2024-03-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
Nej det har du 100% rätt i. Egentligen inte ens något fel alls med det.

Problemet är ju att hon låtsas att hon bryr sig om barn eller någon överhuvudtaget för den delen.

Det värsta är väl nästan när hon låtsas bryr sig om gäddornas anhöriga.
Hon är ju såå full av empati och ger så mycket av sig själv!! .
Hon tjänade pengar på torskarna förr och nu tjänar hon pengar på att hämnas... genialt!
Citera
2024-03-07, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det trodde jag att du redan hade gjort.
Självfallet har jag gjort det, kanske andra bör göra likaledes. Utgivningsbevis innebär inte någon skattefrihet.
Senast redigerad av Perpetuate 2024-03-07 kl. 14:54.
Citera
2024-03-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Är inte Sara dessutom sjukskriven? Vilket betyder att hon får bara tjäna absolut max 45 000 kr per år. Hon har överstigit är ganska ganska kraftigt.
Är det någon som vet varför Sara har skyddad identitet?
Stämmer ryktet att hon varit prostituerad tidigare eller är det en skröna?
Citera
2024-03-07, 15:00
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Har förekommit 2 kvinnor i gäddsammanhang såhär långt. 3 om man räknar honan i husvagnen som var i sällskap av man, men hennes tänkta deltagande kunde inte bevisas helt.

Smartare vet jag inte, men kvinnor generellt sett är inte lika utåtagerande som män. De är inte riktigt lika desperata helt enkelt. Så kvinnliga pedofiler sitter inte generellt sett på samma sätt på nätet och jagar. Kvinnor har lättare att komma i kontakt med barn i samhället, så de finner du inte på nätet. De jobbar på dagis och skolor och i vårdsammanhang.

Men som sagt, mest beror det nog på att kvinnors sexualitet skiljer på sig i utagerande. Män är helt enkelt oändligt mycket mer benägna att ta risker och agera ut sina sexuella begär än kvinnor. Så även om kvinnor har dragning till barn så har de nog betydligt lättare att lägga band på sig. Det är nog inte helt omöjligt att andelen med dragning till barn är något mindre bland kvinnor också, men skulle jag gissa så finns de nog i ungefär lika stor utsträckning....men som sagt, de agerar inte på det i närheten lika ofta som männen gör.

4 kvinnor tillomed om man räknar kramterapeuten
https://dumpen.se/2023/02/11/kramterapeuten/

Som jag förstått det så väljer kvinnor ut ett offer dom ger sig på medans män angriper flera offer
Citera
2024-03-07, 15:02
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Är det någon som vet varför Sara har skyddad identitet?
Stämmer ryktet att hon varit prostituerad tidigare eller är det en skröna?

Det var någon som skulle bränna ner huset eller nåt
Ja, hon har själv sagt att hon sålt sex när hon var missbrukare
Citera
2024-03-07, 15:04
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det här med extrema detaljer som förekommer i Dumpentexterna ligger väl i linje med hur Dumpen i övrigt jobbar - ambitionen att skildra verkligheten så naket, naturalistiskt om man så vill, som möjligt. Publiceringen av snoppbilder, runkvideor och till och med rövdildovideor är en annan del. Så i det perspektivet tror jag inte att Dumpen är lurad av pedofiler.

Visst kan man beskriva våldtäkt utan att gå in på detaljer och det lämpliga i detaljrikedomen kan definitivt diskuteras från en medieetisk horisont. En debattartikel med motsvarande innehåll på säg DN Debatt skulle aldrig gå igenom: medieetiken håller generellt tillbaka smaskiga detaljer av sådant slag. Det gäller även bilder. Medier som följer den etablerade medieetiken kan publicera bilder ur förundersökningen vid sexualbrott, men du ser aldrig en snoppbild.

Dock följer ju inte Dumpen medieetiken, utan man har sin egen Dumpenetik; synen på vad allmänintresse är, det anses oproblematiskt att publicera groteska detaljer och vulgära bilder etc.
Torsdagens hittills bästa inlägg.
Citera
2024-03-07, 15:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Självfallet har jag gjort det, kanske andra bör göra likaledes. Utgivningsbevis innebär inte någon skattefrihet.
Nu har du gjort en anmälan så varför skulle fler behöva göra det?
Citera
2024-03-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Nu har du gjort en anmälan så varför skulle fler behöva göra det?
Ju fler desto bättre.
Citera
2024-03-07, 15:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ju fler desto bättre.
På vilket sätt är det bättre?
Dom går väl igenom de anmälningar som kommer in och då duger väl den som du har gjort.
Citera
2024-03-07, 15:39
Medlem
Citat:
För några år sedan var ett liknande fall uppe i rätten. Där ansåg man att eftersom swish-pengarna den personen mottagit inte var kopplat till att man fick någonting tillbaka så var de att betrakta som gåva och därmed behövde de inte skattas på.

Det här var dock några år sedan och jag minns inte vilken person det gällde men tror det var någon swishjournalist som publicerade allt material gratis och sedan tog emot frivilliga donationer.
Citera
2024-03-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Under förutsättningen att de hade begått en våldtäkt ja. Det får vi dock aldrig veta.
Dessutom har ju dumpen då redan förhindrat våldtäkten, vilket gör uthängning helt onödig.

Jo man vet att de är där för att knulla en minderårig, och det räknas som våldtäkt
Har du inte fattat det?
Uthängningen är ju en mild form av straff.
Och då har familjen , arbete och div bekanta möjligheten att välja om de vill ha gäddan i sin närhet.
Win-win för alla inblandade
Citera
2024-03-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Just det här sista är något som jag också reagerar över. Hon bryr sig nada. Vid andra tlf när Sara säger vi har dina loggar, vi vet vem du är, då är det en hysterisk glädje, och Sara skrattar som ett barn. Det är sånt hyckleri. Hade det varit en annan stil och personlighet på bägge två, då hade jag inte reagerat som jag gör.

Hon hjälper de anhöriga med att få reda på vilka as de har levt med.
Så skönt för familjen och arbetsgivarna att äntligen slippa ha dem i sin närhet.
Det är ju dock en viss humor när barnknullare skriker och gråter om att det är synd om barnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in