Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Trodde min poäng var helt uppenbar. Anfallaren i krig har aldrig tiden på sin sida. Det räcker inte att vinna invasionen, de måste hålla området tills krigsviljan är slut hos befolkningen. Ryssland måste ha råd att fortsätta kriget långt efter att de erövrat hela Ukraina och dagen då deras krigskassa sinar så slutar brasset och säkerhetstjänsten att jobba för ockupationsmakten.
Jag förstår hur du tänker ..men för Ryssland är det en " Specialoperation " när det konstigt nog är ett Krig på Gazaremsan
Semantiken kan man sätta åt sidan men Ryssen
har inte ens mobiliserat . Slagit om på Krigsindustri
Varför inte .Ja det kan vara svårt veta så noga : Men en ingång kan vara att 6 miljoner Flyktingar med anhöriga vill komma hem . En regim kan man skifta ..Visst det är kanske inte bra och kanske ett Svineri .Men vad är alternativet
Alla länderna i forna Östblocket hade att förhålla sig till det
Lärde sig på det hårda sättet Ungern 1956
Tjeckoslovakien 1968
Börja jiddra jaeee ..hh det kan ju göra ont Sovjet eller Ryssland är kvar .Hur ser exitplanen ut.
Det var inte Putin som körde de rejsen öh det är osannolikt att det ändras så mycket om Putin " Går i Pension "
Kan tänka mig att Orban kan vara Nervös Som Polackerna .Fummlar kan han bli kallad till Moskva för överläggningar
Ett sk Skarpt Läge
Lite otäckt är klart vad som kan hända sedan efter Skjutandet Hungersnöd har provats förr I Ukraina .Fler flyktingar ?