Citat:

– Jag betraktar mig själv som en utlänning. Jag vet inte vad jag är om jag ska vara ärlig, säger Larsson,  
– Jag vet att jag är något svensk-aktigt, ja. Men jag kände mig aldrig 100% svensk. Jag måste respektera min pappas rötter, så det kanske är därför, men jag tror inte att jag kände mig svensk förrän jag började lyckas på planen. När man inte är något så spelar man ingen roll. Men när man är något, då blir man en del av det här samhället. Då glömmer folk ens ursprung och rastillhörighet.
Henke säger dom kallade honom neger och han fick slåss för att stå upp för sig.
https://www.theguardian.com/football...elf-as-foreign
Han blev kallad neger av några idioter och då är vi alla dömda av honom. Varför efter alla år säger han detta nu? Varför denna smutskastning av Sverige och etniska svenskar? Sverige har gett honom så mycket och han beter sig som om han blivit behandlad som Kunta Kinte, är det för att Sverige är på knäna nu av mångkulturen och det är knappt någon som reagerar? Han borde föregå med gott exempel om integration och stå upp för Sverige.

– Jag vet att jag är något svensk-aktigt, ja. Men jag kände mig aldrig 100% svensk. Jag måste respektera min pappas rötter, så det kanske är därför, men jag tror inte att jag kände mig svensk förrän jag började lyckas på planen. När man inte är något så spelar man ingen roll. Men när man är något, då blir man en del av det här samhället. Då glömmer folk ens ursprung och rastillhörighet.
Henke säger dom kallade honom neger och han fick slåss för att stå upp för sig.
https://www.theguardian.com/football...elf-as-foreign
Han blev kallad neger av några idioter och då är vi alla dömda av honom. Varför efter alla år säger han detta nu? Varför denna smutskastning av Sverige och etniska svenskar? Sverige har gett honom så mycket och han beter sig som om han blivit behandlad som Kunta Kinte, är det för att Sverige är på knäna nu av mångkulturen och det är knappt någon som reagerar? Han borde föregå med gott exempel om integration och stå upp för Sverige.
Dålig artikel som tar 'Swedish' till 'Swede-ish' för att få klick. Klart som fan killen är svensk. Det sitter i huvudet och inte i huden.
Han blev utsatt för rasism, men inte ens i den här usla artikeln ser jag honom döma någon.
Jag tycker han är som vilken tråkig, bitter, svenne som helst.
Sverige har inte gett honom något speciellt mer än alla svenskar har rätt till. Det är du som tycker att alla som inte har tio generationer svensk inavel i blodet måste tacka för att få ta del av det fantastiska som vi alla är del av. Kom in i nutiden.