Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag med! Det lät så härligt att hon var ute och cyklade med kompisar!
Hemma tycks hon ju inte fått gå ut o leka med syskonen ens i den deprimerande trädgården .
Och ingen riktig cykel hade Z heller. Bara en skruttig 3 hjuling när hon var nästan 7 år.
På sätt och vis var det bra som hände. Att bubblan sprack. Vågar knappt tänka på hur Z
hade haft det i dag annars. Hon kunde lika gärna ha misshandlats till döds vilken dag som helst.
Tack och lov att både hon och syskonen blev omhändertagna.
Det är nästan som en askungesaga med lyckligt slut. Tror hon lever sitt bästa liv nu.
Och Zs framtid ser väldigt ljus ut. Kanske hon skriver en bok om sin barndom någon gång.
En sådan bok hade nog varit till hjälp för att förstå manipulativa föräldrar och kanske upptäcka sådana här fall i tid.
De flesta överlever inte sådant här så att de kan berätta alls.
Jag är så fjantig med Z så jag skulle önska ett foto om året av henne. För att se hur hon utvecklas.
Tror att alla som engagerat sig tycker att Z är deras barn nu, lite grann iallafall.
Du skrev det jag flera gånger tänkt och särskilt när jag läste dessa rader i artikeln:
"Och enligt Malin Raihle är hon i dag i bra fysiskt skick.
– Hon mår väldigt bra. Det är svårt att säga hur det hade varit om inte allt detta hänt men jag upplever henne som väldigt frisk."
Ändå så sorgligt att tänka på att trots att hon fått magsäcken bortopererad så är hon så mycket gladare och friskare nu än innan.
Må hennes plågoandar brinna i helvetet.
Tur i oturen kan låta så fel men ändå så rätt.
Detta är 3e fallet på FB som jag verkligen fördjupat mig i, alla 3 fall har en gemensam nämnare: Psykopathäxa.
1, Lydia Barth. (Mordet på Emil Fremdling)
2, Johanna Jansson. (Mordet på Tove)
3, Jasmine inkvist.