2024-03-06, 18:10
Medlem
rovmuns avatar
Tidigar när man sökte på vad som helst till exempel stigs cyklar på Google.se så kunde man direkt trycka på kartan för att sen den stor men det fungerar inte lägre. Har kollat olika läsare och även stängt av adblock vilket var min första tanke

Några idéer?
Citera
2024-03-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Tidigar när man sökte på vad som helst till exempel stigs cyklar på Google.se så kunde man direkt trycka på kartan för att sen den stor men det fungerar inte lägre. Har kollat olika läsare och även stängt av adblock vilket var min första tanke

Några idéer?

Upplevt samma på sistone. Skit rakt igenom.

Jag har börjat trycka på den blå pilen för navigation. sen får man kryssa bort navigationen när man kommer till maps.
Citera
2024-03-06, 18:21
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Retar mig också som fan på det. Vilken otroligt korkad försämring som verkar helt totalt meningslös!

Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Upplevt samma på sistone. Skit rakt igenom.

Jag har börjat trycka på den blå pilen för navigation. sen får man kryssa bort navigationen när man kommer till maps.

Exakt så gör jag också nu. Bara massa onödiga extra klick. Jävla efterbliven försämring!
Citera
2024-03-06, 18:25
Bannlyst
Man kan inte längre rulla på scrollhjulet för att zooma ut , titta på 3D kartan. Dåligt.
Citera
2024-03-06, 18:42
Medlem
Pillar43s avatar
Ha, jag trodde det bara var jag eller att det var något fel när det inte funkade häromdagen. Ja ibland kan jag inte förstå varför de ändrar saker. Vad hände med "if it aint broke, don't fix it"? De gör samma skit på Spotify och i Fortnite. Det känns som att varje gång man loggar in så har de ändrat om UI - när det funkade alldeles bra som det var.
Citera
2024-03-06, 18:50
Medlem
Förut var det lätt att få upp gatuvyer från olika platser som man var intresserad av, icke så längre. Kanske har att göra med avgifter till Google för att utnyttja deras material och hänvisa till detta av de siter som tidigare gjorde detta. Det blev för dyrt helt enkelt.
Citera
2024-03-06, 18:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ja det har ändrats till det sämre av okänd anledning. Sjukt störande

(FB) Google sök saknar "Maps"-knappen !
Citera
2024-03-06, 19:10
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Förut var det lätt att få upp gatuvyer från olika platser som man var intresserad av, icke så längre. Kanske har att göra med avgifter till Google för att utnyttja deras material och hänvisa till detta av de siter som tidigare gjorde detta. Det blev för dyrt helt enkelt.

Det där har jag också tänkt på du fick även upp en lite thumbnail med gatuvy fönstret som du kunde trycka på den är borta nu.

Man undrar ju tankegången där
Citera
2024-03-06, 19:12
Medlem
peterpanps avatar
Citat:

Några idéer?

Vet ej, men irriterande är det iaf. Klar försämring av Google.
Citera
2024-03-06, 19:43
Medlem
Sinraths avatar
Citat:

Några idéer?

Hittade en potentiell lösning, söker man på "city gross gävle" så får du på höger sida i faktarutan en "Adress", tryck på adressen, som är en länk, så får du stor kartbild direkt.
Funkar inte om det finns många liknande resultat, då saknas själva faktarutan.

Annars tror jag någon kommer göra en extension till chrome och firefox som återställer funktionen, precis som när dom tog bort "view image" från Bilder som tog en direkt till bildens URL.
Citera
2024-03-06, 21:03
Medlem
sommarlovs avatar
Instämmer, varför ska de fördumma sin produkt??
Citera
2024-03-06, 21:10
Medlem
sommarlovs avatar
Här är en lösning:
(FB) Google sök saknar "Maps"-knappen !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto