2024-03-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebru
Nån som har koll på varför Ulf lämnade över anslutningsdokumenten till Blinken i Washington och inte till Jens Stoltenberg vid Natos högkvarter i Bryssel?

Han fick välja själv mellan Bryssel eller USA. Han ville åka till USA och visa upp sig. Det här är hans moment i livet.
Citera
2024-03-07, 19:36
Medlem
Hoppas Trump kliver ut ur NATO nu.
Citera
2024-03-07, 19:37
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Nu när vi är medlemmar så kan vi ju återgå till hur det var innan - dvs vi kan stödja kurderna.

Det var ju bara innan vi fått Turkiets godkännande (som för övrigt handlade om helt andra saker) som det var jobbigt att vara kurd.

Det räcker ju att titta runt i resten av NATO-länderna i EU - förföljs kurder där?

Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike osv osv - hur förföljs kurderna i dessa länder?
Koranen och bryta turkarnas deal (kurderna)? Kanske fungerar just nu men inte på längre sikt.
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Haha vilken jävla komedi. Inte ens en trovärdigt fejkad livesändning fick dom till. Riktigt sorglig dag för Sverige. Ser inte fram emot att skicka våra fredliga medborgare till att dö i nåt jävla lerhål pga politikernas lekstuga
Tar Ryssland ens emot dig?
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Nämn en sak som kommer göra att Sverige stödjer diktaturlandet Ryssland.
Citera
2024-03-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebru
Nån som har koll på varför Ulf lämnade över anslutningsdokumenten till Blinken i Washington och inte till Jens Stoltenberg vid Natos högkvarter i Bryssel?

Det är sista steget för att gå med i NATO.

https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_49212.htm

Citat:
5. The Secretary General invites the potential new members to accede to the North Atlantic Treaty

Once all NATO member countries notify the Government of the United States of America, the depository of the Washington Treaty, of their acceptance of the protocols to the North Atlantic Treaty on the accession of the potential new members, the Secretary General invites the new countries to accede to the Treaty.

6. Invitees accede to the North Atlantic Treaty in accordance with their national procedures

7. Upon depositing their instruments of accession with the US State Department, invitees formally become NATO members
Citera
2024-03-07, 19:38
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Nu ansluter Sverige till Mordors armeer. Blir hett om öronen för kineserna när vi vikingar kommer!
Citera
2024-03-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Nu när vi är medlemmar så kan vi ju återgå till hur det var innan - dvs vi kan stödja kurderna.

Det var ju bara innan vi fått Turkiets godkännande (som för övrigt handlade om helt andra saker) som det var jobbigt att vara kurd.

Det räcker ju att titta runt i resten av NATO-länderna i EU - förföljs kurder där?

Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike osv osv - hur förföljs kurderna i dessa länder?
Varför ska vi stödja kurderna? Det slutar bara med att vi har deras krig här.
Förstår inte alls vitsen med utlänningar som sitter i Sveriges riksdag och lobbar stenhårt för utländska särintressen som bara ställer till besvär för Sverige.
Citera
2024-03-07, 19:41
Medlem
Lord.Hells avatar
Ser fram emot MR Amerika smiska svenska rövar.
Citera
2024-03-07, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ubuntu333
Mitt sunda förnuft räcker för att vara trovärdig, jag vet att jag inte är född bakom flötet så att säga. Sätter man sig in i hur det går för USAs ekonomi, väst i det stora samt vilka länder som lämnar petrodollarn, som Natos stora uppgift är att försvara, då VET man att det inte pga Putin.
Du har nog lite för gott självförtroende.
Citera
2024-03-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup

Trump kan inte kliva ut ur NATO..men vill han det personligen så kommer naturligtvis ingen att fälla minsta tår över den dåren.
USA däremot drar sig inte ur NATO.Det vore storpolitiskt självmord och inte ens dumme Trump kommer tillåtas att föra USA i denna riktning.
Dessutom så måste han ha kongressen med sig,det är naturligtvis inte Trumps enskilda beslut..OM han nu blir President igen..vilket jag inte tror..och jag brukar ha rätt gällande detta då jag förutsåg Dumme Trumps seger 16 samt Bidens seger 20.Jag kan faktiskt inte minnas när jag hade fel gällande Presidentvalet..möjligen jag trodde Ford skulle besegra Carter 76..men då gick jag på lekis.
Citera
2024-03-07, 19:43
Medlem
ormbitens avatar
Lite komiskt att det tog nästan två år när regeringen i början stod och sa i media att en ansökan kan följas av ett snabbt beslut på bara någon vecka då vi skulle vara extra sårbara för attacker när ansökan väl är gjord. Hahaha.

I framtiden kommer Nato medlemskapet att visa sig vara Sveriges största misstag i modern tid.
Arma barn som lever den dagen och ska ta räkningen av beslutet. Personligen är jag nog borta sedan länge då så jag behöver inte bry mig..
Citera
2024-03-07, 19:44
Medlem
Svart dag
Citera
2024-03-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Ska de höja skatten för att finansiera alla uppgraderingar, eller blir det neddragningar på annat?
Betalar inte skatt själv i Sverigestan men tänker på er andra.. cucks.

Är väl bättre med fred o högre skatt än krig o ekonomi körd i sketan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in