2024-03-08, 04:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Det är väl bra att invandrare kan få jobb. Ni rasister brukar ju hela tiden säger de bara tuggar KAT och inte arbetar eller är kriminella. När de jobbar är det inte bra heller. Blir kontraproduktivt att båda gnälla de ej arbetar och gnälla att de arbetar på IKEA.

Arbetstillfällen skall uppkomma genom behov, inte hittepå.

Om du har Anställningstillfällen och rekryteringen till dessa exkluderar vissa grupper, så kan vi köra det racet, kom inte och klaga sen då.
Citera
2024-03-08, 04:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja när svenskar diskrimineras i sitt egna hemland så är det helt ok, men hade ikea sagt vi vill enbart ha etniska svenskar som söker jobben så hade ikea stämts för diskriminering och fått betala miljoner i skadestånd till alla jävla apor som inte får som de vill.

Vi svenskar har blivit statare i vårt egna land.
Citera
2024-03-08, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Jobbspår skall vara en effektiv väg till arbete för personer långt från arbetsmarknaden och som riskerar ett livslångt beroende av sociala insatser och att bli en kommunal belastning.
Vill vi hjälpa dem på detta sätt eller skall de vara utan arbete?

Det är bara det att det finns svensksvenskar som jag som får stå tillbaka och aldrig ens tas till intervjuer trots en gedigen CV som jag ändrar för att passa de jobb jag söker. Krav på många jobb är att man ska tillhöra kategorier som arbetsgivare kan få bidrag för. Jag kommer bli en fattig fattigpensionär. Får inte ens städ eller lagerjobb. Senast igår såg jag ett jobb jag är som klippt och skuren för och kravet var att man har lönebidrag. Ring ett företag, vilket som helst och den som sitter i deras kundtjänst är antingen under 25 år och har pipig röst eller så dålig svenska att dom inte fattar och pratar baklänges. - du ringa igår, allt bara bra kompis - hejdå
Citera
2024-03-08, 06:04
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
I Sverige är det fritt fram att diskriminera mot svenskar men inte mot importerat patrask.

Låt det sjunka in.

Allt är fritt fram så länge man tillåter det.
Citera
2024-03-08, 06:06
Medlem
Ca 100% av alla invandrare är kriminella på ett eller annat vis. Detta är ett fantstiskt sätt att spara pengar som annars skulle läggas på kriminalvård, narkotikarehabilitering, sjukvård för sprängningar, skjutningar och andra typer av våldsdåd.
Citera
2024-03-08, 06:08
Medlem
Finns det negrer och araber som vill arbeta alltså? Eller så få IKEA troligtvis ändra på sig och ta emot svenskar ändå.
Citera
2024-03-08, 06:23
Medlem
Shit vad roligt att alla här gråter för att någon annan blir diskriminerad vid ett fåtal tjänster.
Även om jag naturligtvis inte tycker att diskriminering är ok
Citera
2024-03-08, 06:38
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Svenskar och halvsvenskar äga icke tillträde. Så kan man sammanfatta Ikeas sommarjobbssatsning i Karlstad. Möbeljätten har vänt sig till kommunen och Arbetsförmedlingen i en rekryteringsprocess som endast utlandsfödda är välkomna till.
Men när Anna tar reda på mer om de utlysta Ikea-tjänsterna gör hon en besviken upptäckt. Hon är inte välkommen att söka dem. Anledningen är att hon är född i fel land.

Tjänsterna har utlysts som ett så kallat ”jobbspår” i samarbete mellan Ikea, Arbetsförmedlingen och Karlstads kommun, och enligt kraven ska man vara ”utrikesfödd” för att komma på tal.

Anna är född i Sverige, och får alltså inte söka de utlysta tjänsterna.

https://samnytt.se/avslojar-svenskar...-sommarjobbare
Rasism
Citera
2024-03-08, 06:40
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Imponerande att se den köpstarka gruppen svagbegåvade mana till handelsbojkott efter att läst en uppenbart medvetet fulvinklad artikel. Låt mig gissa: du manar till bojkott eftersom du ändå har så lite pengar att du per automatik bedriver bojkott mot alla som inte tar emot rikskuponger? Hade ni på allvar velat åsamka IKEA ekonomiska konsekvenser hade ni jobbat för att täppa till möjligheten till deras skattesmitande, och inte gnällt med tomma hot framför datorn som ett barn.

Och ja, det handlar alltså om att få folk som är långt från arbetsmarknaden i arbete. Det är väl investerade pengar och Anna får söka jobb på IKEA utan att gå via snabbspåret, som den absoluta majoriteten av de som jobbar på IKEA har gjort

Imponerande att se en ännu mer svagbegåvad person yttra sig.

Nej jag handlar inte på IKEA. Jag har tillräckligt med pengar för att handla kvalitetsmöbler. Hoppas at du får den möjligheten någon gång.

Du har med största sannolikhet väldigt rudimentära kunskaper om det svenska skattesystemet och förstår dig inte vilka konsekvenser förändringar kan få för svensk ekonomi.

Nej jag vill inte att svenskar ska bli diskriminerade i sitt eget land. Det finns inte lika gott om jobb i Värmland som det finns i Stockholm.

Visst kan jag förstå att det finns poäng med att låta grupper som står utanför arbetsmarknaden få komma in och arbeta. Men att begränsa denna grupp till enbart utlänningar är rätt provocerande. Det finns grupper som långtidsarbetslösa, personer som förlorat sitt arbete och är 50+, som kan ha mycket svårt att komma tillbaka till arbetsmarknaden samt personer med funktionshinder.

Vi har antagligen fundamentalt olika uppfattningar om vilken funktion Sverige ska ha. I din version av Sverige ska landet antagligen vara ett slags globalt socialkontor för alla världens invånare, i min version ska Sverige vara mer eller mindre exklusivt svenskarnas land. Jag ser inga som helst fördelar med den migrationspolitik som har förts under de senaste 30 åren. Du får gärna upplysa mig ifall det finns någon fördel.

Jag hoppas att min version vinner. Annars vore det katastrofalt. Mitt hopp står till Daniel Helldén, när man träffat honom och snackat lite, så verkar han nästan dela SD:s syn på saker och ting. Skulle inte bli förvånad om han kommer att söka samarbete med en borgerlig regering efter nästa valet. Det vore bra för Sverige. Jag är beredd att förstöra min lastbilsmotor med utblandad fuldiesel för att få över Helldén till rätt sida.
Senast redigerad av DeValera 2024-03-08 kl. 07:30.
Citera
2024-03-08, 06:40
Moderator
Parongatans avatar
IKEA har tiltat rejält. Tidigare var både svenskar och invandrare välkomna att söka arbete inom koncernen. Och Kamprad har flera gånger gråtande gjort avbön för de åsikter han stod för i sin ungdom. Ändå fortsätter en del vänstermänniskor att omnämna honom som nazist.

Men, till ämnet. Ser man inte diskrimineringen i den här senaste dumheten, har man nog inte så många rätt uppe i hjärnkontoret. Snarare en rejäl hjärnbrist, för att uttrycka sig milt.

De senaste åren har rosaröda akademiker klivit in i IKEA:s huvudkontor och börjat ändra om rejält. Det är ingen slump att stora delar av dagens IKEA-reklam är både vämjelig och så woke att det är tragikomiskt.

Huvudkontoret i Älmhult är fyllt av blå- och rödhåriga åsiktsstarka 30-åringar med akademiska högskolepoäng. De är marknadsförare, policyansvariga, kommunikatörer, art directors, reklamare, jurister, HR-ansvariga, ekonomer och så vidare.

Alla dessa självutnämnda feminister som kan heta Rakel, Sofia, Lina, Johanna och Anna sitter där med sina kaffekoppar, rakklippta luggar, knallrött läppstift, spikar och ringar högt och lågt. Och kobrareflexer om någon så mycket som andas kritik emot deras marknadsföringsstrategier och rekryteringsmodeller.

Det sitter minst en darttavla med Jimmie Åkessons porträtt i varenda fikarum. Runt dessa darttavlor, på väggen, är det hundratals pilspetshål, då de allra flesta helt missar målet.

Ingen normal människa har något emot skötsamma och ärliga invandrare. Det är få människor som har problem med hyggliga mörkhyade människor, med all rätt. Så det är inte de mörkhyade skådespelarna i TV-reklamen som stör, utan att IKEA hela tiden ägnar sig åt vänsterpolitik.

IKEA:s reklambyrå som producerar TV-reklamen, efterfrågar aktivt just mörkhyade skådespelare inför nya reklamfilmsinspelningar. Det är därför knappast en tillfällighet att just IKEA även rekryterar nya medarbetare på det här synnerligen rasistiska sättet.

En mindre affärskedja vid namnet Dollarstore naturligtvis aldrig skulle göra likadant. Just för att ägarstrukturen där INTE är rosaröd och woke-anstruken.

IKEA är på dekis. Tidigare var deras prylar både prisvärda och attraktiva. Idag är de dyrare än någonsin, och man får IKEA-woke:t nertryckt i halsen. Så nu är det dessutom lättare än någonsin att välja bort IKEA.
Citera
2024-03-08, 06:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Shit vad roligt att alla här gråter för att någon annan blir diskriminerad vid ett fåtal tjänster.
Även om jag naturligtvis inte tycker att diskriminering är ok

Om diskriminering enligt dig "inte är ok" så är väl du, per definition, en av de som "gråter"?
Citera
2024-03-08, 06:43
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ett väldigt märkligt sätt att skaffa personal.

inte genom kvalifikationer, utan genom födelseland och bostadsadress.

Tror man verkligen att man får de bästa tänkbara till sina vakanser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in