2024-03-07, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja, fast i stort sett alla i denna gruppen kom från välmående medelklass- eller övre medelklass miljöer.

Ungefär som dagens Jason Diakaté som kommer från en välmående miljö men som verkar vilja vara diskriminerad ghetto-rappare.

Jason är kanske det bästa exemplet på det. Han är egentligen rasist, mot svenskar.

Komiskt också att han tagit sitt artistnamn från huvudstaden i det största slavhandlarimperiet som har funnits. Där nordafrikaner sålde subsaharier till araber främst.
Citera
2024-03-07, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Han ser ju inte ut som en svensk, så därmed så är han inte svensk, utan enbart halvsvensk. Det är ju däremot inte så ovanligt inom fotboll bland annat, till exempel franska landslaget i fotboll består väl nästan enbart av negrer har jag för mej.

Sport är ju däremot en fredlig form av krig mellan länder, kan man se det som, och att man därmed på det sättet även kan se det som att man har hyrt in utländska legosoldater att kriga åt en.
Halvsvensk kan väl duga, hans mor är helsvensk, inget fel på det uttrycket.
Fräsch definition av sport! Den tar vi.
Citera
2024-03-07, 09:03
Medlem
Invandrare är väl lika stora offer egentligen, för den här globalismen. Andra har slagit i dem att det är bättre någon annan stans än där de var från början. De valde att ta den enkla vägen ut istället för att kämpa för deras eget land, deras egen plats. Med den enda skillnaden att de fått det mer bekvämt materiellt än de skulle haft om de stannat där de hör hemma. Men att lämna sitt land och sin kultur som de har gjort kommer ofrånkomligen leda till rotlöshet och brist på kontinuitet och hemkänsla. Deras hemhörighet kommer vara ytlig här. De delar ingen historia med Sverige så som vi som är svenskar gör. Sen kommer de att projicera detta ut på oss svenskar och beskylla oss för detta. Påstå att vi inte accepterar dem, att vi är rasister osv när bristen på tillhörighet i själva verket sitter i deras egen själ.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Vi är alla offer för Sverige sedan 1980 och framåt, svenskarna främst eller hur har inte vårt land rasat ihop sedan dess? De står för invasionen och vi är invaderade. Jag vet att "offerkofta" inte anses vara attraktivt men det är ju svenskarna som trängs undan eller: alla som kan undviker invandrarmassorna. Att ha en svensk familj med små barn och sitta fast i tex Rinkeby kan svensken inte föreställa sig vad det skulle innebära. Det kanske Aftonbladets krönikörer skulle kunna ta fasta på.
Citera
2024-03-07, 09:19
Medlem
Samtidigt blir ju hans utseende en ständig påminnelse om den andra halvan av honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Halvsvensk kan väl duga, hans mor är helsvensk, inget fel på det uttrycket.
Fräsch definition av sport! Den tar vi.
Citera
2024-03-07, 09:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Godtroformar
– Jag betraktar mig själv som en utlänning. Jag vet inte vad jag är om jag ska vara ärlig, säger Larsson,

– Jag vet att jag är något svensk-aktigt, ja. Men jag kände mig aldrig 100% svensk. Jag måste respektera min pappas rötter, så det kanske är därför, men jag tror inte att jag kände mig svensk förrän jag började lyckas på planen. När man inte är något så spelar man ingen roll. Men när man är något, då blir man en del av det här samhället. Då glömmer folk ens ursprung och rastillhörighet.

Henke säger dom kallade honom neger och han fick slåss för att stå upp för sig.
https://www.theguardian.com/football/2024/mar/03/henrik-larsson-i-have-106-caps-for-sweden-but-i-see-myself-as-foreign
Han blev kallad neger av några idioter och då är vi alla dömda av honom. Varför efter alla år säger han detta nu? Varför denna smutskastning av Sverige och etniska svenskar? Sverige har gett honom så mycket och han beter sig som om han blivit behandlad som Kunta Kinte, är det för att Sverige är på knäna nu av mångkulturen och det är knappt någon som reagerar? Han borde föregå med gott exempel om integration och stå upp för Sverige.

Stå upp för Sverige? Vad betyder det ens? Stå upp för ett land som länge hävdat att svenskar inte existerar och att svenska traditioner som midsommar är töntiga? Vad är det du vill att Larsson ska stå upp för? Sverige har orsakat detta självt.

Svenskar =
Citera
2024-03-07, 09:21
Medlem
Finns det ens svenska barnfamiljer i Rinkeby? Trodde i princip alla svenskar hade lämnat.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Vi är alla offer för Sverige sedan 1980 och framåt, svenskarna främst eller hur har inte vårt land rasat ihop sedan dess? De står för invasionen och vi är invaderade. Jag vet att "offerkofta" inte anses vara attraktivt men det är ju svenskarna som trängs undan eller: alla som kan undviker invandrarmassorna. Att ha en svensk familj med små barn och sitta fast i tex Rinkeby kan svensken inte föreställa sig vad det skulle innebära. Det kanske Aftonbladets krönikörer skulle kunna ta fasta på.
Citera
2024-03-07, 09:36
Medlem
Vi lever i otacksamhetens tidevarv. Brist på tacksamhet uppstår när människor haft det för bra och har fått allt serverat. Allt det man har och har fått tas då för givet. Att stå upp för Sverige skulle ju exempelvis kunna vara att uttrycka tacksamhet för svenska idrottsföreningar som hjälpt fram honom i hans fotbollskarriär. Många svenskar som arbetar ideellt där. Eller uttrycka tacksamhet över den svenska skolan och de svenska lärare som lärt honom läsa, skriva och räkna. Visst, Han hade kunnat fått detta någon annanstans, men nu var det svenskar som engagerade sig och gav honom detta. Han skulle ju också kunna vända på resonemanget och tänka på alla de svenskar som INTE kallat honom för neger eller har brytt sig om hans ursprung /mörka hy osv. Det måste ju ändå vara en majoritet av dem han träffat. De flesta har givetvis brytt sig mer om vem han är som person, hans talang osv än vilken hudfärg han har. Så varför inte stå upp för Sverige genom att uttrycka tacksamhet över sina svenska vänner, sin svenska familj osv.
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Stå upp för Sverige? Vad betyder det ens? Stå upp för ett land som länge hävdat att svenskar inte existerar och att svenska traditioner som midsommar är töntiga? Vad är det du vill att Larsson ska stå upp för? Sverige har orsakat detta självt.

Svenskar =
Citera
2024-03-07, 09:47
Medlem
Jag tror det gäller de flesta rockrebeller från 60-70-talet också, att de i själva verket var från den välmående medelklassen.
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja, fast i stort sett alla i denna gruppen kom från välmående medelklass- eller övre medelklass miljöer.

Ungefär som dagens Jason Diakaté som kommer från en välmående miljö men som verkar vilja vara diskriminerad ghetto-rappare.
Citera
2024-03-07, 09:51
Medlem
Finner det märkligt att tro att HL skulle betrakta sig som (hel)svensk när han ju faktiskt inte är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Jason är kanske det bästa exemplet på det. Han är egentligen rasist, mot svenskar.

Komiskt också att han tagit sitt artistnamn från huvudstaden i det största slavhandlarimperiet som har funnits. Där nordafrikaner sålde subsaharier till araber främst.
Hans morsa är väl judinna och de brukar ofta ta namn efter byar, städer, länder.
Citera
2024-03-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Samtidigt blir ju hans utseende en ständig påminnelse om den andra halvan av honom.
Ja men han kan ju välja uttryck beroende på var han befinner sig; halvsvensk i Sverige, halvneger på Kap Verde etc.
Citera
2024-03-07, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Vi lever i otacksamhetens tidevarv. Brist på tacksamhet uppstår när människor haft det för bra och har fått allt serverat. Allt det man har och har fått tas då för givet. Att stå upp för Sverige skulle ju exempelvis kunna vara att uttrycka tacksamhet för svenska idrottsföreningar som hjälpt fram honom i hans fotbollskarriär. Många svenskar som arbetar ideellt där. Eller uttrycka tacksamhet över den svenska skolan och de svenska lärare som lärt honom läsa, skriva och räkna. Visst, Han hade kunnat fått detta någon annanstans, men nu var det svenskar som engagerade sig och gav honom detta. Han skulle ju också kunna vända på resonemanget och tänka på alla de svenskar som INTE kallat honom för neger eller har brytt sig om hans ursprung /mörka hy osv. Det måste ju ändå vara en majoritet av dem han träffat. De flesta har givetvis brytt sig mer om vem han är som person, hans talang osv än vilken hudfärg han har. Så varför inte stå upp för Sverige genom att uttrycka tacksamhet över sina svenska vänner, sin svenska familj osv.

Är du icke läskunnig? Sverige har självt uppmuntrat till detta beteende genom att hävda att svenskar inte finns, att svenskar är rasister (trots att de inte finns tydligen) och att svenska traditioner som midsommar är töntiga. Då är det inte heller konstigt att invandrare inte känner sig som svenskar eller har svårt att integrera sig, för vad ska de integrera sig in i?

Sverige har skapat detta självt, det är mer Sveriges fel än invandrarnas. Sverige borde ha ställt krav på lojalitet = att kommer du hit så ska du respektera oss och vår kultur - och du ska försöka bli en del av den, men Sverige har gjort motsatsen och pissat på sig självt, samt uppmanat invandrare att pissa på Sverige. Hur fan kan man då bli förvånad/upprörd när det händer?

Vi såg det inte komma? Tröga jvla svenskar.
Citera
2024-03-07, 10:03
Medlem
Killen blev kallad för N ordet varje dag , mobbad, spottad på , allt möjligt . När han lyckades så ville alla mobbare och rassar ha en bit av kakan. Typiskt svensk. Finns inget annat fenomen än just denna svensk, danskar är likadana btw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in