2024-03-07, 13:07
Medlem
Hon fick upprättelse men såklart inte tillräckligt....
Hoppas nu att mamman är så besviken och pappan var tydligen förbannad, att de inser att de nu blir inlåsta och att ingen av dem någonsin kommer få tillbaka sina barn...( De andra då ,syftar jag på som de verkar gilla på nåt sätt iaf)

Så de ska ju givetvis överklaga ( den redan för låga domen) så då hoppas vi att den arga pappan börjar tröttna ...och berättar vad mamman gjort .....och att de kommer fram vem som gjort vad?!
Citera
2024-03-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Gärningspersonerna fick maxstraffet 10 års fängelse.

???
Citera
2024-03-07, 13:08
Medlem
Kuriosa
Läste i domen att J ska få tillbaka en beslagtagen madrassbotten.
Det tycker jag. Så kan J ha den i cellen och andas in doften av urin, avföring o spyor.
I sitt eget lilla "tortyrrum" på fängelset.
Citera
2024-03-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balltjo2
har inte riktigt koll, men yrkade åklagaren bara på synnerligen grov misshandel, eller även mordförsök?
om inte så borde hon avgå

Försök till mord fanns med bland de inledande misstankarna, hon frångick det, antagligen för att de ”var så gulliga” och åkte in med det döende barnet.
Citera
2024-03-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nej. Hon var penetrerad, sargad och uttänjd i underlivet. Det har INGENTING med blöjorna att göra.
Tack att du säger som det är. Man blir så trött på alla missförstånd. Sjukt att tingsrätten eller någon som läst FUP lyckats missuppfatta detta och inte tar det för vad det är = grova våldtäkter

I detta har även åklagare m fl gjort fel. Hon har inte under rättegången varit tydlig och lyft fram bevisen som finns för våldtäkt. Känns som hon av någon anledning förbisett uppgifterna.
Citera
2024-03-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kuriosa
Läste i domen att J ska få tillbaka en beslagtagen madrassbotten.
Det tycker jag. Så kan J ha den i cellen och andas in doften av urin, avföring o spyor.
I sitt eget lilla "tortyrrum" på fängelset.

Det vore helt rätt, fastspänd i böja med. Utan kläder. Tvi!
Citera
2024-03-07, 13:11
Medlem
Det är förfärligt att flickans förövare kommer vara ute innan hon ens fyllt 12, ifall jag uppfattat detta rätt
Citera
2024-03-07, 13:16
Medlem
Domen är i det närmsta rättsvidrig. Både att föräldrarna döms till låga 8 år för för att nästan plågat ihjäl ett försvarslöst barn i beroendeställning över flera år samt fördärvat hennes organ för all framtid och sen åtnjuter de straffrabatt ovan på det.
Citera
2024-03-07, 13:18
Medlem
flashmaners avatar
Något av det mest groteska med denna dom, är att denna 7-åriga flicka fortfarande bara kommer att vara ett barn när hennes "föräldrar" kommer ut ur fängelset igen. Det är helt jävla absurt.

De borde definitivt fått livstid utan någon som helst möjlighet att släppas ut innan de suttit minst 18 år.
Visst, jag vet att det inte hade varit möjligt med svensk mes-lag, men det är vad de borde ha fått.
Citera
2024-03-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
???

Skrev fel, de fick ”bara” 8 år. Konstigt att de inte fick maxstraffet.
Citera
2024-03-07, 13:20
Medlem
Har någon hört någon kommentar från föräldrarnas advokater mtp domen?
Citera
2024-03-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Skrev fel, de fick ”bara” 8 år. Konstigt att de inte fick maxstraffet.

Ja.. mycket märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in