2024-03-07, 22:54
Medlem
Toffelvisps avatar
Hej.

Jag har en crypto-app som heter HiWallet (precis som jag skriver utan mellanslag). Jag håller inte på med crypto men skaffade denna för ett år sedan typ och köpte lite bitcoin och har inte rört den på länge.

Då skickade jag lite fram och tillbaka till en annan app bara för att prova och då fungerade det utan problem.

Kollade nu och där är 400 dollar i BTC som jag vill få ut med en helt ny Xiaomi-telefon men problemet nedan kvarstår. Problemet är att det blir internal server error när jag går till fliken sänd.

Appen har haft noll internetanslutning kan jag se om jag kollar infon om appen. Men trots detta så uppdateras beloppet varje gång jag loggar in i appen. För några dagar sedan var beloppet lägre.

Jag har provat allt nu men samma fel kvarstår. Rensat data, avinstallerat, startat om telefonen och installerat appen igen. Trodde kanske att telefonen var boven men samma fel i en annan telefon.

Går jag till HiWallet.org och slår in min epost och klickar skicka för att få inloggningslänk så händer ingenting.

Appen finns inte i google play.

Tips?

Edit: det verkar fungera med sändfliken men mina få ETH men inte med mina BTC som sagt.
Senast redigerad av Toffelvisp 2024-03-07 kl. 23:08.
Citera
2024-03-07, 23:05
Medlem
"internal server error" betyder att det har gått fel på serversidan. Det är inget fel från din telefon. Kontakta kundservice.
Citera
2024-03-07, 23:11
Medlem
Toffelvisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso
"internal server error" betyder att det har gått fel på serversidan. Det är inget fel från din telefon. Kontakta kundservice.

Jo det har jag gjort på alla tänkbara vis men ingen svarar någonstans. Ingen annan verkar ha mitt fel när jag googlar. Måste hela tiden sortera bort wallet, hi wallet och liknande. Just HiWallet som appen heter ger inga tips om mitt problem någonstans.

Jag redigerade det ursprungliga inlägget

Server error bara med BTC men inte med ETH från samma app? Märkligt tycker jag.
Senast redigerad av Toffelvisp 2024-03-07 kl. 23:13.
Citera
2024-03-07, 23:15
Medlem
Toffelvisps avatar
Ser nu när jag jämför med ETH att med BTC så kommer inte Fee upp men det gör det med ETH. Det står under Fee "Load failed, please try again" med BTC.
Citera
2024-03-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toffelvisp
Jo det har jag gjort på alla tänkbara vis men ingen svarar någonstans. Ingen annan verkar ha mitt fel när jag googlar. Måste hela tiden sortera bort wallet, hi wallet och liknande. Just HiWallet som appen heter ger inga tips om mitt problem någonstans.

Jag redigerade det ursprungliga inlägget: Server error bara med BTC men inte med ETH från samma app?

Då har dem förmodligen stulit dina satoshis.Fanns där proof of reserves? Var de regulerade? Varför - om du inte har råd att förlora insatsen - sätter du in pengar på en ohörd exchange?

Är det en "wallet" du har som du kallar "app"?
Senast redigerad av sommerso 2024-03-07 kl. 23:25.
Citera
2024-03-07, 23:28
Medlem
Toffelvisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso
Då har dem förmodligen stulit dina satoshis.Fanns där proof of reserves? Var de regulerade? Varför - om du inte har råd att förlora insatsen - sätter du in pengar på en ohörd exchange?

HiWallet och Coinbase wallet är appar ja.

Jag fattar ingenting av vad du skriver och jag är inte rädd för någonting och skaffade plånboken bara på skoj. Men nu öppnade jag an annan wallet som heter Coinbase wallet och reggade mig där. De där 34 dollar jag hade i ETH i HiWallet skickades utan problem till Coinbase wallet, det tog 20 sek bara.

Det är något med dessa BTC i HiWallet som inte genererar något Fee när jag vill skicka och därför blir det felmeddelande. HiWallet fungerar helt klart överlag vilket jag ju bevisat nu genom att skicka ETH till en annan wallet.
Citera
2024-03-07, 23:39
Medlem
Citat:
Jag fattar ingenting av vad du skriver och jag är inte rädd för någonting och skaffade plånboken bara på skoj. Men nu öppnade jag an annan wallet som heter Coinbase wallet och reggade mig där. De där 34 dollar jag hade i ETH i HiWallet skickades utan problem till Coinbase wallet, det tog 20 sek bara.

Det är något med dessa BTC i HiWallet som inte genererar något Fee när jag vill skicka och därför blir det felmeddelande. HiWallet fungerar helt klart överlag vilket jag ju bevisat nu genom att skicka ETH till en annan wallet.

Jag tog mig faktiskt tid att undersöka den så kallade "HiWallet". Säkert hyfsat trygg och användarvänlig. Men fortfarande centraliserat. Så är även coinbase.

Sen trodde jag att eth var conjested för närvarande. Gratulerar att du kunde överföra de 34 dollarna.
Citera
2024-12-10, 18:55
Medlem
Toffelvisps avatar
Jag har fortsatt samma problem. Nu är där BTC motsvarande 6 500 SEK. Hade varit trevligt att kunna plocka ut dem.

Är det inte märkligt att Hiwallet inte svarar någonstans där man försöker att få kontakt med dem?

ETH fungerar fortsatt.
Citera
2024-12-10, 21:31
Medlem
vitrs avatar
Citat:
Jag har fortsatt samma problem. Nu är där BTC motsvarande 6 500 SEK. Hade varit trevligt att kunna plocka ut dem.

Är det inte märkligt att Hiwallet inte svarar någonstans där man försöker att få kontakt med dem?

ETH fungerar fortsatt.

Det var väldigt svårt att hitta någon information om "Hiwallet". Bara en hemsida där de ber om din email, för att få deras app skickad till dig?

Du verkar haft tur att det inte var en scam? och att du kunde skicka dina ETH från appen..

Om du har din privata nyckel, importera den till coinbase wallet som du skaffade. Nyckeln är 12/24 ord eller en lång rad av siffror/bokstäver för BTC.

Jag rekommenderar ingen att använda Hiwallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in