2024-03-07, 20:39
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Ska de höja skatten för att finansiera alla uppgraderingar, eller blir det neddragningar på annat?
Betalar inte skatt själv i Sverigestan men tänker på er andra.. cucks.
Vi kan börja med att dra in majoriteten av socialbidrag en som finansierar gängens guchi-väskor och BMW'er. Det enbart kommer att ge en extrem slant till försvarsmakten utan att behöva tumma på något annat.
Citera
2024-03-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Lite komiskt att det tog nästan två år när regeringen i början stod och sa i media att en ansökan kan följas av ett snabbt beslut på bara någon vecka då vi skulle vara extra sårbara för attacker när ansökan väl är gjord. Hahaha.

I framtiden kommer Nato medlemskapet att visa sig vara Sveriges största misstag i modern tid.
Arma barn som lever den dagen och ska ta räkningen av beslutet. Personligen är jag nog borta sedan länge då så jag behöver inte bry mig..

2 år är normal ansökningstid, men att dåvarande regeringen trodde det skulle gå snabbare var för att NATO gav den information att Sverige och Finland hade ett snabbspår, samt alla andra medlemsländer inledningsvis sa samma sak, sen ändrade Turkiet dig, och Ungern hackade på efter det. Turkiet för att loss sina flygplan, Turkiet högst oklart fortfarande.

Dock ingen större praktiskt skillnad nu, förberedelserna har pågått sen länge,

Bästa beslutet på många många år vi tagit som nation. Nu vet jag att du inte är ett rysstroll, men det här barnargumentet är rätt tramsigt. Mina barn är lika glada som som jag över inträdet, de förstår liksom att man som litet land i vårt geografiska läge inte kan köra eget race. Att bara neutral är upp till angriparen att besluta om, det har historien visat väldigt tydligt. Man kan ha tur ,men det är inget man ska förlita sig på, bara för att man haft det tidigare. Fråga våra grannländer.
Citera
2024-03-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Även om vi helt bortser från ovan så är länderna inom Nato extremt splittrade inom i stort sett alla frågor = lätta att destabilisera.

Jag tror du ägnar dig åt önsketänkande.
Har du till exempel noterat hur ovillg Belarus har varit att gå in i krig för sitt broderfolk? Eller Serbien?
Eller Kina, som vägrar ta ställning för putins krig. Eller Indien, som nu tycks vilja distansera sig från ryssland.

Jag tror splittringen är ett tecken på att ingen VILL kriga. Det betyder inte att dom inte kommer kriga. Ja, inte Lukashenka då, eller Xi, men de västliga ledarna. De visade att när det gällde kunde de minsann hålla ihop och bekämpa Hitler. Tyvärr stannade de där, istället för att en gång för alla hantera Stalin. Och putin är ju bara en fortsättning på Stalins terror.
Citera
2024-03-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det vettiga är ju att lämna Europa eftersom det kommer att bli krig här. Men det är inte så enkelt när man har gamla föräldrar och fastigheter. Ska jag göra värnplikt som snart 50-åring? Gjorde det i 20-årsåldern, det borde ju räcka.
Varför lämna trygga Sverige nu när vi har nästan hela den fria världen att luta oss mot genom inträdet i Nato. Visserligen har Ryssland återigen startat ett krig och denna gång i Europa och visst är Putins oberäknelighet och omogna onormala framtoning lite skrämmande det medges. Men i övrigt är ju ingen rädder för ryssen hur mycket han än spottar och fräser.
Citera
2024-03-07, 20:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Ett medlemskap i Nato innebär bland annat att Sverige förväntas bidra med personal till Natos politiska och militära strukturer. Utöver det ska Sverige bidra till Natos gemensamma budget med omkring 600–700 miljoner kronor per år.

Vilket är ca 1/200-del av våra försvarsutgifter, vilket i sin tur är 1/50-del av vår BNP.

Finns det ens så små tal?
Citera
2024-03-07, 20:50
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Och Magdalena Andersson står omedelbart i TV och BLÅLJUGER. Hon säger hon ledde Sverige in i NATO. Ett sånt otrolig skitsnack. Hon och Hultqvist tvingades ansöka när de blev övermannade av de andra partierna, förutom skräpet i MP och V. Hade hon lett oss in hade hon gjort det efter den fullskaliga invasionen 2014, men då fegade hon och hösäcken Löfven.
(S)-kampartiet ljuger och historierevisonerar hela tiden. Helt opålitliga, ljugande, slingrande Hamaskramare.
Hon måste bort helt enkelt.
Hennes regering lämnade de facto in ansökan, så "lögn" är knappast en rättvis beskrivning.

"Hon måste bort"? Missade du att S förlorade valet 2022 och att vi fick en ny statsminister?
Citera
Medlem
ThinkRightlys avatar
Nu borde alla i vänsterblocket ställas till svars för att de berövade vårt kära land från Natomedlemskap under så lång tid.
Hur fan tänkte de?
Inled både riksrätt och haveriutredning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Undra om dom blir utslängda härifrån imorgon av Pulter, han betalar inte ut någon lön för deras dåliga arbete.

Idag är man riktigt glad.

Påverkanskampanjerna fortsätter nog, men det är kul att läsa alla deras mongoinlägg!
Citera
2024-03-07, 20:51
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Äntligen! Tack Putin!

Ja, det är faktiskt tack vare Vladimir Put(a)in. Vi får tacka denna skallige ryss dvärg för detta. Men inte bara det. NATO innebär faktiskt också ett säkerställande av att korrupta lokalpolitiker inte längre kan göra "buksvågeraffärer" till gagn för Ryssland. Jag tänker främst på de där lokalpolitikerna på Kalkstens-hawaii (Gotland) som var på väg att sälja en hamn till något ryskt konsortium eller va fan det nu var. Det känns tryggt.
Citera
2024-03-07, 20:52
Medlem
Äntligen är NATO-processen över och vi blir fullvärdiga medlemmar av försvarsorganisationen. Det tycker jag är bra.
Citera
2024-03-07, 20:53
Medlem
Citerar den store nationalskalden Eddie Meduza "För djaelve bra!"
I kväll somnar vi alla tryggt under kärnvapenparaplyet medan smygbögen Putin gråtrunkar sig till sömns!
Citera
2024-03-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Varför lämna trygga Sverige nu när vi har nästan hela den fria världen att luta oss mot genom inträdet i Nato. Visserligen har Ryssland återigen startat ett krig och denna gång i Europa och visst är Putins oberäknelighet och omogna onormala framtoning lite skrämmande det medges. Men i övrigt är ju ingen rädder för ryssen hur mycket han än spottar och fräser.

Vilket misslyckande för Putin det är att både Sverige och Finland nu är med i NATO. Måste kännas lite pinsamt när han har möte med sina generaler för att diskutera säkerhet m m. "-Hörrni grabbar, kanske läge förstärka lite i väst? Min SMO råkade visst göra så vår gräns mot NATO dubblerades och att Östersjön blev ett NATO-innanhav. Sorry."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in