Citat:
Ursprungligen postat av
zephyr
2FA ligger fortfarande nere, jag och mina vänner som haft det påslaget (är ett krav för att få administrera en business sida / göra reklam) är utelåsta.
Det kommer inget SMS vid inloggning samt på något mystiskt sätt är det hela nu en
Moment 22 - loop, där du blir tillfrågad att öppna din Authenticator app (något som vi aldrig slagit på, endast SMS).
Vad som återstår för oss (säkert miljoner användare ) är att reclaima vårt konto med hjälp av foto / video på oss plus ID-Handlingar. Så ironi nu att Meta påstår sedan igår att ”allt fungerar”. Har även på mina enheter testat i appen ett annat fb konto utan 2FA och det fungerar att logga in med i appen / Messenger / chrome så inget lokalt fel på mina enheter.
Min facebook på telefonenen fungerar, men inte på PC:n.
Fick ett email 02:49 i natt från Facebook med en reset-code. Tänkte att det var pishing.
Gick in på Facebook på PC:n och gjorde en ”Reset password”. Fick då email med koden som jag använde. Med tvåfaktorsautentiseringen blev jag ombedd att använda ”annan enhet”
Fick en notifikation på telefonappen där jag då skulle ”logga in mig” med mitt konto (i appen som jag redan är inloggade med). Nya passwordet fungerade inte…
Moment 22