2024-03-08, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Inbillar du dig att skolor inte gör kontroller innan de anställer personal? Det krävs utdrag ur belastningsregistret och man tar alltid kontakt med förre arbetsgivaren. Inom andra branscher kan scenariot du försöker beskriva mycket väl hända.

Har man någon koll på hur samhället ser ut så vet man att flera som är dömda för div brott jobbar inom tex skolan, sjukvård mm
Man vet även att skolans ledning tom tystar ner övergrepp, och låter våldtäktsbarnen gå kvar på skolan.
Du får läsa på lite
Citera
2024-03-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Enligt rykten så har Sanna fiskare reagerat likadant angående swish slantarna. Och ifrågasätter du Sara och Patrik, ja då får du lämna dumpen. Obs rykten så jag kan inte garantera.

Själv har jag hört att de ger bort 1000 000 i månaden till barnorganisationer
Inte illa va?
Citera
2024-03-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Men då är vi där igen, gäddorna måste alltså redan ha skapat ett offer för att skolor och förskolor ska få den informationen

Dumpen agerar proaktivt och varnar för människor som agerar sexuellt mot vad dom tror är barn innan ett övergrepp har begåtts

Det hela är förvirrande från din sida. Någon i tråden skrev att arbetsgivare kan informeras utan uthängning. Då svarade du att gäddan kan gå vidare till en annan skola om han inte blir uthängd.
Mitt svar blev då att vederbörande inte kan få anställning på annan skola utifrån de belägg jag redovisade. Vad är det du inte begriper??
Citera
2024-03-08, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Har man någon koll på hur samhället ser ut så vet man att flera som är dömda för div brott jobbar inom tex skolan, sjukvård mm
Man vet även att skolans ledning tom tystar ner övergrepp, och låter våldtäktsbarnen gå kvar på skolan.
Du får läsa på lite

Du får nog visa belägg för dina ogrundade påståenden. Diskussionen handlade om skolan fått information och därmed avskedat vederbörande och att då gäddan kunde få anställning på en ny skola.
Du kanske inte förstod diskussionen och då kan du ju avstå från kommentarer tills dess att du förstått.
Ingen som är dömd för något brott kan få anställning inom skolvärlden, t.o.m vikarier måste inge uppgifter ur belastningsregistret. Sen förekommer det trots försiktighetsåtgärderna att det begås övergrepp , men då avskiljs vederbörande och kan inte få någon ny anställning på någon skola.
Jag är lärare med många års erfarenhet så på detta område kan du inte slå mig på fingrarna.
Du får gärna leva i din fantasivärld.
Citera
2024-03-08, 10:36
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Det hela är förvirrande från din sida. Någon i tråden skrev att arbetsgivare kan informeras utan uthängning. Då svarade du att gäddan kan gå vidare till en annan skola om han inte blir uthängd.
Mitt svar blev då att vederbörande inte kan få anställning på annan skola utifrån de belägg jag redovisade. Vad är det du inte begriper??

Vi har ett fall med en spanska lärare som fick sluta pga dennes beteende och den fick sedan jobb på en annan skola
Ska vi alltså utsätta barn för den risken?
Nä det tycker jag inte

https://dumpen.se/2023/02/16/nelsito2020/

Publiceringarna har flera syften, det handlar om att ge eventuella offer upprättelse, det handlar om att varna allmänheten för människor som är farliga för barn och det handlar om att se till att gäddan int har ngt annat val än att söka hjälp
Citera
2024-03-08, 10:43
Medlem
Citat:
Du får nog visa belägg för dina ogrundade påståenden. Diskussionen handlade om skolan fått information och därmed avskedat vederbörande och att då gäddan kunde få anställning på en ny skola.
Du kanske inte förstod diskussionen och då kan du ju avstå från kommentarer tills dess att du förstått.
Ingen som är dömd för något brott kan få anställning inom skolvärlden, t.o.m vikarier måste inge uppgifter ur belastningsregistret. Sen förekommer det trots försiktighetsåtgärderna att det begås övergrepp , men då avskiljs vederbörande och kan inte få någon ny anställning på någon skola.
Jag är lärare med många års erfarenhet så på detta område kan du inte slå mig på fingrarna.
Du får gärna leva i din fantasivärld.

Du har flera fall där grovt kriminella jobbar som skolvärdar. Och det finns även fall där läkare och annan sjukvårdspersonal har fått nya jobb trots att de har fått sparken, pga inkompetens
Så är det någon som lever i en fantasivärld så är det du
Citera
2024-03-08, 10:55
Medlem
Citat:
Vi har ett fall med en spanska lärare som fick sluta pga dennes beteende och den fick sedan jobb på en annan skola
Ska vi alltså utsätta barn för den risken?
Nä det tycker jag inte

https://dumpen.se/2023/02/16/nelsito2020/

Publiceringarna har flera syften, det handlar om att ge eventuella offer upprättelse, det handlar om att varna allmänheten för människor som är farliga för barn och det handlar om att se till att gäddan int har ngt annat val än att söka hjälp

Detta exempel är verkligen katastrof och beteendet är/var ytterst olämpligt samt riktigt korkat.
Samtidigt undrar jag vilken typ av information den nya skolan fick från den tidigare. Det här är ju så allvarligt att full information borde ha vidarebefordrats. Skolor kollar ju alltid upp tidigare anställning, men om informationen är bristfällig så ligger ju ansvaret på den tidigare skolan. Nu är ju ett exempel, vilket är illa nog, inte en beskrivning av hur det generellt går till i skolvärlden. De som lever i små trånga världar hakar ju gärna upp sig på ett enda exempel, vad det än gäller.
Citera
2024-03-08, 11:00
Medlem
Citat:
Du har flera fall där grovt kriminella jobbar som skolvärdar. Och det finns även fall där läkare och annan sjukvårdspersonal har fått nya jobb trots att de har fått sparken, pga inkompetens
Så är det någon som lever i en fantasivärld så är det du

Pratade vi om lärare och skolan eller? Bra om du kan hålla dig till ämnet. När det gäller skolvärdar är de aldrig anställda av skolan utan ingår i projekt från t.ex. Fryshuset, som tar ansvar för vederbörande.
Själv har jag varit kritisk till den verksamheten, men den berör inte lärare som vi faktiskt diskuterade.
Citera
2024-03-08, 11:09
Medlem
Citat:
Pratade vi om lärare och skolan eller? Bra om du kan hålla dig till ämnet. När det gäller skolvärdar är de aldrig anställda av skolan utan ingår i projekt från t.ex. Fryshuset, som tar ansvar för vederbörande.
Själv har jag varit kritisk till den verksamheten, men den berör inte lärare som vi faktiskt diskuterade.

Du pratar om sådant som du tror gynnar din sak.
Sverige är extremt dåliga på att kolla upp och lyfta problem.
Det är väl för fan ingen som bryr sig om arbetstiteln på de som jobbar med och nära barn
Kriminella och barnknullare ska inte jobba eller vara i närheten av en arbetsplats där det finns barn.
Och ingen annan vill jobba med dem heller för den delen.
Det bästa vore om kommunerna startade någon form av peddo-Samhall, så att man har koll på dem och så kan man låte dem röja och städa diken mm
Citera
2024-03-08, 11:10
Medlem
Citat:
Så dom kan flytta och få jobb på en annan skola?
Bättre att totalt förstöra livet för deras familjer och barn? Nya skolor tar alltså inte referenser från föregående arbetsgivare?
Citera
2024-03-08, 11:21
Medlem
Citat:
Det är väl för fan ingen som bryr sig om arbetstiteln på de som jobbar med och nära barn
Kriminella och barnknullare ska inte jobba eller vara i närheten av en arbetsplats där det finns barn.
Det bästa vore om kommunerna startade någon form av peddo-Samhall, så att man har koll på dem och så kan man låte dem röja och städa diken mm

Självklart ska inte pedofiler och eller kriminella arbeta med barn ,har jag påstått något annat?? Nu diskuterade vi hur lärares anställningar går till. Vad är det du inte förstår???
Citera
2024-03-08, 11:47
Medlem
Citat:
Samma sak med rattfyllon, fortkörare, svartjobbare. Lita på att de ska uppfostra barn när de inte ens kan uppvisa grundläggande omdömme eller laglydighet. Gör ett moral-samhall där allt pack som på något vis utsätter andra, inkl barn, för fara kan samlas. Och inför bank-id för all tillgång till internet, så man har koll på vad folk gör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in