2023-11-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Herregud. Det är inte bara att avla barn som man sedan inte kan ta hand om på ett vettigt sätt.
Mamman har steriliserat sig efter minsta barnet . Något är mycket skevt angående deras sexliv med tanke på hur täta graviditeter de haft trots att de rimligtvis måste haft en annorlunda nyföddsperiod med nästan alla barn eftersom de flesta fötts ordentligt prematura och åtminstone två har haft sond
Citera
2023-11-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är väl föräldrarna som skyddas?
Barnet har redan blivit uthängd av att ha ett spräckt underliv och anus.
Exakt. Media borde berätta vad som hänt. Speciellt när det inte är maskat i FUP. De borde dessutom lyfta bristerna i rättsväsendet och hos övriga aktörer i detta fall. Om inte media rapporterar, hur ska folk veta att åklagaren gjort fel (felaktiga åtalspunkter, där hon bland annat inte åtalat för våldtäkt)? Så att flickan kanske inte får den upprättelse hon förtjänar i form av korrekt dömda förövare.
Citera
2023-11-20, 16:50
Medlem
Finns det någon ny länk till FUP? Den som ligger i sammanfattningen i början funkar inte längre. Inte för mig iallafall.
Citera
2023-11-20, 16:58
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vilken storasyster hon är! Den här tråden på Flashback kommer för all evig tid visa att storasystern är lika grym och hänsynslös som sina föräldrar. I den åldern vet man vad som är rätt och fel! En kärleksfull syster hade lämnat ut koden till polisen och hjälpt till att rädda sin lillasyster. Man är inte frisk i huvudet om man som syskon inte räddar sin lillasyster. Nu kommer hela Sverige veta vad storasystern går för. Alla kommer att minnas henne som den som svek sin torterade lillasyster. Flashback glömmer aldrig.

Jag hoppas att denna storasyster inte är i samma familjehem som Z? Det skulle ju vara som att tvinga Z att leva med en förövare.

Jag förstår att du är arg, det är vi alla, men det är BARN du pratar om.

Barn som vuxit upp med tron att det som deras störda föräldrar säger är sant, rätt och riktigt. De lever som de har blivit lärda av sina föräldrar. Det hjälper nog inte heller att de alla levt ganska isolerade i en stor familj där de själva, syskonen och föräldrarna antingen har diagnoser eller sjukdomar.

Och nej, Z bor inte med något av sina syskon nu.
Citera
2023-11-20, 17:02
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marianne79
Finns det någon ny länk till FUP? Den som ligger i sammanfattningen i början funkar inte längre. Inte för mig iallafall.

FUP
https://gofile.io/d/gWWY7x
Citera
2023-11-20, 17:09
Medlem
Funderingar:
Bikarbonat (i kombo med ättika?) som bubblat och töjt och dödat magen? Skador i undre regioner pga hatisk, våldsam tvätt?
Citera
2023-11-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Mamman har steriliserat sig efter minsta barnet . Något är mycket skevt angående deras sexliv med tanke på hur täta graviditeter de haft trots att de rimligtvis måste haft en annorlunda nyföddsperiod med nästan alla barn eftersom de flesta fötts ordentligt prematura och åtminstone två har haft sond

Ja de har nog haft ett skevt sexliv eftersom åtminstone mamman har konto på BDSM sajten Darkside men att kontot nu ÄR UNDER GRANSKNING.
Citera
2023-11-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Ja, det är ju helt jävla sjukt och fegt om utomstående och vuxna har vetat att ett barn är instängt och utsatt och inte gör ngt. En anonym anmälan till socialtjänsten el polisen kan alla göra. Skäms på dom.

När jag läser det här tänker jag på ”Pojken som kallades Det”. En hjärtskärande historia om en liten pojke som utsattes för liknande behandling av sin mamma. Resten av familjen levde ”normalt” och han hölls utanför och misshandlades verbalt och fysiskt.

Precis!
Hoppas de aldrig mer får utsätta något barn för sin egen närvaro och skit. Enda anledningen till att flickan kan ha gjort det frivilligt är att hon var otroligt törstig och det skulle väl inte förvåna ngn om det var det föräldrarna ville uppnå när de hällde upp ättika i dricksglas. En desperat men självförvållad handling

Exakt min tanke också, kände när jag läste FUP att det var den boken jag läste igen! Helt sjukt...! Hoppas verkligen de får de straff de förtjänar o att även övriga barn får en värdig uppväxt! <3
Citera
2023-11-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisaelin
Funderingar:
Bikarbonat (i kombo med ättika?) som bubblat och töjt och dödat magen? Skador i undre regioner pga hatisk, våldsam tvätt?

Du tycker inte att ättika räcker? Och det andra är våldtäkt. Grov.
Citera
2023-11-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vilken storasyster hon är! Den här tråden på Flashback kommer för all evig tid visa att storasystern är lika grym och hänsynslös som sina föräldrar. I den åldern vet man vad som är rätt och fel! En kärleksfull syster hade lämnat ut koden till polisen och hjälpt till att rädda sin lillasyster. Man är inte frisk i huvudet om man som syskon inte räddar sin lillasyster. Nu kommer hela Sverige veta vad storasystern går för. Alla kommer att minnas henne som den som svek sin torterade lillasyster. Flashback glömmer aldrig.

Jag hoppas att denna storasyster inte är i samma familjehem som Z? Det skulle ju vara som att tvinga Z att leva med en förövare.

Fast tycker ej man ska beskylla systern som är ett barn.
Hon har blivit hjärntvättad utav sina såkallade föräldrar och även sett lilla Z utsättas för ren tortyr.
Senast redigerad av aurorasangel 2023-11-20 kl. 17:18.
Citera
2023-11-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
För den som är intresserad, bild på familjen tagen i september -21. Den lille ”pojken” med väst på bilden är alltså Zoey.

https://gofile.io/d/EdFjfu

Alltså.. tittar mamman inte lite snett på z?
Citera
2023-11-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast "räddad" (så gott det nu går) är hon ju redan. Inget blir varken bättre eller värre för Z, för att storasyster lämnar ut sitt mobiltelefoninnehåll - och därmed sin egen integritet. Tänk på att det kommer att bli en tömning i så fall, och hela tömningen blir offentliga uppgifter. Storasyster kan ju ha sina egna hemligheter där som hon delat med en bästis - kanske nyfikenhet på sex, en hemlig förälskelse, något nedsättande om ett annat barn i skolan som kan komma att hämnas för detta. Behöver inte alls ha med Z och mamman att göra.

I FUPar tas sällan sådant med som inte är av relevans för åtalet. Även i detta fall har de valt att kapa sms-konversationer som inte är av relevans för utredningen. Sådant som skulle kunna skada systerns integritet och som inte har med fallet att göra skulle således inte ingå i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in