Citat:
Ursprungligen postat av
jonkebonke
Det var jag som ställde den initiala frågan om hur mycket förstörd rysk krigsmateriel kostar ryssen.
Om jag förstod ditt inlägg rätt så behöver rysk ovan materiel inte ersättas och därmed ingen kostnad?
Har Ryssland tänkt att avveckla sin vapenarsenal med andra ord genom SMO:n? Äntligen iså fall!
Jag tvivlar dock på det, ryssarna kommer att producera nya grejer när tillfälle ges.
Har jag fel i min tes? Jag ser fram emot feedback i så fall. Jag vill lära mig!
Vad jag pekar på är att det inte är några omedelbara kostnader för ryssarna, det tär inte i särskilt stor omfattning på statskassan.
Det är först när all den gamla bortskjutna utrustningen ska ersättas som det kostar. Att ersätta allt är däremot omöjligt, det klarar inte den relativt lilla ekonomin.
Trots att man just nu inte producerar särskilt mycket krigsmateriel tömmer man sina ekonomiska reserver så någon stor produktion kan de inte förvänta sig under lång tid framöver.
Ryssland har ju nästan inga intäkter längre och det krävs massor av resurser bara för att finansiera de utländska köpen av robotar, drönare och ammunition.