Citat:
Jag ger ditt inlägg en stark 3:a
Citat:
Du överreagerar, TS.
Vad satte du själv för betyg på köparen?
Skillnaden här är att han gav ett
istället för ett
på en av kategorierna de frågar om. Är väl typ 4?
Så han gav dig
Istället för:

Har själv fått ett sånt omdöme som köpare, så har själv en "icke-perfekt" score på 9,8. Ingen som nekar mig att köpa pga det.
I själva verket är din score perfekt: 9,8 eller 10, same same. Först när du är på 5 eller 6 kanske nån undrar om nåt inte klaffat tidigare. Och om nån är på 2 så misstänker man att nåt är fuffens.
Att han inte svarar längre är för att affären är avslutad, så det är inte värt att lägga tid på dig. Men han menade inget illa, trust me.
Vad satte du själv för betyg på köparen?
Skillnaden här är att han gav ett
istället för ett
på en av kategorierna de frågar om. Är väl typ 4?Så han gav dig
Istället för:

Har själv fått ett sånt omdöme som köpare, så har själv en "icke-perfekt" score på 9,8. Ingen som nekar mig att köpa pga det.
I själva verket är din score perfekt: 9,8 eller 10, same same. Först när du är på 5 eller 6 kanske nån undrar om nåt inte klaffat tidigare. Och om nån är på 2 så misstänker man att nåt är fuffens.
Att han inte svarar längre är för att affären är avslutad, så det är inte värt att lägga tid på dig. Men han menade inget illa, trust me.
Jag gav han en 10a för han godkände ju affären nästan direkt han fick paketet.
Jo men kollar man på ens profil så kan man inte se i vilken kategori det dåliga betyget är satt. Jo jag har fortfarande "perfekt" i betyg men som sagt så tycker jag det är ett väldigt märkligt beteende att "ok det här var bra MEN inte tillräckligt bra för att jag ska kunna ge de där 0.2 poängen".
Kan bara gå till mig själv och inte resonerar jag i mikrotermer när jag ger betyg på Tradera eller Blocket.
Blev inte du irriterad/konfunderad när du fick 9,8 och tyckte det var märkligt? Som sagt finns det ju ingenting den personen kan tjäna på alls. Han varnar ju inte direkt andra köpare eller ger en fingervisning till någon som kan vara till nytta. Utom att köparen är lite, lite, lite spydig mot säljaren och jag förstår bara inte det där beteende.