Citat:
Ursprungligen postat av
TreRaggmunkar
Bara i Stockholmsområdet har du ca 600 elfirmor med varierande storlek, sätt dig ner och börja ringa, du kan garanterat hitta någon lärlingsplats om du lägger manken till.
Arbetsförmedlingen tappade sin relevans för nästan 20 år sedan när snabbt bredband och smartphones blev standard tillsammans med Linkedin.
Ingen arbetssökande använder eller ska använda AF, oavsett bransch, AF är bara ett svart hål för skattepengar och ingenting annat.
Lär dig söka jobb, prata med någon som är lite äldre och har erfarenhet så kommer du attackera det här på rätt sätt och få resultat!
Inga firmor för installationselektriker behöver mig, eller några andra lärlingar, p.g.a. lågkonjunkturen. Du kan störa hur många elfirmor du vill, tillsammans med alla andra idioter som inte förstår enkel matematik. Det förändrar inte faktum.
Möjligtvis kan du få en elektriker uppsagd, och ta dennes jobb genom bidrag från AF och lärlingslön, men det löser faktiskt inte grundproblemet; 8,5% arbetslöshet!!!!!
Enig. Medborgarlön, eller dela på jobben, kan ersätta helt meningslös aktivitet via AF, likväl måste man visa AF att man söker arbeten. Annars får man inte ersättning från F-kassan. Mig har brottslingarna på AF dessutom gjort helt ersättningslös, p.g.a. att jag talar sanning. Tjänstemännen har begått "falsk tillvitelse". Tjänstefel. Myndighetsmissbruk. Ingen verkar bry sig.
Använder inte LinkedIn
Reasons not to use LinkedIn
https://stallman.org/linkedin.html
Undviker nästan alla plattformar som använder Javaskript, eller annan okänd kod, särskilt om det är uppenbart att metadata tankas utanför GDPR-området, vilket är olagligt enligt dataskyddsförordningen och brottsbalken.
Visserligen gör Sveriges åklagare ingenting åt den brottsligheten, lika lite som mot den förgiftning som nu massmördar massvis med människor i turbocancer, men det lär inte bli bättre om jag också blir en brottsling.
Såg ett undantag på Expressen-TV nyligen. En kvinna som repade bilar med kniv. Hon "skapade jobb", till skillnad från politikerparasiterna som skapar hög arbetslöshet, krigshets och turbocancer, genom sina beslut. Folket tänker nog återigen rösta för massmordiska borgare och högersossesvin, tror jag. Folk lär inte skapa en ordentlig bred folklig valsamverkan, tror inte jag, ty de saknar ryggrad, men guida mig och rätta mig gärna om jag har fel!