscht i bra område med låga utgifter och i villa med stort garage OCH tomt i storlek värd namnet.
DaKittler ovan drog in Dacia som en jämförande variabel. Därav undrar jag om vi ska dra någon slutsats av att de områden jag själv bott i ofta har nyare och dyrare bilmodeller på parkering och garageuppfarter? Är det ett tecken på trist, begränsat och förutsägbart? Att vi bor i en håla och är glada över att ingen vill ha så låg livskvalitet som oss? Jag menar att ni behöver vidga era vyer lite, kanske begränsar ni er mer än ni behöver i ert bostadsval på grund av att ni har en felaktig förförståelse för vad man kan få för pengarna.