2024-03-05, 16:21
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var verkligen ett mycket märkligt klipp, det hade uppenbarligen med tävlingen att göra så det blev ett stort frågetecken hängande i luften där. I en tidigare säsong plockade någon bort namnlapparna på grödorna i grönsakslandet för att göra det svårare för de andra att lära sig vad grödorna hette.

Det var förmodligen något liknande som delvis klipptes bort i årets upplaga. Det känns som att deltagarna har fått helt fria händer och att produktionen helt har tappat greppet om vad som ska vara tillåtet.

Helt klart har produktionen tappat greppet om dokusåpan sedan lång tid tillbaka - inte ens regler följs eller följs upp osv. Likaså denna Loop - igen - om ett s.k. stängt Torpet som bara fortsätter i all oändlighet. Till och med de ihärdiga Torpet-Cornelia och Maxine har ballat ur nu - mot varandra. Plågsamt att åse!
2024-03-05, 16:28
Medlem
CS128s avatar
Ja. Har sett nog av svenska Farmen känns det som - vad återstår? Någon forcerad dubbelkamp i Tinget veckan innan Final och en från Torpet återvänder (förhoppningsvis Farmen-Cornelia då de andra två fått psykbryt tydligen på varandra!) - för att sedan stå upp i Finalen? Känns väldigt fejkat och uppstyrt i efterhand av vilka som är kvar som deltagare.

Farmens produktion borde ha sett över alla förändringar de gjort under säsongen som verkar vara anpassat efter vilka deltagare som har åkt ut och missar av regelbrott som de struntar i (uppenbarligen!) innan de sänder nästa säsong.

**Not. Såg att Farmen Norge OCH deras Torpet kommit igång på TV4 Play (y) samt att Robinson snart börjar att sändas!
2024-03-05, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så du menar att han kände till förutsättningarna att de inte skulle behöva ta amuletter av varandra? Eller att han med logiskt tänkande kunde räkna ut det?

Han tänkte med något annat
2024-03-05, 17:13
Medlem
Citat:
Jag håller med, Tim agerade utifrån känslor och inte logik. I en tävling ska man normalt förlora på det. Det ska inte löna sig i en tävling att vara en dålig strateg. Då är tävlingen dåligt konstruerad. Och så är fallet med Farmen. Pga produktionens twistar kan en sämre spelare vinna över en bättre spelare. Tråkigt tycker jag som gillar duktiga strateger.

Jag håller med dig. Därför jag tröttnat på dokusåpa program när man blev lite äldre än ett barn. Då man förstod att alla program var vinklade av produktionen.
2024-03-05, 17:15
Medlem
Citat:
Robinson är ju om möjligt ännu sämre än Farmen när det gäller regler o twister. Det går inte ens att titta på längre. Hoppas de lägger ner Farmen nu.

Drömma kan man ju alltid men Farmen spelas in i sommar igen

https://skillingaryd.nu/nyheter/farmen-kommer-ater-i-sommar/
2024-03-05, 17:29
Medlem
ChiCoLas avatar
Finns egentligen väldigt få som är ”värdiga ” vinnare.

Daniel för några år sen var värdig , han lärde sig en del, och kunde en hel del sen innan. Han arbetade och var vettig.

INGEN i år är värdig.

Fettot - är för fet och lat

Tatueringsmissfostret - är för lat och tatuerad

Polisgrisen - har gråtit för mycket

Paradisehotelbysten - har gråtit för mycket

Dialektmiffot - har varit med förr och borde aldrig fått delta igen

Tuttlisa - har deltagit två gånger förut och misslyckats , plus hon är för idiotisk för så bra pattar

Shemalen - har fuskat till sig mat och borde åka ut direkt efter det

Syfröken - är möjligtvis den enda som inte direkt brutit mot allt vad värdig heter men han beter sig som en liten kärring och vågar aldrig upp till kamp .

Perra-kan visserligen sköta farmen själv, jobbar och vet saker. Men verkar inte kunna laga mat eller sköta annat än de traditionellt ”manliga ” bestyren”, och är också gnällig

Botoxidioten har visserligen redan åkt på sin stora anknäbb ut från gården men förtjänar en rad med som farmens värsta människa på ett par år.

En idé vore att den framlidna Christina , Victor från förra året, Sebastian från farmen Afrika , han äckliga Rocky sen hon Kristna konstiga tjejen från några år sen skulle ha en egen gård. Det skulle iaf jag se på.
Senast redigerad av ChiCoLa 2024-03-05 kl. 17:32.
2024-03-05, 17:44
Medlem
[quote=ChiCoLa|87572401]Finns egentligen väldigt få som är ”värdiga ” vinnare.

Daniel för några år sen var värdig , han lärde sig en del, och kunde en hel del sen innan. Han arbetade och var vettig.

INGEN i år är värdig.

Fettot - är för fet och lat

Tatueringsmissfostret - är för lat och tatuerad

Polisgrisen - har gråtit för mycket

Paradisehotelbysten - har gråtit för mycket

Dialektmiffot - har varit med förr och borde aldrig fått delta igen

Tuttlisa - har deltagit två gånger förut och misslyckats , plus hon är för idiotisk för så bra pattar

Shemalen - har fuskat till sig mat och borde åka ut direkt efter det

Syfröken - är möjligtvis den enda som inte direkt brutit mot allt vad värdig heter men han beter sig som en liten kärring och vågar aldrig upp till kamp .

Perra-kan visserligen sköta farmen själv, jobbar och vet saker. Men verkar inte kunna laga mat eller sköta annat än de traditionellt ”manliga ” bestyren”, och är också gnällig

Botoxidioten har visserligen redan åkt på sin stora anknäbb ut från gården men förtjänar en rad med som farmens värsta människa på ett par år.

En idé vore att den framlidna Christina , Victor från förra året, Sebastian från farmen Afrika , han äckliga Rocky sen hon Kristna konstiga tjejen från några år sen skulle ha en egen gård. Det skulle iaf jag se på.[/QUOT]

Syfröken är det Magnus eller?
2024-03-05, 17:55
Medlem
Om ni fick bestämma, vem skulle vinna? Min lista, vem jag vill helst att vinner.

1. Levin
2. Magnus
3. Ronja
4. Cornelia G
5. Per
6. Cornelia N
7. Maxine
8. Tim
9. Fredde
2024-03-05, 19:07
Medlem
greta75s avatar
1. Cornelia G
2. Per
3. Levin
4. Maxine
5. Fredde
6. Ronja
7. Magnus
8. Cornelia N
9. Tim
Senast redigerad av greta75 2024-03-05 kl. 19:09.
2024-03-05, 19:11
Medlem
Bakarettans avatar
Dessa idioter i prod.teamet borde se sej om efter andra jobb.
Cricko Akander, Joel Bendrik med fl.
Vilka jävla idioter!
Men.. typiskt skitkanalen TV4 att behålla dessa obegåvade skitnödiga personer just för att de är övertygade om att mobbing, lathet, dumhet, narcissism och ignorans mm ger "bra" TV. Tacka vet jag Farmen Norge. Där visas kvalitet. Svåra uppdrag ja. Många idioter ja. Bra kamper ja.Sett varje säsong och uppskattar hela upplägget med mentorn och programledaren. Släng dej i väggen Anna Brolin & ta med dej mesen Wincent!
2024-03-05, 19:27
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Robinson är ju om möjligt ännu sämre än Farmen när det gäller regler o twister. Det går inte ens att titta på längre. Hoppas de lägger ner Farmen nu.
Håller med till 100. Det har gått alldeles för långt med hur prod. styr och ställer.
Såg att pundaren Alex ska vara med i Robinson nu. Dock i Gränslandet. Men..herregud! Man tröttnar ju🙃
2024-03-05, 19:28
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa

Syfröken är det Magnus eller?

Det stämmer. Tänkte skriva skräddarbögen men kändes lite larvigt .

Citat:
Ursprungligen postat av Psssssst
Om ni fick bestämma, vem skulle vinna? Min lista, vem jag vill helst att vinner.

1. Levin
2. Magnus
3. Ronja
4. Cornelia G
5. Per
6. Cornelia N
7. Maxine
8. Tim
9. Fredde

Tycker du inte att om man varit med en gång har man förbrukat sin chans ? Klart han kan en del, men han har också varit med om exakt samma sak en hel sommar sen innan

Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
. Släng dej i väggen Anna Brolin & ta med dej mesen Wincent!

Men Anna fan knullgo. Ser ut att kunna ha riktigt goa pattar och sånt är ju trevligt

Edit . Vete fan hur jag lyckats citerat helt skevt här
Senast redigerad av ChiCoLa 2024-03-05 kl. 19:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in