Citat:
Ursprungligen postat av
Konstantinpoopel
Imponerande att se den köpstarka gruppen svagbegåvade mana till handelsbojkott efter att läst en uppenbart medvetet fulvinklad artikel. Låt mig gissa: du manar till bojkott eftersom du ändå har så lite pengar att du per automatik bedriver bojkott mot alla som inte tar emot rikskuponger? Hade ni på allvar velat åsamka IKEA ekonomiska konsekvenser hade ni jobbat för att täppa till möjligheten till deras skattesmitande, och inte gnällt med tomma hot framför datorn som ett barn.
Och ja, det handlar alltså om att få folk som är långt från arbetsmarknaden i arbete. Det är väl investerade pengar och Anna får söka jobb på IKEA utan att gå via snabbspåret, som den absoluta majoriteten av de som jobbar på IKEA har gjort
Imponerande att se en ännu mer svagbegåvad person yttra sig.
Nej jag handlar inte på IKEA. Jag har tillräckligt med pengar för att handla kvalitetsmöbler. Hoppas at du får den möjligheten någon gång.
Du har med största sannolikhet väldigt rudimentära kunskaper om det svenska skattesystemet och förstår dig inte vilka konsekvenser förändringar kan få för svensk ekonomi.
Nej jag vill inte att svenskar ska bli diskriminerade i sitt eget land. Det finns inte lika gott om jobb i Värmland som det finns i Stockholm.
Visst kan jag förstå att det finns poäng med att låta grupper som står utanför arbetsmarknaden få komma in och arbeta. Men att begränsa denna grupp till enbart utlänningar är rätt provocerande. Det finns grupper som långtidsarbetslösa, personer som förlorat sitt arbete och är 50+, som kan ha mycket svårt att komma tillbaka till arbetsmarknaden samt personer med funktionshinder.
Vi har antagligen fundamentalt olika uppfattningar om vilken funktion Sverige ska ha. I din version av Sverige ska landet antagligen vara ett slags globalt socialkontor för alla världens invånare, i min version ska Sverige vara mer eller mindre exklusivt svenskarnas land. Jag ser inga som helst fördelar med den migrationspolitik som har förts under de senaste 30 åren. Du får gärna upplysa mig ifall det finns någon fördel.
Jag hoppas att min version vinner. Annars vore det katastrofalt. Mitt hopp står till Daniel Helldén, när man träffat honom och snackat lite, så verkar han nästan dela SD:s syn på saker och ting. Skulle inte bli förvånad om han kommer att söka samarbete med en borgerlig regering efter nästa valet. Det vore bra för Sverige. Jag är beredd att förstöra min lastbilsmotor med utblandad fuldiesel för att få över Helldén till rätt sida.