Citat:
Ursprungligen postat av
-enZym-
Ge bort ägodelar är vanligt är vanligt att personer som planerar att begå självmord gör. Kanske var det så enkelt att Terje tog livet av sig? Att ge bort 100 000kr till familjemedlemmar verkar ovanligt.
Han irrade runt i Stockholm. Kanske letade han efter en bra platts att ta livet av sig och det bara råkade bli Muskö.
Det misslyckade hundköpet kan ha varit en trigger till självmordet.
Han ville nog inte åka till Nordnorge helt själv.
Men det kan ju även vara någon på Muskö som gjorde jobbet åt honom om han betedde sig underligt/aggressivt. Men vakten sa ju att Terje verkade lugn och sansad.
Inte omöjligt att han fick en panikångestattack efter att ha kört igenom bommen och insåg att han inte skulle kunna ta sig därifrån på ett smidigt sätt, och när han sen kör av vägen ja då var det kört.
Samtalen hem kan ju dock vittna om ett planerat självmord.
Att Terje ljög om att han snart var framme, fast han befann sig på Muskö, långt ifrån sin tilltänkta resmål.
Eller så var han bara förvirrad, visste inte alls vart han egentligen var, utan körde enbart på GPSn.
Det går väl inte utesluta att han åkt på någon sjukdom sista tiden som bara han visste om och att han därför planerade självmord. Det känns inte heller normalt om man har depression att köpa ett hus i Nordnorge för att bosätta sig där i mörkret, mitt i kallaste vintern.
Citat:
Ursprungligen postat av
Medvetenommycketxx
Har vakten säkert fått,men vad jag minns gick dom bara ut med uppgiften att vakten minns ej vilken adress Terje efterfrågade.
Det finns ett område i Norge som heter Kanada också som Terje har kopplingar till från förr i tiden.
Fast så snurrig kan man väl ändå inte vara att du tar fel på själva landet?
Kändes bara olustigt att han försvann från området Kanada i Sverige och är bekant med området Kanada i Norge.
Jag håller med om att detta verkar snurrigt värre.
Men inte en omöjlig teori om att han valde fel Kanada på GPSen.
Men så förvirrad kan väl ändå inte ha varit.
Byn Sjursnes i Nordnorge/Kanada området är dock otroligt vacker.
Men det är möjligt att han inte orkade hela vägen till Nordnorge om sjukdomen tagit fart.
Det är möjligt att han därför säger att han känner sig sliten när han ringer till systerdottern och några minuter senare tar han livet av sig genom att hoppa i plurret.
Det kan ju ha varit hans sätt att säga hej då.
Jag vet inte hur snabbt en demenssjukdom kan slå till, men jag tror det kan gå väldigt snabbt där personen plötsligt inte kan hitta hem.
Terje kanske var tvungen att använda GPSn vart han än skulle för att överhuvudtaget hitta fram på grund av demenssjukdomen.
Terjes mobilsamtal sista tiden kan även det bevittna om att han fått en aggressiv demenssjukdom och det skulle förklara hans beteende sista tiden om han blivit dement.
Vid detta laget är Terje antagligen så förvirrad att han tar av sig skorna och bestämmer sig.
Han lämnar sedan bilen som om inget hade hänt, helt barfota.
Möjligt att Terje i sitt förvirrade tillstånd börjar klä av sig då han fryser, vilket brukar vara vanligt.
Sedan av någon anledning hamnar Terje i vattnet och flyter iväg.
Mycket skulle förklaras genom att Terje blivit dement och sätter sig i sin nya bil och kör på GPSn då hans lokalsinne är borta, han brukade heller aldrig äta på McDonalds vilket han nu plötsligt gjorde, bara timmar innan han försvinner.
Det finns inte heller någon under Terjes resa som bekräftar att dom mött honom på vägen, det är mycket möjligt att Terje letade platser där han kunde göra slut på lidandet.