2024-03-05, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Hur högt kan MSTR gå enligt dig?

Har själv funderat på det. Bör kunna fortsätta upp så länge BTC fortsätter upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Det är dyrt att köpa något för $65k som du kan köpa för $61k inom kort..

Att köpa toppar och sälja dalar är svårare i denna cykel, och absolut inget jag rekommenderar.
Citera
2024-03-05, 20:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Det är dyrt att köpa något för $65k som du kan köpa för $61k inom kort..
Dyrtköpt om man tror man kan få det för 61k, men att det vänder upp innan dess.
Citera
2024-03-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Finns ingen mening med att sitta på cash. Du har en möjlighet att gå in med allt nu. Tveksamt att vi någonsin når ner till dessa nivåer igen.

Går du alltid in med allt i dina investeringar? Det är ingen strategi jag avser implementera, känns fundamentalt väldigt fel, i många avseende då det är svårt att pricka in toppar och dalar?

Föredrar hellre att snitta in mig, tror absolut vi kommer ner. ETFerna lever sitt liv, men om du tittar på historiska grafer och TA kommer det alltid en korrigering, om den sker om 2 veckor eller 6 månader är svårt att veta
Citera
2024-03-05, 20:55
Avslutad
Nu 62000 vi var nere på 61700 en stund. Det verkar gå fortare nedåt än det gick uppåt
Citera
2024-03-05, 20:57
Avslutad
61280. Fy fanken det här verkar gå rätt ner till 50-talet
Citera
2024-03-05, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Går du alltid in med allt i dina investeringar? Det är ingen strategi jag avser implementera, känns fundamentalt väldigt fel, i många avseende då det är svårt att pricka in toppar och dalar?

Föredrar hellre att snitta in mig, tror absolut vi kommer ner. ETFerna lever sitt liv, men om du tittar på historiska grafer och TA kommer det alltid en korrigering, om den sker om 2 veckor eller 6 månader är svårt att veta

Bästa sättet att investera i BTC är att gå all in och HODL'a. Låt säga att det kommer en dipp efter sex månader, och priset då går ner 20K. Låt också säga att priset då är 150K. Vem tjänar isf mest, den som HODL'at sedan idag eller den som legat i cash under tiden och sedan köper dippen om sex månader?
Citera
2024-03-05, 20:58
Medlem
Frittfall, de var ett tag sen man skådade!
Citera
2024-03-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi får hoppas på det. Hur lång tid kan det ta?

Vet inte men tror det sattes upp mycket hävstångade långpositioner strax över 60k.
Citera
2024-03-05, 21:24
Medlem
Citat:
Bästa sättet att investera i BTC är att gå all in och HODL'a. Låt säga att det kommer en dipp efter sex månader, och priset då går ner 20K. Låt också säga att priset då är 150K. Vem tjänar isf mest, den som HODL'at sedan idag eller den som legat i cash under tiden och sedan köper dippen om sex månader?

Du missade helt att ja investerat, på veckobasis och ackumulerat över 15BTCs, senaste 3 åren?
Citera
2024-03-05, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Du missade helt att ja investerat, på veckobasis och ackumulerat över 15BTCs, senaste 3 åren?

Nej, och hur trumfar det mitt resonemang?
Citera
2024-03-05, 21:32
Medlem
fittslems avatar
Aldrig har man nog varit så lycklig över den snabba kraftiga dippen som skedde. Det behövs lite motstånd och en mindre korrektion efter veckans extrema uppgång.
Det blir bättre i det långa loppet så.

Knappast oväntat att det sker i samma stund som BTC slår ATH, guldläge att slå ut massa longs som apar in med leverage.
Senast redigerad av fittslem 2024-03-05 kl. 21:35.
Citera
2024-03-05, 21:36
Medlem
Citat:
Nej, och hur trumfar det mitt resonemang?

Försöker förstå hur du logiskt och matematiskt får ihop risk vs reward med DCA strategin istället för att göra som ” majoriteten” gör dvs att köpa in dig under en längre tid. Enda ja kan komma på är,

- Du kikar på datum som endast inkluderar bull markets, då är det klart att du alltid får en högre avkastning på ditt kapital om du investerar en större summa

- Du har en kortare tids horisont

- Du har mindre kapitel än mig, och är villig att ta större risk? Eller så har du mindre möjligheter att ackumulera nytt kapital?

Men ja kanske missar något här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in