Citat:
Tråkigt att höra att du får sådana jobbiga biverkningar. Har du hunnit prova in vad som är lagom dos för dig, så att du inte har för hög eller för låg dos? Skulle du kunna ha Elvanse som "vid behovs-medicin" för de där tillfällena då du behöver få saker gjorda kanske? Fick elvanse nyligen. Har ADD och Asperger. Hatar medicinen so far. Det lilla sociala jag som autist har försvinner helt. De flesta utåtriktade personlighetsdrag försvinner, jag blir mute. Men samtidigt väldigt fysiskt aktiverad. Disk, städning, ärenden, -im on it som en raket. Men helt död inombords. Är arbetslös och inser att det skulle vara en mardröm att gå på anställningsintervju på Elvanse. Är singel och dejter skulle också bli svårt. Själsligt dödande. Ett tomt skal. Kan tänka mig att elvanse skulle vara gynnsamt för nord-koreanska befolkning att äta.
Vill ha attentin, men psykiatrin påstår att det inte ny-förskrivs längre. Har kontaktat en privat psykiatriker idag, hoppas det löser sig med attentin hos denne.
Vill ha attentin, men psykiatrin påstår att det inte ny-förskrivs längre. Har kontaktat en privat psykiatriker idag, hoppas det löser sig med attentin hos denne.
För mig fungerade Elvanse perfekt fram till i höstas, då effekterna började bli allt mer oförutsägbara. Oklart varför. Vissa dagar funkar den inte alls, men framförallt så tar det extremt lång tid innan den börjar verka ibland, och denna utdragna "come-up" gör mig alltid supertrött och utzoonad. Ibland är jag sån hela dagen, tills jag ska sova, då kommer effekten av Elvansen jag tog på morgonen. Fattar inte hur det där funkar. Har pratat med min kontaktperson hos psykiatrin, men allt han kunde göra var att erbjuda Attentin som tilläggsmedicin vid behov. Tråkigt att du inte kunde få Attentin genom psykiatrin, hoppas det löser sig hos den privata. Det är så sjukt drygt att man ska tvingas hatta runt mellan olika kliniker och läkare hit och dit för att få den basala hjälp man faktiskt behöver och har rätt till.