2024-03-08, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det blir stundtals helt enkelt lite för mycket ”barfotajournalistik” över det hela när Sara och Patrik fräser fram i sin i och för sig goda ambition att skildra den råa, nakna verkligheten.
De har valt Media utan munkavle av en anledning.
Verkligheten som barn utsätts för ska inte friseras, den ska visas som den är.
Det är den råa sanningen som vi vuxna måste hantera på ett eller annat sätt.
Citera
2024-03-08, 01:24
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
De har valt Media utan munkavle av en anledning.
Verkligheten som barn utsätts för ska inte friseras, den ska visas som den är.
Det är den råa sanningen som vi vuxna måste hantera på ett eller annat sätt.

Ja, visst, det står i öppen dager, och det är den anledningen jag och DaRude har lite synpunkter på. Frisering - art eller grad? Här finns utrymme för publicistisk diskussion kring hur-frågor, beroende på vilken etisk hållning man intar. Saken, den om publicistiskt ansvar, är inte svart eller vit.
Senast redigerad av Lessler 2024-03-08 kl. 01:28.
Citera
2024-03-08, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Varför då?
Det är väl ytterst relevant då hennes tidigare liv är det som driver henne så fanatiskt
En pedofil är alltid en pedofil och en hora är alltid en hora, med Dumparnas resonemang

Spela roll vad som har varit! Det är nutid som gäller.

Allt det här med att ta upp vad som varit eller inte varit gällande Sara är ju inte relevant.

Det är bara ett försök att rikta fokus från uthängda gäddor till Saras förflutna.

Det som är relevant och väldigt intressant är ju vad personer tycker som swishar pengar till Saras gäddfiske istället får betala hennes nya tänder och ett väldigt bekvämt privatliv. Ett privatliv där hon verkar lägga pengar på rena lyxen.

Nu ska ni få se något roligt!!! När det börjar skrivas om swish så kommer det att publiceras gäddor i hög takt för att rikta fokus från vart swishpengarna går egentligen.

Sara utför ett väldigt viktigt jobb när hon skyddar barnen MEN hade det inte varit för swishpengarna så hade det inte blivit något gäddfiske.

Det är synd att inte folks surt förvärvade pengar inte går oavkortat till gäddfisket.

Jag tycker synd om alla "volontärer" som inte får ta del av pengarna som kommer in för att jag påstår att Sars har blivit swishmiljonär på kuppen.

Det jag fått höra är att många av de som "fiskar" åt Dumpen börjar tröttna på att aldrig få något för allt arbete de utför som " volontärer" medans Sara de facto lever ett gott liv på alla pengar som trillar in på kontot.
Det skulle vara intressant att se hur mycket pengar som kommer in via swish och att se vart de tar vägen.

Men som sagt att Dumpen gör ett fantastiskt jobb att hänga ut gäddor och visar verkligheten för framför allt våra politiker så det kommer en lagändring till stånd så småningom.
Citera
2024-03-08, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Jag skrev ordagrant "Ni är så jävla desperata att få stopp på dumpen att det är patetiskt"

Dvs att ni väljer att karaktärsmörda Sara för att ni avskyr hennes jobb gör er desperata då ni inte kan agera sakligt och att det tycker jag är patetiskt, det betyder inte att ni är patetiska utan bara era handlingar

Läs om och läs rätt
Det är väl för fan just en persons handlingar och agerande som gör någon patetisk eller inte.

Du är en hycklare, inse det.
Citera
2024-03-08, 08:05
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Det är väl för fan just en persons handlingar och agerande som gör någon patetisk eller inte.

Du är en hycklare, inse det.

Du får väll börja lära dig att skilja på sak och person

En person är betydligt mer än bara en enskild handling och agerande
Bara för att man handlar desperat och patetiskt i några inlägg på flashback så säger det inget om människan bakom
Citera
2024-03-08, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Så dom kan flytta och få jobb på en annan skola?

Inbillar du dig att skolor inte gör kontroller innan de anställer personal? Det krävs utdrag ur belastningsregistret och man tar alltid kontakt med förre arbetsgivaren. Inom andra branscher kan scenariot du försöker beskriva mycket väl hända.
Citera
2024-03-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Har väldigt lite koll på Sara, vem som hänger ut dem är oväsentligt för mig.
Bäst är ju om det blir en lagändring och att polisen tar över dumpens jobb.
Mycket bättre att de blir häktade och dömda direkt för försök till våldtäkt av barn
Många döms ju till 1-2 år fängelse för en ”vanlig” våldtäkt
Så något liknade lär det ju bli för försök till barnvåldtäkt

Självklart är det bättre att polisen tar över via en lagändring. Däremot är förhoppningarna kring resultatet väl naiva. Ett s. k. tänkt brott eller försök kommer generera ett lågt straffvärde och definitivt inte i paritet med en begången våldtäkt. Lågt straffvärde innebär lågprioriterat inom polisen.
Citera
2024-03-08, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är skillnad på att berätta om en våldtäkt, och att skönlitterärt beskriva hela förfarandet så att en AI-generator skulle kunna publicera en hel porrfilm. Jag tycker att det är märkligt. En del av "överlevarna" tycks gå igång på att återuppleva våldtäkterna när de blir till åren, vilket jag inte anser gagnar pedofilmotståndet direkt. Jag är fast övertygad om att en del av texterna bara är fyndigt trollande, eftersom Dumpen omöjligen kan verifiera överlevarnas berättelser ändå.

1) "Jag tvingades till oralsex, ibland var det flera närvarande"
2) "Jag sög och sög, svalde sperman, ibland var de flera samtidigt, jag var deras lilla slyna, jag gjorde allt..."

Märker du skillnaden?

Du måste upp i fattningsnivå. Lära dig hur du agerar i din omgivning. Känna dig accepterad och trygg. Det skulle väl kännas gott?
Citera
2024-03-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Du vet verkligen ingenting om ekonomi och verkar ha dålig koll på hur normalare människor än små avundsjuka, korkade socialgrupp 3are som du tänker. Inte en chans att de drar in någon vinst att tala om.

Åter igen aggressiva påhopp och förolämpningar från din sida. Kan du som har så överjordiska kunskaper vad ekonomi beträffar, redogöra för att de inte gör någon vinst att tala om. Vad har du för belägg för ditt påstående? Ideellt arbete och lever på barkbröd och surmjölk ?
Citera
2024-03-08, 10:10
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Inbillar du dig att skolor inte gör kontroller innan de anställer personal? Det krävs utdrag ur belastningsregistret och man tar alltid kontakt med förre arbetsgivaren. Inom andra branscher kan scenariot du försöker beskriva mycket väl hända.

Men då är vi där igen, gäddorna måste alltså redan ha skapat ett offer för att skolor och förskolor ska få den informationen

Dumpen agerar proaktivt och varnar för människor som agerar sexuellt mot vad dom tror är barn innan ett övergrepp har begåtts
Citera
2024-03-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Självklart är det bättre att polisen tar över via en lagändring. Däremot är förhoppningarna kring resultatet väl naiva. Ett s. k. tänkt brott eller försök kommer generera ett lågt straffvärde och definitivt inte i paritet med en begången våldtäkt. Lågt straffvärde innebär lågprioriterat inom polisen.

Du tror det ja!
Men du kan redan idag dömmas för stämpling/ försök till tex narkotikabrott och annan grov brottslighet
Och har svårt att se att politiker kan fortsätta att blunda för problemet.
Då de faktiskt kommer med en förhoppning av att begå något som räknas som våldtäkt av barn
Citera
2024-03-08, 10:14
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Jag tänker fan inte swisha något mer! Mina bidrag ska gå till att jaga pedofiler inte några jävla tandläkare eller för den delen nya väskor.

Slutswishat.

Sara skrattar hela vägen till banken över oss följares dumhet att finansiera hennes privata konsumtion.

Stämmer det att hon är Swishmiljonär är det för jävligt.
Enligt rykten så har Sanna fiskare reagerat likadant angående swish slantarna. Och ifrågasätter du Sara och Patrik, ja då får du lämna dumpen. Obs rykten så jag kan inte garantera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in