2024-03-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokforare1990
Ja på alla frågor.
Tänk då på att dom kommer pressa henne lika mycket, så du får hoppas hon pallar det och inte blir rädd när dom hotar med familjehem.
Citera
2024-03-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tänk då på att dom kommer pressa henne lika mycket, så du får hoppas hon pallar det och inte blir rädd när dom hotar med familjehem.

Hahaha ska ha det i åtanke!
Citera
2024-03-07, 19:25
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Jo, men det känns trots din historia att något saknas. Rör det sig om större mängder narkotika i ditt fall? Var det en inrikesförsändelse?

Ja, självklart kan dem se att jag köpt krypto, det har jag gjort många gånger, även aktier och fonder. Men att dem utan span, telefon, mobil, husrannsakan eller fram till nu inget förhör skulle få fram vad jag lagt allt mitt krypto på låter långsökt. Värsta utredningen för lite cannabis, har jag svårt att tro…

Vad använde du för valuta? Är det Bitcoin, Ether eller någon annan öppen kryptovaluta och ej tumblad är det en högst trivial uppgift att spåra krypton till en knarklangare eller escrow.

https://www.blockchain.com/explorer
Citera
2024-03-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisHulken
Vad använde du för valuta? Är det Bitcoin, Ether eller någon annan öppen kryptovaluta och ej tumblad är det en högst trivial uppgift att spåra krypton till en knarklangare eller escrow.

https://www.blockchain.com/explorer

Bitcoin of course, hade det varit så enkelt som du beskriver det så hade inte alla dessa säljare kunnat få arbeta ostört.

Sen gissar jag på att man inte skicka till en säljare direkt, utan man använder ju köp-funktionen på diverse olika plattformar. Har bland annat fått höra att flugsvamp har en sådan!
Citera
2024-03-07, 19:35
Medlem
eldrattans avatar
Om jag ska säga min åsikt i det hela. Det som talar emot dig är att knarkbreven har seglat upp till högsta prio. De ser inte på att de är lite gräs utan att du och alla som köper bidrar till stötta gängverksamheten. Det spelar ingen roll vad det är. Pengar som pengar.

Sedan att dom rubricerar det med den nya lagen gör att dom även kan vilja se hur det går när den används i realiteten. Att soc och sådant redan är indraget nu på misstankenivå gör inte bättre.

Du får helt enkelt inte pissa positivt. Förstår att det är gräs du har i ditt system så det tar ju sin tid. Förhala och snacka ihop er hemma att jag kört på. Lyckas du bra med ditt soc möte så kommer antagligen polisen också lägga ned det. Det är vad jag tror.
Det du inte ska göra är att bagatellisera det hela och tro att det inte finns resurser till detta och att det "bara" är lite gräs. Som du redan märkt så finns det uppenbarligen resurser till det. Annars hade du inte behövt skriva här.

Det kan vara så illa att dom sett och vet att du har beställt mer. För jag förstår att detta var knappast första gången du beställde och var inte första gången du skulle prova gräs.
Senast redigerad av eldrattan 2024-03-07 kl. 19:37.
Citera
2024-03-07, 19:38
Medlem
Låter ju otroligt att man skulle var tvingad att lämna test hos SOC för polisen hittat ett brev med din adress med narkotika.

Du är ju inte dömd för något. Skulle man då skicka runt dåligt förpackat gräs till massa människor man hatade och låta dom få SOC möte?
Citera
2024-03-07, 19:41
Medlem
Kadodis avatar
Tror inte du behöver vara orolig, neka, gå absolut inte till soc och pissa om du är positiv. De som föreslagit det är rena jävla idioterna.

Förövrigt anser jag det vara rent vansinne av staten att lägga tid och pengar på att kriminalisera cannabis på det här viset, när det finns många länder, däribland väl fungerande första världen länder där det är lagligt. Skäms över att betala skatt.

Trots min profilbild så röker jag inte längre, vågar helt enkelt inte, skulle jag röka så gör jag det där det är tillåtet!
Citera
2024-03-07, 19:47
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Bitcoin of course, hade det varit så enkelt som du beskriver det så hade inte alla dessa säljare kunnat få arbeta ostört.

Sen gissar jag på att man inte skicka till en säljare direkt, utan man använder ju köp-funktionen på diverse olika plattformar. Har bland annat fått höra att flugsvamp har en sådan!

Jag länkade precis till tjänsten där man kan göra just detta. Alla transaktioner på blockkedjan är helt publika. Synliga för allmänheten och sökbara.

Langare håller sig undan lagens långa arm genom att aldrig sammankoppla sina wallets med sin riktiga identitet. Du, som sannolikt handlar dina BTC på en laglydig exchange-platform, är en polisförfrågan till din exchange bort från att få din identitet sammankopplad med din wallet.

Och även om stadsmakten inte vet vem som är langaren bakom walleten som tar emot dina betalningar, eller administratören bakom escrowen, så kan du ge dig fan på att de vet/kan lista ut att det är en escrow/langare du skickar Bitcoins till.
Citera
2024-03-07, 19:54
Medlem
Citat:
Tja,

Fick i posten hem ett brev från polisen om att ett brev adresserat till mig sorterats ut under postgången och i vilket det har anträffats misstänkt narkotika. Vidare stod det något i stil med att en anmälan om försök till narkotikabrott har upprättats och att narkotikan har förverkats.

I samma brev står det även att underrättelse till socialtjänsten har upprättats då jag är vårdnadshavare etc..

Jag tycker ju att brottsrubriceringen låter som ett skämt, och polisen har inte gjort sig något besvär att köra en husrannsakan eller ta ett piss/blod test. Jag är ganska säker på att brottsmisstanken kommer läggas ner väldigt fort. Vad tänker ni? Jag undrar även ifall ni tror att soc kommer att vilja drogtesta mig när dem gör sin bedömning?

Tror dessvärre inte att misstanken kommer läggas ned. Har själv precis varit på ett inledande förhör med polisen. De hävdar att det sjukt nog räcker med ett bra adresserat till mig, kan de dessutom se att jag köpt bitcoins räcker det för fällande dom. Dom ville säkert bara få mig att erkänna, gjorde såklart inte detta. Men känslan var att jag i.om den nya lagen kommer bli dömd.
Citera
2024-03-07, 19:54
Bannlyst
Åberopa rätten att tiga och kräv ett juridiskt ombud med minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet.

Håll käften, håll löften och åk aldrig på förhör eller liknande, vill dom dig något kan dom gott och väl hämta dig

Denna typ av ärenden använder dom sig mycket av skrämseltaktik, speciellt förstagångsförbrytare som dom hoppas kunna skrämma till erkännande
Citera
2024-03-07, 19:55
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Fast det krävs oftast mer än bara ett brev och mer finns det. Dom kan lätt få fram inköp av tex bitcoin i samband med beslaget och/eller ett positivt drogtest brukar ställa till det.
Ja, med stödbevisning går det såklart att gå till något. Speciellt om man ska börja trassla in sig i historier som är annat än ett nekande. Men ett brev en gång borde inte leda till något.

Soc-utredningen är det ungefär bara att komma hel och ren till och bara neka till allt ink. eventuella prov som "erbjuds" och ta smällen att de ska komma och titta etc.

Har TS en tidigare historia hos socialen eller hos polisen så är det givetvis en annan historia i alla fall hos socialen.
Citera
2024-03-07, 19:55
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisHulken
Och även om stadsmakten inte vet vem som är langaren bakom walleten som tar emot dina betalningar, eller administratören bakom escrowen, så kan du ge dig fan på att de vet/kan lista ut att det är en escrow/langare du skickar Bitcoins till.
Hur kan dom bevisa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in