2024-03-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransitrans
Bianka börjar påminna om Gräddrumpan... Hon måste vara inne i ett skov, helt hög på sig själv. Hon kan verkligen inte stilla sig. Synd hon har personer runt sig som peppar och hetsar på.

Jag tror att det här att hon vill visa Philippe vad han går miste om ställer till det för henne. Det har istället blivit tvärtom och hon verkar inte förstå det överhuvudtaget.

Allt ska fotas och läggas upp, allt. Gör kvinnan något annat än ligga i behandlingsstolar hela dagarna, fota i sig speglar på väg mellan dessa?
Citera
2024-03-05, 13:09
Medlem
Citat:

Jag tror att det här att hon vill visa Philippe vad han går miste om ställer till det för henne. Det har istället blivit tvärtom och hon verkar inte förstå det överhuvudtaget.
Nu spekulerar jag såklart, men han verkar vara en kille som vill ha mer "girl next door" tjejer. Som Bianca var förut och som hans nya tjej är. Söt, naturlig och inte tillgjord och som inte postar femtioelvatusen halvnakna bilder på sig själv i utmanande poser.

Såg förresten att han dragit igång sin Youtubekanal igen. Utan att veta så anar jag att han kanske ska öppna nytt ställe och att det är ett sätt att få igång den, nu har han ju inte Bianca som kan göra reklam längre.
Citera
2024-03-05, 21:59
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
I gamla avsnitt från Wahlgrens värld då Bianca fortfarande såg naturell ut frågade en vän till familjen henne "Vill du bli frisk" (hon hänsyftade då till Bulemi). Då svarade Bianca att hon inte ville det, inte än...

Hon vet att hon får mycket mer bekräftelse ju smalare hon är och det är ju bekräftat idag. Hon blir ju ständigt hyllad för sin kropp, hur vacker, snygg och sexig hon är. Att vara modell för det hon säljer, främst småtjejer, gör att hon känner ännu mer krav på att vara smal.

Bianca jämför sig, som de flesta, med hur andra ser ut. Hon har pratat hur hon ser upp till L Worge och tycker hon är den snyggaste som finns osv, hon är extremt smal...knotor och revben. Det är här Bianca och de som står henne nära borde förstå faran i hur många småtjejer det är som vill se ut som henne. De vet hon har en ätstörning och samtidigt en massa bilder på mat och olika bakverk.

Bianca vet EXAKT hur triggande hennes bilder är för unga tjejer men hon har tappat det helt själv. Vanessa skrev något svar kring frågan att Bianca ska bara tänka på sig själv och har inget ansvar för sina följare, att hon inte har valt att vara någon förebild osv. Det här med förebild berättade Bianca om i början av Wahlgrens värld, då ville hon vara en förebild för andra unga tjejer. Mycket har gått snett.

Klok kommentar som jag önskar att Bianca själv kunde läsa. Hon har ett ansvar. Och det är tragiskt att hon blir hyllad för sitt benrangel till kropp och alla plastikoperationer.
Citera
2024-03-06, 09:02
Medlem
MrsEjPKs avatar
Ryktet på stan är att Bianca fortfarande är kär i Philippe.
Att hon ALDRIG trodde att han skulle göra slut på riktigt och framförallt HÅLLA det ,dvs att inte gå tillbaka !

Ja , vi vet ju alla att hon menar det var båda el hon som gjorde slut....men jag undrar allt....

Det jag vill komma fram till är att jag tror /rätt säker på att det är nr 1.Svåra ätstörningen
& nr 2 .Att Philippe ej kommit tillbaka samt håller det .Att det är dessa 2 saker som gör att hon mår så dåligt.
Senast redigerad av MrsEjPK 2024-03-06 kl. 09:28.
Citera
2024-03-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Ryktet på stan är att Bianca fortfarande är kär i Philippe.
Att hon ALDRIG trodde att han skulle göra slut på riktigt och framförallt HÅLLA det ,dvs att inte gå tillbaka !

Ja , vi vet ju alla att hon menar det var båda el hon som gjorde slut....men jag undrar allt....

Det jag vill komma fram till är att jag tror /rätt säker på att det är nr 1.Svåra ätstörningen
& nr 2 .Att Philippe ej kommit tillbaka samt håller det .Att det är dessa 2 saker som gör att hon mår så dåligt.
Ja, det svider nog rejält att Philippe har gått vidare med en ny kvinna och att de är förälskade. Är ganska uppenbart att hon lägger ut lättklädda bilder på sig själv för att han ska se dem och ångra sig. Men tyvärr Bianca, kärlek kan man inte köpa med pengar...
Senast redigerad av juttan 2024-03-06 kl. 17:28.
Citera
2024-03-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Ja, det svider nog rejält att Philippe har gått vidare med en ny kvinna och att de är förälskade. Är ganska uppenbart att hon lägger ut lättklädda bilder på sig själv för att han ska se dem och ångra sig. Men tyvärr Bianca, kärlek kan man inte köpa med pengar...

Philippe om någon måste förstå det destruktiva bakom dessa bilder hon så maniskt matar ut. Han om någon vet ju att viktnedgången, bilderna med fokus på hennes opererade bröst och förstorade rumpa, smala midja, insjunkna mage och revben som sticker ut osv har med hennes ätstörning att göra.
Att hon opererar sig och grejar med sitt utseende så att hon inte går att känna igen är ju också något som bottnar i dåligt mående. Det vet han.

Han gillar troligtvis mer "the girl next door", som någon skrev här, och det finns inget av det kvar hos Bianca.

Han vet tveklöst att hon är i desperation, mår dåligt och samtidigt att han inte kan rädda henne eftersom allt tvärtom eskalerar. Han fick tänka på sig själv, till sist släppa taget och gå vidare. Han har inte varit seriös med någon tidigare, inte bott ihop med någon än Bianca. Så när han blev förälskad i en "girl next door" och ser så genuint lycklig ut och nu blivit sambo - då förstår ju Bianca att han gått vidare, på riktigt.

Det är ledsamt att hon tror det ska locka med alla dessa bilder med så skevt fokus. Philippe som levt med hennes ätstörning tycker troligtvis inte att dessa bilder är attraktiva och inget han längtar tillbaka till. Bianca har dessutom själv gått ut med att Philippe sade när han gjorde slut näst sista gången att de inte har något mer gemensamt än pasta. De har ju knappast mer gemensamt nu än då.

Det är så ledsamt att hennes vänner, familj mfl säger att de som inte hyllar hennes vackra kropp och är negativ till vad dessa bilder på hennes kropp signaler och påverkar unga tjejer negativt bara hatar på henne och är avundsjuka. Vad är det att vara avundsjuk på? Förstår de inte att hon är sjuk i både kropp, psyke och själ. Menar de att hon bara är en kropp och pengar, att det är det som alla är avundsjuka på? Det säger en del om vilken syn dessa människor runt omkring henne har, samt de som hyllar dessa bilder hon lägger ut.

Ätstörningen och narcissismen har tagit över henne med "hjälp" av människor som hyllar henne av en osund anledning.
Senast redigerad av Fransitrans 2024-03-06 kl. 20:42.
Citera
2024-03-06, 20:37
Medlem
Citat:
Philippe om någon måste förstå det destruktiva bakom dessa bilder hon så maniskt matar ut. Han om någon vet ju att viktnedgången, bilderna med fokus på hennes opererade bröst och förstorade rumpa, smala midja, insjunkna mage och revben som sticker ut osv har med hennes ätstörning att göra.
Att hon opererar sig och grejar med sitt utseende så att hon inte går att känna igen är ju också något som bottnar i dåligt mående. Det vet han.

Han gillar troligtvis mer "the girl next door", som någon skrev här, och det finns inget av det kvar hos Bianca.

Han vet tveklöst att hon är i desperation, mår dåligt och samtidigt att han inte kan rädda henne eftersom allt tvärtom eskalerade. Han fick tänka på sig själv, till sist släppa taget och gå vidare. Han har inte varit seriös med någon tidigare, inte bott ihop med någon än Bianca. Så när han blev förälskad i en "girl next door" och ser så genuint lycklig ut och nu blivit sambo - då förstår ju Bianca att nu har han gått vidare, på riktigt.

Det är ledsamt att hon tror det ska locka med alla dessa bilder med så skevt fokus. Philippe som levt med hennes ätstörning tycker troligtvis inte att dessa bilder är attraktiva och inget han längtar tillbaka till. Bianca har dessutom själv gått ut med att Philippe sade när han gjorde slut näst sista gången att de inte har något mer gemensamt än pasta. De har ju knappast mer gemensamt nu än då.

Det är så ledsamt att hennes vänner, familj mfl säger att de som inte hyllar hennes vackra kropp och är negativ till vad dessa bilder på hennes kropp signaler och påverkar unga tjejer negativt bara hatar på henne och är avundsjuka. Vad är det att vara avundsjuk på? Förstår de inte att hon är sjuk i både kropp, psyke och själv. Menar de att hon bara är en kropp och pengar, att det är det som alla är avundsjuka på? Det säger en del om vilken synd dessa människor runt omkring henne har, samt de som hyllar dessa bilder hon lägger ut.

Ätstörningen och narcissismen har tagit över henne med "hjälp" av människor som hyllar henne av en osund anledning.
Exakt så!
Citera
2024-03-06, 21:42
Medlem
Är 2019, Expressen

18-åriga Kimberly har varit nära att dö i anorexia – i ”Sofias änglar” går hon för första gången ut och berättar om sin tio år långa kamp mot sjukdomen.I programmet får Kimberly möta sin stora förebild Bianca Ingrosso, som själv varit öppen med sina ätstörningar – det blir ett känslosamt möte.

– Hon har varit min stora förebild väldigt länge. Hon vågar prata om sin sjukdom, det har inspirerat mig.

Efter inspelningen av ”Sofias änglar” har de fortsatt ha kontakt, och realityprofilen har erbjudit Kimberly att praktisera hos henne.
– Vi har haft kontakt sedan dess och hon ska börja praktisera hos mig. Jag ska ta henne under mina vingar.

Bianca 24 år (2019) i Femina

– Det har varit mycket upp och ner i min hjärna den här sommaren. Den här hösten ska verkligen bli hösten då jag tar tag i min bulimi.

Jag är inte bara ett ansikte utåt för det här eller en förebild, jag är också drabbad. Jag får också återfall. Jag måste ta itu med den här ångesten nu, och kanske inte lägga fokus på mat och träning, eller hur jag ser ut.

Bianca skrev även på sin blogg att hon vill vara en förebild och vet att hon ses som både det och en slags storasyster till andra tjejer, oftast yngre tjejer.

2024 ser det istället ut som det gör nu på Biancas instagram med 1,3 miljoner följare med massor av unga tjejer som inte skriver annat än hur vacker hon är, att de vill se ut som henne, vara som henne och ha råd att köpa hennes (dyra) skönhetsprodukter.

Bianca med familj säger att det är medelålders kvinnor som hatar på Bianca och är avundsjuka på Biancas kropp eftersom de tar upp problematiken gällande dessa bilder hon lägger ut på Insta.

Bianca och hennes följare skriver att alla jävla kärringar ska sluta kommentera hennes kropp. Men å andra sidan är det ok att alla hennes unga följare hyllar hennes kropp, skriver hur vacker hon är. Det är också ok att kommentera hur sexig kropp hon har.

Pernilla säger i sin podd att unga tjejer tycker det är naturligt att Bianca har bikini när hon är utomlands. Det som för mig är så är så provocerande är att hon som mamma till Bianca (som hon vet har en grov ät störning) inte förstår att reaktionerna från kvinnor med erfarenhet INTE reagerar över att Bianca har på bikini. Det är HUR dessa otaliga bilder är tagna, i alla dessa vinklar med fokus på hur insjunken mage hon har, hur smal midjan är. Även fokus på Brösten och rumpan som blivit så mycket större via operationer, injektioner osv medan hon i övrigt tappar så mycket i vikt på grund av sin ätstörning.

Bianca säljer dessutom sina skönhetsprodukter och smycken, främst till unga tjejer, via dessa bilder.

HUR kan Pernillas, Biancas vänner och hennes följare tro att det handlar om avundsjuka att reagera på detta? Att Bianca tror de är rimligt med tanke på att hon har Bulimi.
Senast redigerad av Fransitrans 2024-03-06 kl. 22:17.
Citera
2024-03-06, 23:40
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:

Han vet tveklöst att hon är i desperation, mår dåligt och samtidigt att han inte kan rädda henne eftersom allt tvärtom eskalerar. Han fick tänka på sig själv, till sist släppa taget och gå vidare. Han har inte varit seriös med någon tidigare, inte bott ihop med någon än Bianca. Så när han blev förälskad i en "girl next door" och ser så genuint lycklig ut och nu blivit sambo - då förstår ju Bianca att han gått vidare, på riktigt.

Det är så ledsamt att hennes vänner, familj mfl säger att de som inte hyllar hennes vackra kropp och är negativ till vad dessa bilder på hennes kropp signaler och påverkar unga tjejer negativt bara hatar på henne och är avundsjuka. Vad är det att vara avundsjuk på? Förstår de inte att hon är sjuk i både kropp, psyke och själ. Menar de att hon bara är en kropp och pengar, att det är det som alla är avundsjuka på? Det säger en del om vilken syn dessa människor runt omkring henne har, samt de som hyllar dessa bilder hon lägger ut.

Otroligt bra skrivet ! Mitt i prick ! Exakt så det är !
Citera
2024-03-07, 20:46
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Är 2019, Expressen

18-åriga Kimberly har varit nära att dö i anorexia – i ”Sofias änglar” går hon för första gången ut och berättar om sin tio år långa kamp mot sjukdomen.I programmet får Kimberly möta sin stora förebild Bianca Ingrosso, som själv varit öppen med sina ätstörningar – det blir ett känslosamt möte.

– Hon har varit min stora förebild väldigt länge. Hon vågar prata om sin sjukdom, det har inspirerat mig.

Efter inspelningen av ”Sofias änglar” har de fortsatt ha kontakt, och realityprofilen har erbjudit Kimberly att praktisera hos henne.
– Vi har haft kontakt sedan dess och hon ska börja praktisera hos mig. Jag ska ta henne under mina vingar.

Bianca 24 år (2019) i Femina

– Det har varit mycket upp och ner i min hjärna den här sommaren. Den här hösten ska verkligen bli hösten då jag tar tag i min bulimi.

Jag är inte bara ett ansikte utåt för det här eller en förebild, jag är också drabbad. Jag får också återfall. Jag måste ta itu med den här ångesten nu, och kanske inte lägga fokus på mat och träning, eller hur jag ser ut.

Bianca skrev även på sin blogg att hon vill vara en förebild och vet att hon ses som både det och en slags storasyster till andra tjejer, oftast yngre tjejer.

2024 ser det istället ut som det gör nu på Biancas instagram med 1,3 miljoner följare med massor av unga tjejer som inte skriver annat än hur vacker hon är, att de vill se ut som henne, vara som henne och ha råd att köpa hennes (dyra) skönhetsprodukter.

Bianca med familj säger att det är medelålders kvinnor som hatar på Bianca och är avundsjuka på Biancas kropp eftersom de tar upp problematiken gällande dessa bilder hon lägger ut på Insta.

Bianca och hennes följare skriver att alla jävla kärringar ska sluta kommentera hennes kropp. Men å andra sidan är det ok att alla hennes unga följare hyllar hennes kropp, skriver hur vacker hon är. Det är också ok att kommentera hur sexig kropp hon har.

Pernilla säger i sin podd att unga tjejer tycker det är naturligt att Bianca har bikini när hon är utomlands. Det som för mig är så är så provocerande är att hon som mamma till Bianca (som hon vet har en grov ät störning) inte förstår att reaktionerna från kvinnor med erfarenhet INTE reagerar över att Bianca har på bikini. Det är HUR dessa otaliga bilder är tagna, i alla dessa vinklar med fokus på hur insjunken mage hon har, hur smal midjan är. Även fokus på Brösten och rumpan som blivit så mycket större via operationer, injektioner osv medan hon i övrigt tappar så mycket i vikt på grund av sin ätstörning.

Bianca säljer dessutom sina skönhetsprodukter och smycken, främst till unga tjejer, via dessa bilder.

HUR kan Pernillas, Biancas vänner och hennes följare tro att det handlar om avundsjuka att reagera på detta? Att Bianca tror de är rimligt med tanke på att hon har Bulimi.

Pernilla är ett mähä Hon gör allt Bianca säger och hon försvarar allt som är emot henne eller hennes familj - troligen dock inte Christian. Det soelar Ingen roll om saker har bäring eller ej: är man mot dem ska man krossas som en ohyra. Det är så oerhört sorgligt och det är så små barn beter sig men Bpde B och P är inget annat än små barn som missade att bli vuxna och kräver att bli åtlydda.
Citera
2024-03-07, 21:23
Medlem
Bianca Ingrosso, berättade (när hon var 24 år) i "Helt sjukt" på TV4.

– Jag minns att jag var sju år gammal. Vi var i Thailand med hela familjen och skulle plåta en familjesemester för en familjetidning. Jag skulle sätta på mig en bikini på stranden med mamma. Redan då kommer jag ihåg att jag grät och absolut inte ville. Jag höll in magen och var på mammas rygg för att täcka min kropp när vi plåtade, säger hon i programmet.

Hon berättar att hon växt upp med en utseendefixerad omgivning, där det skämtades om att inte äta för mycket ”för då blir man tjock”. Av det tror Bianca att problemen började.

Hon som sade sig vilja vara en förebild och en slags storasyster till de unga följare hon har, har avsagt sig det, hon säger att hon inte har något ansvar. Idag är hon en kvinna på snart 30 år och säljer produkter till dessa unga tjejer med fokus på sin kropp som visar att hon är väldigt sjuk i bulimi.
Senast redigerad av Fransitrans 2024-03-07 kl. 21:37.
Citera
2024-03-09, 02:42
Medlem
Haha narcissismen nådde nya höjder idag! Story på instagram när hennes vänner spelar och leker teater att de är Bianca och Bianca själv står njutandes, leende bredvid och njuter. Går absolut upp på top 3 nånstans kring mest märkliga jag sett på hennes instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in