2024-03-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Stå på egna ben? Vi var en kappvändande idiot som släppte in tysken i landet för att invadera Norge. Denna neutralitet har skämt ut oss som otroligt konflikträdda och opålitliga

Vi har varken varit alliansfria eller neutrala, ever, dock rätt smarta under ww2 vi klarade oss rätt bra. Vi hade inte direkt muskler att göra nått, hade bara slutat i misär.
Citera
2024-03-07, 19:29
Medlem
Jobbigt för alla kurder att se hur svenskar kommer numera stötta Turkiet med deras krig mot kurderna nära till Turkiet.
Citera
2024-03-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Vi har varken varit alliansfria eller neutrala, ever, dock rätt smarta under ww2 vi klarade oss rätt bra. Vi hade inte direkt muskler att göra nått, hade bara slutat i misär.

Nej ryssen har aldrig sett oss som alliansfria. Vi har bidragit mer till NATO än vad flera allierade har gjort. Lila bra att lägga ner den charadern och gå med istället. Ryssland hade attackerat oss ända vid ett ww3.
Citera
2024-03-07, 19:31
Medlem
fendadens avatar
Blir ren komedi när Trump antingen drar ut USA eller kraftigt bantar ned engagemanget i NATO
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Precis. Man undrar vad reaktionen blir på börsen. Är det bra eller dåligt?

Reaktion? Tror du att detta är en överraskning för marknaden?
Senast redigerad av wejo 2024-03-07 kl. 19:41.
Citera
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Precis som nu. Det har funkat hittills. Synden Sverige betalar för är möjligtvis gängkrigen. Kriminaliteten smög sig långsamt på samma sätt som kalabriska maffian. Det går inte att hejda eller förhindra.

Så NATO är Sveriges minsta bekymmer.
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Blir ren komedi när Trump antingen drar ut USA eller kraftigt bantar ned engagemanget i NATO
Ni kommer inte ens bli nöjda då. Vi får se vad som händer om Ryssland vinner kriget.
Citat:
Ursprungligen postat av Ubuntu333
Mitt sunda förnuft räcker för att vara trovärdig, jag vet att jag inte är född bakom flötet så att säga. Sätter man sig in i hur det går för USAs ekonomi, väst i det stora samt vilka länder som lämnar petrodollarn, som Natos stora uppgift är att försvara, då VET man att det inte pga Putin.
Det ända ni gnäller på är USA. Jag tror de flesta väljer AIDS före Ryssland förutom just ryssar.
Senast redigerad av sunless 2024-03-07 kl. 19:34.
Citera
2024-03-07, 19:32
Medlem
Ubuntu333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Vad har du för trovärdig information om saken då?

Mitt sunda förnuft räcker för att vara trovärdig, jag vet att jag inte är född bakom flötet så att säga. Sätter man sig in i hur det går för USAs ekonomi, väst i det stora samt vilka länder som lämnar petrodollarn, som Natos stora uppgift är att försvara, då VET man att det inte pga Putin.
Citera
2024-03-07, 19:32
Medlem
Ett Fyrfaldigt HURRA! för Fäderneslandet.

Det leve...HURRA..HURRA..HURRA...HURRA!!

Vi sällar oss slutligen till övriga västerländska demokratier vilka vi tillhör sedan urminnes tider.
För att inte tala om våra nordiska brödrafolk.

Fuck Putin för alltid.
Citera
2024-03-07, 19:33
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljustutan
Är ni korkade? Det var från USA

Ja de är korkade…. man orkar knappt läsa inläggen.
Citera
2024-03-07, 19:34
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ett Fyrfaldigt HURRA! för Fäderneslandet.

Det leve...HURRA..HURRA..HURRA...HURRA!!

Vi sällar oss slutligen till övriga västerländska demokratier vilka vi tillhör sedan urminnes tider.

Fuck Putin för alltid.

Bra sammanfattning.
Citera
2024-03-07, 19:34
Medlem
Nån som har koll på varför Ulf lämnade över anslutningsdokumenten till Blinken i Washington och inte till Jens Stoltenberg vid Natos högkvarter i Bryssel?
Citera
2024-03-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Jobbigt för alla kurder att se hur svenskar kommer numera stötta Turkiet med deras krig mot kurderna nära till Turkiet.

Nu när vi är medlemmar så kan vi ju återgå till hur det var innan - dvs vi kan stödja kurderna.

Det var ju bara innan vi fått Turkiets godkännande (som för övrigt handlade om helt andra saker) som det var jobbigt att vara kurd.

Det räcker ju att titta runt i resten av NATO-länderna i EU - förföljs kurder där?

Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike osv osv - hur förföljs kurderna i dessa länder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in