Citat:
Ursprungligen postat av
ormbiten
Lite komiskt att det tog nästan två år när regeringen i början stod och sa i media att en ansökan kan följas av ett snabbt beslut på bara någon vecka då vi skulle vara extra sårbara för attacker när ansökan väl är gjord. Hahaha.
I framtiden kommer Nato medlemskapet att visa sig vara Sveriges största misstag i modern tid.
Arma barn som lever den dagen och ska ta räkningen av beslutet. Personligen är jag nog borta sedan länge då så jag behöver inte bry mig..
2 år är normal ansökningstid, men att dåvarande regeringen trodde det skulle gå snabbare var för att NATO gav den information att Sverige och Finland hade ett snabbspår, samt alla andra medlemsländer inledningsvis sa samma sak, sen ändrade Turkiet dig, och Ungern hackade på efter det. Turkiet för att loss sina flygplan, Turkiet högst oklart fortfarande.
Dock ingen större praktiskt skillnad nu, förberedelserna har pågått sen länge,
Bästa beslutet på många många år vi tagit som nation. Nu vet jag att du inte är ett rysstroll, men det här barnargumentet är rätt tramsigt. Mina barn är lika glada som som jag över inträdet, de förstår liksom att man som litet land i vårt geografiska läge inte kan köra eget race. Att bara neutral är upp till angriparen att besluta om, det har historien visat väldigt tydligt. Man kan ha tur ,men det är inget man ska förlita sig på, bara för att man haft det tidigare. Fråga våra grannländer.