2024-03-08, 17:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
https://www.france24.com/en/france/20240308-french-arms-companies-to-manufacture-directly-on-ukrainian-soil-defence-minister-says?utm_t erm=FRANCE24&utm_campaign=twitter&utm_source=nonli &utm_medium=social

https://twitter.com/thetoitoi/status/1765347823103459699

Du (och ni andra) är nog välkomna att kritisera mig, om ni har lust !

Men låt oss gå in på "france 24" länk. Första meningen :

"Three French companies will be setting up partnerships with Ukrainian companies, in particular in the drone and land equipment sectors, to produce spare parts on Ukrainian soil, and perhaps ammunition in the future," he said

Du ser vad jag fetade, och understreckade ?

Ammo är den stora krisen, och ett "kanske" på det ifrån Frankrike. Ett kanske...

Jag beklagar, men jag syns inte det är tillräckligt. Macron gör minimalt enligt mig...
Citera
2024-03-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag är helt inne på att Islamiska staten har gått på offensiven emot Ryssland.
Rysslands beväpnade säkerhetstjänster är dels decimerade sedan kriget och ska nu dels jaga ukrainska specialstyrkor och att USA drog sig ur Afghanistan är nog inte jävla lysande för ryssfittorna som de multipolära 5d schackspelarna i Kreml har intygat sig själva.
Tänk på hur snabbt Is ploppade upp i Irak när det fanns en chans.

Ryssarna springer tydligen runt och trakasserar krimtatarer för närvarande också.

Kan du ge några fakta för ditt påstående. Enda gången jag hört att någon jagar Krimtatarer var att det var ukrainska soldater och det var för några år sedan.
Citera
2024-03-08, 17:27
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Kan du ge några fakta för ditt påstående. Enda gången jag hört att någon jagar Krimtatarer var att det var ukrainska soldater och det var för några år sedan.

Kolla in den här personens posthistorik så ska ni få se på någon som "ger fakta"
Låt mig säga så här: det här forumet saknar en fungerande ignorefunktion men du är på den.
Citera
2024-03-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
2 ryssar får smaka på ukrainsk prickskytt. En ryss jollrar med granat

A Russian soldier was carrying a mine in his hands, and at that moment our sniper shot 🎯🤯
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1766134113776345468

Han slapp iaf lägga en granat under hakan. Minan han bar på gjorde nog det jobbet rätt bra.
Citera
2024-03-08, 17:32
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Drönare pulveriserar rysk MBP utanför Avdiivka. Sjuk smäll.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1b9mz7y/spectacular_obliteration_of_a_russian_bmp_near/

Riktigt snyggt. Den var garanterat fullproppad med ammo som alla gick av samtidigt.
Citera
2024-03-08, 17:35
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

"Three French companies will be setting up partnerships with Ukrainian companies, in particular in the drone and land equipment sectors, to produce spare parts on Ukrainian soil, and perhaps ammunition in the future," he said

Ammo är den stora krisen, och ett "kanske" på det ifrån Frankrike. Ett kanske...

Jag beklagar, men jag syns inte det är tillräckligt. Macron gör minimalt enligt mig...

Ja fransoserna är ju alltid lite egna. Det var ju nästan pinsamt när Macron skulle ha sina samtal med Putin som det blev pannkaka av, men jag skulle nog inte räkna ut fransoserna dom har bra prylar och en ganska omfattande arme och glöm inte dom har både kärnvapenubåtar och hangarfartyg.
Citera
2024-03-08, 17:36
Medlem
Det här är mycket oroväckande.

Ryssland har börjat använda de 2000 GFV:er (golf fighting vehicle) de har köpt av Kina i Ukraina. Man kan nu se kraftfulla ryska anfall med GFV:er. Väst måste svara omedelbart, vi kan inte låta Ryssland och dess starka allierade i BRICS utmana oss på det här sättet!

https://twitter.com/OSINTua/status/1766094758181589316
Citera
2024-03-08, 17:40
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
2 ryssar får smaka på ukrainsk prickskytt. En ryss jollrar med granat

A Russian soldier was carrying a mine in his hands, and at that moment our sniper shot 🎯🤯
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1766134113776345468
Till och med deras infanteri har börjat explodera och skjuta iväg tornet när de träffas.
Citera
2024-03-08, 17:40
Medlem
Citat:

Du har en poäng men det handlar om att skjuta fram gränserna och det är ändå positivt att det sker. Som med allt annat i riktiga demokratier så tar det tid. Befolkning, styrande och till viss del opposition behöver vara med på tåget. Som det är nu har Macron inget att förlora på detta. Tror han satsar på nyval för att få en starkare situation eller åtminstone skrämma oppositionen.
Citera
2024-03-08, 17:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Du har en poäng men det handlar om att skjuta fram gränserna och det är ändå positivt att det sker. Som med allt annat i riktiga demokratier så tar det tid. Befolkning, styrande och till viss del opposition behöver vara med på tåget. Som det är nu har Macron inget att förlora på detta. Tror han satsar på nyval för att få en starkare situation eller åtminstone skrämma oppositionen.

Macron kan inte väl bli vald en tredje gång..(tiden går snabbt, jag vet)..

Nå, hur som..syns Frankrike/Macron kunde göra mera, men man väljer att inte göra det..

En sorglig Snapcount//Stark Frankofil i grunden..
Citera
2024-03-08, 17:48
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet

Här är fakta att det är ryssarna som jagar krimtatarer, att de har gjort så ända sedan 2014
Idag lever krimtatarernas ledare återigen i exil, sedan Ryssland i mars 2014 annekterade halvön.
https://www.amnestypress.se/artiklar/reportage/25924/krimtatarernas-ledare-regimen-ar-varre-under-stali/

Kan du ge fakta för ditt eget påstående, eller var det enbart en grov lögn du drog till med?
Citera
2024-03-08, 17:50
Medlem
Citat:
Macron kan inte väl bli vald en tredje gång..(tiden går snabbt, jag vet)..

Nå, hur som..syns Frankrike/Macron kunde göra mera, men man väljer att inte göra det..

En sorglig Snapcount//Stark Frankofil i grunden..

De har väl bara krav i deras lagar för att sitta två mandatperioder på raken. Hans tid är nog långt från över inom fransk politik om han lyckas. 2032 kan han bli president igen. Nyval kortare väl ned denna tid. Jag är ingen frankofil och det är inte lätt att hålla koll på olika länders lagar o regler kring val.

J'ai un chat noir dans mon chapeau noir
Senast redigerad av Kukilon 2024-03-08 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in