2024-03-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Ännu en transferering från skattebetalare till krigsindustrin.

Helt sjukt hur mycket knäppskallar det finns även på flashback.

Skicka era söner och döttrar till onödiga krig längre fram jävla idioter.

Politikerna kommer inte skicka sina utan de kommer åka på lyxsemester eller vara undantagna.

Det värsta är att usa kan provocera ryssland med att ha kärnvapen på svensk mark och samtidigt kan smuggla in narkotika och olagliga saker till europa med sverige som transitland med deras nya skitavtal att amerikaner slipper tullkontroll och fritt får föra in vadsomhelst och vemsomhelst in och ut ur landet.

Att de sen betalar 0 i skatt för alkohol och varor de handlar medans svensken glatt betalar allt gör det hela ännu mer bisarrt.

Exakt. Hatten av för dig. Skönt att det finns fler som tänker längre än näsan räcker. Skall gladeligen titta på när folk som skriver, äntligen, jippie, jag har väntat i flera år o.s.v, bli drabbade av skiten som kommer med NATO.

Och till personen som skrev att NATO är en försvarsallians. Har du sovit under en sten dom senaste 20 åren?
Citera
2024-03-07, 20:20
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Gör som den svenska regeringen.
Sätt allt på rött!

Nu satsade de ju som tur var på blått och inte på rött…
Citera
2024-03-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Trump kan inte kliva ut ur NATO..men vill han det personligen så kommer naturligtvis ingen att fälla minsta tår över den dåren.
USA däremot drar sig inte ur NATO.Det vore storpolitiskt självmord och inte ens dumme Trump kommer tillåtas att föra USA i denna riktning.
Dessutom så måste han ha kongressen med sig,det är naturligtvis inte Trumps enskilda beslut..OM han nu blir President igen..vilket jag inte tror..och jag brukar ha rätt gällande detta då jag förutsåg Dumme Trumps seger 16 samt Bidens seger 20.Jag kan faktiskt inte minnas när jag hade fel gällande Presidentvalet..möjligen jag trodde Ford skulle besegra Carter 76..men då gick jag på lekis.

Klart han inte kan kliva ut ur Nato, är du helt jävla bränd eller? Däremot kommer han att säga till Ryssland att de ”kan göra vad de vill” med Natomedlemmar som inte kommer upp i målet om att investera två procent av BNP på försvar.

Du tror Biden vinner igen? Då borde du satsa ordentligt med deg på det, du som alltid har rätt. Bra odds just nu. Näe, Trump röstas tillbaka. Krävs ingen spåkula för att se vart vindarna blåser. Förtroendet för Zombie Biden är dessutom lägre än någonsin.
Citera
2024-03-07, 20:26
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Nu satsade de ju som tur var på blått och inte på rött…

Sossarna kommer att gå på rött efter nästa val.
Maggan vill se blod!
Hon och hennes partikamrater kommer att mucka som värsta stritspittarna med Kreml.

Vad skulle Nato kunna göra åt missilerna som faller över svenska städer i framtiden.
Citera
2024-03-07, 20:28
Medlem
Abramis-bramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Efter 200 år av alliansfrihet har nu Sverige gått in i en ny säkerhetspolitisk era när vi går med i försvarsalliansen Nato, och omfattas av artikel 5 om ömsesidiga försvarsgarantier.
En historisk dag för Sverige.

Bakgrund: Den 16 maj 2022 fattade regeringen beslutet att ansöka om Natomedlemskap.
Det är en följd av Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina den 24 Februari 2022 som skakade om Europa på ett sett som inte skådats sedan andra världskriget.

Ulf Kristersson lämnar över anslutningsinstrument till USA:s utrikesminister Antony Blinken https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-i-nato-processen

Jag säger som Gert en gång sade: Äntligen !!

Och som Truman sa 4:e April 1949 vid NATOs skapande
"In taking steps to prevent aggression against our own peoples, we have no purpose of aggression against other peoples. To suggest the contrary is to slander our institutions and defame our ideals and our aspirations.

There are those who claim that this treaty is an aggressive act on the part of the nations which ring the North Atlantic.

That is absolutely untrue.

The pact will be a positive, not a negative, influence for peace, and its influence will be felt not only in the area it specifically covers but throughout the world. Its conclusion does not mean a narrowing of the interests of its members. Under my authority and instructions, the Secretary of State has recently made it perfectly clear that the adherence of the United States to this pact does not signify a lessening of American concern for the security and welfare of other areas of the world, such as the Near East. The step we are taking today should serve to reassure peace-loving peoples everywhere and pave the way for the worldwide stability and peaceful development which we all seek."
Senast redigerad av Abramis-brama 2024-03-07 kl. 20:40.
Citera
2024-03-07, 20:29
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Extra kul med alla ryzzmongon som lipar i tråden!

Undra om dom blir utslängda härifrån imorgon av Pulter, han betalar inte ut någon lön för deras dåliga arbete.

Idag är man riktigt glad.
Citera
2024-03-07, 20:33
Moderator
Mr.Woodss avatar
Jag är egentligen NATO-motståndare, men eftersom jag inte är en av dem som gråter, och det är roligare att vara på den vinnande sidan - grattis till alla er som glädjer sig!
Citera
2024-03-07, 20:34
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Ja men nu blir det fred.
Jävla nötter.
WW3 är runt hörnet.

Fint då att Sverige nu tydligt tagit ställning om vilka som är våra vänner, denna gång.
Citera
2024-03-07, 20:34
Medlem
Madagascars avatar
Ett jävla elände.

Jag funderar på att migrera till Irland eller Österrike.
Citera
2024-03-07, 20:35
Medlem
Himmelstosss avatar
Ja, nu är det slut med självständigheten. Sverige är inte en suverän stat längre - regimen har valt att helt inordna sig i Imperiet. Det var förvisso inte mycket bevänt med det innan heller i och med EU, men EU kan man iallafall lämna. Det kan man i praktiken inte med Atlantpakten; då blir man identifierad som ett säkerhetspolitiskt problem för atlanticismen och avpolletterad.
Citera
2024-03-07, 20:36
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
En glädjens dag! Det självklara valet när det nu visade sig att ryssen ingalunda hade tillfrisknat efter murens fall och försöket till (skakig) demokrati sedan 1990. Nejdå, samma gamla Ivan som tidigare i historien. Brutal, hotfull och primitiv. Mot en sådan granne hjälper inte fina ord och Kumbaya-sång. Man måste "stand your ground" och aldrig blinka. Trots ryssens hot fullföljde vi medlemsprocessen och nu är vi fullvärdiga medlemmar.

Det tog två jobbiga år att bli NATO-medlemmar och den risk som Erdogan och Orban utsatte Sverige för kommer inte glömmas. Som ett minimum bör inga svenskar turista i dessa två länder på lång tid. Inte för att jag tänker ödsla energi på att hata dessa två idioter men förlåta dem kommer jag inte. The North remembers...Hoppas karma straffar dem på ett eller annat sätt.

Ja, tänk vilken chans vi gav ryssen. Vi var beredda att lägga allt gammalt bakom oss och behandla dem som normala Till och med efter Krym 2104. Men nu blir det aldrig mer aktuellt att sälja någon hamn till en ryss eller i övrigt lita på ryssen. Inte förrän Putin-regimen är borta, ryssen gjort upp med sitt storhetsvansinne samt tagit ansvar för allt skit de ställt till med sedan 2022.

För första gången på länge kommer jag att sova gott i natt. NATO är en trygghet för oss alla.

Tillägg:
Ytterligare individer som utsatt Sverige för stor fara genom att fördröja NATO-processen, förutom Erdogan och Orban, är bokbrännarna R. Paludan och S. Momika och de som hjälpt dessa. Det kommer heller inte glömmas. Ser att herr Momika numer X:ar förtvivlat och försöker framställa sig som en frihetskämpe. Är ju lite trist för honom att han blivit av med uppehållstillståndet i Sverige. Men hans "kampanjande" lurar ingen. Han är Sveriges fiende. Han hade kunnat kämpa mot islamism på andra sätt som inte utsatt oss för fara samt stopp i NATO-processen. Han borde inse detta själv och lämna Sverige frivilligt.
På vilket sätt menar du att vi gav ryssen en chans efter 2014 när vi pumpade Ukriana full med vapen och miltärträning med avsikt att starta en väpnad konflikt med Ryssland. Det är väl numera allmänt känt att minskavtalet endast var tänkt att ge Ukriana tid att bygga upp sin militära kapacitet med hjälp av USA. Och visst har Ryssland tillfrisknat efter murens fall , särskilt med tanke på att NATO har kommit allt närmare. Att Ryssland skulle lida av någon sorts storhetsvansinne för att skydda sig mot NATO är ju skrattretande. I så fall lider vi också av storhetsvansinne eftersom vi anser att Rysslands närmande till Europa påverkar vår säkerhet. Och på tal om historia, brutal, hotfull och primitiv så verkar du ha väldigt lite koll på vår egen historia. Eller tror du att vikingarna som seglade österut delade ut godis längst floderna. Helt otroligt vilken bubbla männiksor lever i. Men visst, dröm sött.
Citera
2024-03-07, 20:38
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Sossarna kommer att gå på rött efter nästa val.
Maggan vill se blod!
Hon och hennes partikamrater kommer att mucka som värsta stritspittarna med Kreml.

Vad skulle Nato kunna göra åt missilerna som faller över svenska städer i framtiden.

Neutralitet har ju fungerat sådär. Vi hade ju en jävla tur under andra världskriget.

Följande länder var ju neutrala under inledningen av WWII men det sket ju tyskarna högaktningsfullt i.
Norge
Danmark
Nederländerna
Luxemburg
Belgien

På vilket sätt menar du att vi ska göra något åt ”missilerna som faller över svenska städer” på egen hand? Menar du att Norge, Danmark, Finland är idioter som är med i NATO redan?

På vilket positivt sätt tycker du Sverige utmärker sig mot sina nordiska grannar i andra frågor? Är de sämre på ”integration”, bekämpning av gängbrottslighet, utvisning av kriminella element. Äntligen gör vi som de andra nordiska länderna och kan sluta med vårt jävla unika världssamvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in