2024-03-08, 20:10
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Jaha och hur länge tror du att Biden styr ?
Är du så jävla korkad att du tror att en ny president inte skulle uppskatta Sverige som en ny stark Natomedlem?
Stackare! Du är uppenbart inte i kontakt med verkligheten?

Ni rysshorors senanste halmstrå är att DT kommer att bli USA:s nästa president och förändra hela USA:s utrikespolitik?
Hur jävla korkade är ni?
Tror ni det kommer att bli nån skillnad?
Stackare! Nu har hela den civiliserade världen visat enighet och lyckats demilitarisera Ryssland till en snart total kollaps

Ditt trams om Biden är helt löjligt.
Citera
2024-03-08, 20:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja jag kör på det!
Tack för tipset. Såg nyss Biden säga att USA aldrig kommer att överge Ukraina.

Det känns rätt bra i alla fall...

Syns alla i tråden borde se på Bidens "state of the union" tal. Inte att se på Biden.., men att se på "Maga-Mike".., som är bakom honom till höger.

Då när Biden snackar om Ukraina. Se då på MAGA-Mikes fysiska reaktioner.., jag menar det : Se på honom. Klockat 11:58 på Sky news : https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-live-updates-putin-sky-news-blog-latest-12541713

"Maga-Mike" är besvärad, sväljer, lite skruvar på sig, nickar åt Bidens ord, och även applåderar. Han gillar inte Trump`s policy om jag tolkar det rätt. Jag säger det igen : Se på klippet ifrån 11:58 !

(Även en smula cred till "MAGA-Mike" som hade uppmanat republikanerna att hålla käft, och inte "bua" åt Biden under talet. Utan låta prezz snacka !)

Vi får se.., kanske man kan få det ihop om vapen-dealet. Blev hur som lite mer positivt inställd till MAGA-Mike efter att ha sett hans fysiska reaktioner.., som jag har länkat till. Klippet är enbart på två minuter.
Citera
2024-03-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det är verkligen sant! Shoot-n-scoot-systemen var geniala när man bara hade art-radar och ty åtföljande motartillerield att frukta, och när den väl kom efter 10 min var man redan omgrupperad och borta. Nu skickas en drönare upp mot koordinaterna där art-elden kom ifrån och spanar rätt på Caesar- eller Archer-pjäsen (och ryssens motsvarighet) och följer dessas flykt och nya grupperingsplats. Och sen blir det pang-boom där istället...

Att offra Archer är ett dyrt sätt att förstöra en Lancet. Det visar hur hopplöst efter västvärlden är teknologiskt. När leveranserna från Kina trappas upp har Nato inget alternativ till total underkastelse. AI-drönarna kommer att jaga Nato ända nere i bunkrarna.
Citera
2024-03-08, 20:13
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syns alla i tråden borde se på Bidens "state of the union" tal. Inte att se på Biden.., men att se på "Maga-Mike".., som är bakom honom till höger.

Då när Biden snackar om Ukraina. Se då på MAGA-Mikes fysiska reaktioner.., jag menar det : Se på honom. Klockat 11:58 på Sky news : https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-live-updates-putin-sky-news-blog-latest-12541713

"Maga-Mike" är besvärad, sväljer, lite skruvar på sig, nickar åt Bidens ord, och även applåderar. Han gillar inte Trump`s policy om jag tolkar det rätt. Jag säger det igen : Se på klippet ifrån 11:58 !

(Även en smula cred till "MAGA-Mike" som hade uppmanat republikanerna att hålla käft, och inte "bua" åt Biden under talet. Utan låta prezz snacka !)

Vi får se.., kanske man kan få det ihop om vapen-dealet. Blev hur som lite mer positivt inställd till MAGA-Mike efter att ha sett hans fysiska reaktioner.., som jag har länkat till. Klippet är enbart på två minuter.

För att inte tala om idioten MTG i rött som skämmer ut sig totalt.
Citera
2024-03-08, 20:13
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ja "fredstrollet" tumi-whatevee har fått lång ledigt i alla fall.

Vi får glädja oss en fin drönarträff på en BMP nära grushögen som för tillfället är i rysk ägo.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1b9mz7y/spectacular_obliteration_of_a_russian_bmp_near/
Ja den var i bättre kvallite än rysshorornas "totala" sprängning av en Archer!
Citera
2024-03-08, 20:14
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Anser Ukraina att Ryssarna ska överlämna sina flottbaser på Krim som de haft sen 1700-talet, så är det en non-starter för samtal. Fattar man inte det enkla så förtjänar man nog t.om en atombomb i röven.

Varför skulle det vara problem att överlämna en övergiven flottbas?
Citera
2024-03-08, 20:20
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Om målet med kraven är att förlänga krigandet och eventuellt kanske få landet totalförstört med kärnvapen, ja då är dessa kraven perfekta.. Om man vill hitta en väg ur den onda spiralen av eskalering, så måste man inse att det inte går att vara fundamentalist och vägra ge upp delar som man anser i grund är fel att ge upp, för att få det näst bästa, om det bästa är orealistiskt.

Det kommer aldrig bli en bestående fred om Ukraina går med på Rysslands krav som innebär att Ukraina ska kapitulera helt och lämna över sina vapen. Det kommer då bara vara en tidsfråga innan Ryssland vill ha mer och drar till med någon befängd anledning som ”avnazifiering” eller att Ukraina är satanister och att de därför måste attackera igen.
Citera
2024-03-08, 20:21
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Att offra Archer är ett dyrt sätt att förstöra en Lancet. Det visar hur hopplöst efter västvärlden är teknologiskt. När leveranserna från Kina trappas upp har Nato inget alternativ till total underkastelse. AI-drönarna kommer att jaga Nato ända nere i bunkrarna.
Ha ha ditt dravel funkar inte mupp!
Det var tydligen inte äns en Archer utan en Cesaar som bara åktr vidare med lite bortbränd färg.

Vi har precis fått in filmer på hur kinesiska 4hjuliga infanteritransportfodon gjort entre vid fronten.

Ingen som sett filmklippen och likhögarna, tror nog att detta är bättre än de gamla BMP ni körde med tidigare?
Citera
2024-03-08, 20:26
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ha ha ditt dravel funkar inte mupp!
Det var tydligen inte äns en Archer utan en Cesaar som bara åktr vidare med lite bortbränd färg.

Vi har precis fått in filmer på hur kinesiska 4hjuliga infanteritransportfodon gjort entre vid fronten.

Ingen som sett filmklippen och likhögarna, tror nog att detta är bättre än de gamla BMP ni körde med tidigare?

Shoigus golfbilar tror jag någon kallade dem.

Såg tidigare idag en liten klipp där putte-fnask satte schoigu på plats med nåt undermedveten hot, men har förlorat länken till det.
Citera
2024-03-08, 20:26
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Det kommer aldrig bli en bestående fred om Ukraina går med på Rysslands krav som innebär att Ukraina ska kapitulera helt och lämna över sina vapen. Det kommer då bara vara en tidsfråga innan Ryssland vill ha mer och drar till med någon befängd anledning som ”avnazifiering” eller att Ukraina är satanister och att de därför måste attackera igen.

Eller "amerikanska biolabb" eller någon annan hallucination. Ryzzland vill åt Ukrainas olje- och gasfyndigheter och kommer fortsätta tills de får dem eller får så mycket stryk att de ger upp.
Citera
2024-03-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det är verkligen sant! Shoot-n-scoot-systemen var geniala när man bara hade art-radar och ty åtföljande motartillerield att frukta, och när den väl kom efter 10 min var man redan omgrupperad och borta. Nu skickas en drönare upp mot koordinaterna där art-elden kom ifrån och spanar rätt på Caesar- eller Archer-pjäsen (och ryssens motsvarighet) och följer dessas flykt och nya grupperingsplats. Och sen blir det pang-boom där istället...

Så är det. Nu har dock Archer och andra system orsakat stora skador för ryssen så i slutändan handlar det om att slå ut så mycket som möjligt ”för pengarna”. Ryssland har lidit enorma förluster i detta krig och det fortsätter.
Citera
2024-03-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Om Archern slagit ut 50 andra motsvarande system innan den ”pensioneras” är snarare en vinst. Finns inget att räkna på i en enskild utslagning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in