2024-03-06, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
En härlig artikel. Jag blev riktigt glad av att läsa den.
Jag tror Z har en lysande framtid framför sig.
Vem vet, hon kanske väljer att utbilda sig till jurist och kämpa för att barn ska slippa vanvård?
Om hon vill så borde hon också kunna tjäna en bra slant på en filmatisering av sin historia.

Vad slaskigt av dig att tänka på filmatisering, speciellt i det här tidiga skedet.
Citera
2024-03-06, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaltaLotta80
Finns det någon bild på Z?

Sluta var en sån äcklig hyena. Lägg ut dina egna trauman eller dina barns och komplettera med bilder på ditt eget nyfikna tryne först innan du frågar efter bilder på ett gravt misshandlat barn vars där detaljer om hennes trauman är offentliga.

Anonymitet för barn som brottsoffer finns av en anledning din jävla gris.

Citera
2024-03-06, 07:40
Medlem
Idag kommer domen, eller hur?
Citera
2024-03-06, 08:15
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Vad slaskigt av dig att tänka på filmatisering, speciellt i det här tidiga skedet.

Alltså, Zs fosterföräldrar och advokat måste tänka på hennes framtid. Det som har hänt kan inte ändras. Det är viktigt att de säkrar hennes rätt till sin egen historia. Annars kommer någon annan att göra det.
Det här kommer att bli film med eller utan Zs medgivande.
Jag tycker det är mer ”slaskigt” om andra ska tjäna pengar på henne.
Citera
2024-03-06, 09:08
Medlem
Mjukislabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Level100s
Idag kommer domen, eller hur?

Nej imorgon kl. 11.00 är det sagt!
Citera
2024-03-06, 09:11
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukislaban
Nej imorgon kl. 11.00 är det sagt!

Ser fram emot 12 år för bägge…
Citera
2024-03-06, 09:41
Medlem
Mjukislabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ser fram emot 12 år för bägge…

Hade helst sett att dom fick vardera 14 år men drömscenariot livstid!!
Citera
2024-03-06, 10:03
Medlem
Citat:
Alltså, Zs fosterföräldrar och advokat måste tänka på hennes framtid. Det som har hänt kan inte ändras. Det är viktigt att de säkrar hennes rätt till sin egen historia. Annars kommer någon annan att göra det.
Det här kommer att bli film med eller utan Zs medgivande.
Jag tycker det är mer ”slaskigt” om andra ska tjäna pengar på henne.

Instämmer och tyckte inte det var slaskigt alls. Att offer kan vända det onda som skett gnm att äga sitt ”trauma” tror jag är en källa till läkning. Det blir oavsett spännande att se vad det blir av henne— jag tippar att vi kommer få en person som i motsats till sina föräldrar kommer bidra till samhället på något vis. Genom att bekämpa orättvisor som jurist eller göra film… vem vet. Nu har hon hamnat i en stimulerande miljö med intelligenta vuxna med egna unga vuxna barn (med tillsynes sunda värderingar, att döma från förhöret).
Citera
2024-03-06, 10:24
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag med! Det lät så härligt att hon var ute och cyklade med kompisar!
Hemma tycks hon ju inte fått gå ut o leka med syskonen ens i den deprimerande trädgården .
Och ingen riktig cykel hade Z heller. Bara en skruttig 3 hjuling när hon var nästan 7 år.
På sätt och vis var det bra som hände. Att bubblan sprack. Vågar knappt tänka på hur Z
hade haft det i dag annars. Hon kunde lika gärna ha misshandlats till döds vilken dag som helst.

Tack och lov att både hon och syskonen blev omhändertagna.

Det är nästan som en askungesaga med lyckligt slut. Tror hon lever sitt bästa liv nu.
Och Zs framtid ser väldigt ljus ut. Kanske hon skriver en bok om sin barndom någon gång.
En sådan bok hade nog varit till hjälp för att förstå manipulativa föräldrar och kanske upptäcka sådana här fall i tid.
De flesta överlever inte sådant här så att de kan berätta alls.

Jag är så fjantig med Z så jag skulle önska ett foto om året av henne. För att se hur hon utvecklas.
Tror att alla som engagerat sig tycker att Z är deras barn nu, lite grann iallafall.
Du skrev det jag flera gånger tänkt och särskilt när jag läste dessa rader i artikeln:

"Och enligt Malin Raihle är hon i dag i bra fysiskt skick.
– Hon mår väldigt bra. Det är svårt att säga hur det hade varit om inte allt detta hänt men jag upplever henne som väldigt frisk."

Ändå så sorgligt att tänka på att trots att hon fått magsäcken bortopererad så är hon så mycket gladare och friskare nu än innan.
Må hennes plågoandar brinna i helvetet.

Tur i oturen kan låta så fel men ändå så rätt.

Detta är 3e fallet på FB som jag verkligen fördjupat mig i, alla 3 fall har en gemensam nämnare: Psykopathäxa.

1, Lydia Barth. (Mordet på Emil Fremdling)
2, Johanna Jansson. (Mordet på Tove)
3, Jasmine inkvist.
Citera
2024-03-06, 10:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
En härlig artikel. Jag blev riktigt glad av att läsa den.
Jag tror Z har en lysande framtid framför sig.
Vem vet, hon kanske väljer att utbilda sig till jurist och kämpa för att barn ska slippa vanvård?
Om hon vill så borde hon också kunna tjäna en bra slant på en filmatisering av sin historia.
Fast det är nog stor risk att hon växer upp och blir ganska problematisk.
Barn som förvägras kärlek och omsorg de första åren får ofta svårt med empati eftersom de inte fått lära sig och utveckla empati.
Förhoppningsvis går allt bra - men samtidigt får man nog läsa artikeln med lite kritiska ögon. Reportern syfte är inte att framställa någon problematik med barnet, utan att ge bilden att hon gått från helvete till himmel - och det har hon ju gjort, men det är svårt att tro att hon inte skulle ha kvarstående konsekvenser också psykiskt av det hon upplevt.
Jag undrar för övrigt hur det gått för de övriga barnen. Hur stor skada har de tagit av det de sett, upplevt och varit delaktiga i.
Citera
2024-03-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är nog stor risk att hon växer upp och blir ganska problematisk.
Barn som förvägras kärlek och omsorg de första åren får ofta svårt med empati eftersom de inte fått lära sig och utveckla empati.
Förhoppningsvis går allt bra - men samtidigt får man nog läsa artikeln med lite kritiska ögon. Reportern syfte är inte att framställa någon problematik med barnet, utan att ge bilden att hon gått från helvete till himmel - och det har hon ju gjort, men det är svårt att tro att hon inte skulle ha kvarstående konsekvenser också psykiskt av det hon upplevt.
Jag undrar för övrigt hur det gått för de övriga barnen. Hur stor skada har de tagit av det de sett, upplevt och varit delaktiga i.

Nog är det tyvärr så att de NIO barn dessa två avlat fram (fem med andra partners) så får majoriteten olika grader av problem i framtiden.
Trasiga föräldrar som själva inte bearbetat sina egna trauman skapar nya trauman i sina barn eftersom de inte upplevt sunda relationer, de saknar bra förebilder och är inte rustade—saknar verktygen—för att uppfostra barn att bli starka, självständiga och emotionellt sunda individer. Trasiga föräldrars egna egon är alltid i centrum varpå barnet väl och ve aldrig är i fokus då förälderns outtröttliga behov av att stimulera sitt ego är prio.
Citera
2024-03-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Han sätter ner henne i knäet så att Z har ryggen emot och pga det ser inte grannen hennes ansikte utan endast rygg/bakhuvud.
Under tiden dom sitter på det viset så kramar hon om Z händer.

När hon sedan hoppar ner och vänder sig om, då först ser hon hur Z ser ut i ansiktet och blir chockad.

Det är inte kvinnagrannens reaktion jag pratar om. När hon ser Zoeys ansikte är inte relevant. Det är mannens reaktion på barnet han hittar, som står helt stelt och skriker rakt ut, jag pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in