2024-03-07, 16:10
Medlem
Tja,

Fick i posten hem ett brev från polisen om att ett brev adresserat till mig sorterats ut under postgången och i vilket det har anträffats misstänkt narkotika. Vidare stod det något i stil med att en anmälan om försök till narkotikabrott har upprättats och att narkotikan har förverkats.

I samma brev står det även att underrättelse till socialtjänsten har upprättats då jag är vårdnadshavare etc..

Jag tycker ju att brottsrubriceringen låter som ett skämt, och polisen har inte gjort sig något besvär att köra en husrannsakan eller ta ett piss/blod test. Jag är ganska säker på att brottsmisstanken kommer läggas ner väldigt fort. Vad tänker ni? Jag undrar även ifall ni tror att soc kommer att vilja drogtesta mig när dem gör sin bedömning?
Citera
2024-03-07, 16:16
Medlem
eldrattans avatar
Det är en av de nya lagarna den där rubriceringen. Det vore väldigt konstigt om soc inte vill drogtesta dig om du blir kallad dit.
Citera
2024-03-07, 16:19
Medlem
Jango-fetts avatar
du lär få pissa hos soc. Kallas du till förhör är det bara neka som gäller, acceptera inte strafföreläggande om du erbjuds det utan ta ärendet till tingsrätten. det kommer läggas ner
Citera
2024-03-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det är en av de nya lagarna den där rubriceringen. Det vore väldigt konstigt om soc inte vill drogtesta dig om du blir kallad dit.

Varför skulle dem vilja drogtesta mig när jag blivit kallad till ett möte för en bedömning?

Jag står inte skyldig till något narkotikabrott, och jag är ren i belastningsregistret sedan många år tillbaka. Ren eller inte, så kommer jag både neka till anklagelsen samt inte gå med på drogtest. Vad kan konsekvensen bli?
Citera
2024-03-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
du lär få pissa hos soc. Kallas du till förhör är det bara neka som gäller, acceptera inte strafföreläggande om du erbjuds det utan ta ärendet till tingsrätten. det kommer läggas ner

Så dem bara vill att man ska drogtestas hur som helst vid ett första möte? Och då sker det hos dem?

Behövs det inte mer kött på benen från deras sida? Sen kommer jag neka, och aldrig erkänna. Allt annat hade varit så dumt.

Men transportstyrelsen kan väl inte lägga sig i ifall brottsmisstanken läggs ner eller hur?
Citera
2024-03-07, 16:24
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokforare1990
Varför skulle dem vilja drogtesta mig när jag blivit kallad till ett möte för en bedömning?

Jag står inte skyldig till något narkotikabrott, och jag är ren i belastningsregistret sedan många år tillbaka. Ren eller inte, så kommer jag både neka till anklagelsen samt inte gå med på drogtest. Vad kan konsekvensen bli?

För du är där pga av att polisen misstänker du köpt knark från nätet. Tycker du då inte det är rimligt att soc vill drogtesta dig?! Du kommer ju säga att du är oskyldig och inte tagit droger någon gång. Så då är det rimligt att dom vill se att det du säger stämmer. Vilket inte borde vara några problem om så är fallet.
Citera
2024-03-07, 16:27
Medlem
Citat:
För du är där pga av att polisen misstänker du köpt knark från nätet. Tycker du då inte det är rimligt att soc vill drogtesta dig?! Du kommer ju säga att du är oskyldig och inte tagit droger någon gång. Så då är det rimligt att dom vill se att det du säger stämmer. Vilket inte borde vara några problem om så är fallet.

Polisen misstänker inte att jag köpt knark på nätet, utan att det anträffats narkotika i ett brev adresserat till mig. Det står inget i breve om något förhör, ingen tid, plats eller att jag behöver ta kontakt med någon. Står inte heller att en anmälan gjorts mot mig, utan står att en anmälan om försök till narkotikabrott upprättats.

Frågar du mig, så känner jag mig anklagad.
Citera
2024-03-07, 16:34
Medlem
eldrattans avatar
Okej. Ja det är din version och jag förstår att det känns lite frustrerande sådär när ditt knark blev beslagtaget. Nu är det såhär att du är misstänkt i dagsläget. Vill det sig illa kan du även bli dömd och stämplad som knarkare resten av ditt liv.

Det är normalt att man tar på sig offerkoftan framförallt i startskedet och tycker man blivit orättvist behandlad och trakasserad av polisen som stal ditt knark. Kände också likadant när dom knep mitt knark. Var nästan så att jag funderade på att gå till stationen och begära ersättning.

För din egna skull så är det bra om du ser till att ta en paus från knarkande tills allt är över. Du vill INTE pissa positivt.
Citera
2024-03-07, 16:34
Medlem
Citat:

Låt oss säga att man skulle vara osäker på ifall det blir ett negativt test eller ej..

Att skjuta fram på mötet eller inte dyka upp första gången. Vad kan dem göra?

Jag har till och med pratat med kärringen och sa att jag kanske inte kan medverka just det datumet etc. Hon menade på att det bästa är ifall man kommer, men att man i värsta fall får träffa ena föräldern bara. Skulle man säga så ifall ett drogtest var aktuellt?
Citera
2024-03-07, 16:37
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokforare1990
Låt oss säga att man skulle vara osäker på ifall det blir ett negativt test eller ej..

Att skjuta fram på mötet eller inte dyka upp första gången. Vad kan dem göra?

Jag har till och med pratat med kärringen och sa att jag kanske inte kan medverka just det datumet etc. Hon menade på att det bästa är ifall man kommer, men att man i värsta fall får träffa ena föräldern bara. Skulle man säga så ifall ett drogtest var aktuellt?

Dom är vana vid höra alla ursäkter och slingrande när drogtester är involverade. Just det där med att man försöker förhala är EXTREMT vanligt. Köpa sig lite tid för bli ren. Frågan är hur din relation är till den andra vårdnadstagaren? Eller har du heltid?
Citera
2024-03-07, 16:38
Medlem
Citat:
Okej. Ja det är din version och jag förstår att det känns lite frustrerande sådär när ditt knark blev beslagtaget. Nu är det såhär att du är misstänkt i dagsläget. Vill det sig illa kan du även bli dömd och stämplad som knarkare resten av ditt liv.

Det är normalt att man tar på sig offerkoftan framförallt i startskedet och tycker man blivit orättvist behandlad och trakasserad av polisen som stal ditt knark. Kände också likadant när dom knep mitt knark. Var nästan så att jag funderade på att gå till stationen och begära ersättning.

För din egna skull så är det bra om du ser till att ta en paus från knarkande tills allt är över. Du vill INTE pissa positivt.

Alltså jag är faktiskt inte minsta besviken över att något som var adresserat till mig blev beslagtaget. Det visar ju bara att det är tryggare att handla online en hos den lokala kranen.

Jag är endast orolig över mitt körkort och inget annat. Och jag kan inte se inte att dem kan komma åt det förutom då möjligtvis genom soc vid ett eventuellt drogtest. Så man är ju bra dum ifall man genomför ett test, dem kan ju inte tvinga mig
Citera
2024-03-07, 16:39
Medlem
Citat:
Dom är vana vid höra alla ursäkter och slingrande när drogtester är involverade. Just det där med att man försöker förhala är EXTREMT vanligt. Köpa sig lite tid för bli ren. Frågan är hur din relation är till den andra vårdnadstagaren? Eller har du heltid?

Bra relation. Inga konstigheter, under samma tak etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in